2026-05-03, 20:18
Medlem
TheSamePersons avatar
Det är något med Simona Mohamsson som skaver. Det känns som att hon spelar ett spel eller en roll, snarare än att vara genuin. Jag har svårt att få grepp om vem hon faktiskt är eller vad hon står för. Är det bara jag som känner så?
Citera
2026-05-03, 20:22
Medlem
Vem av de övriga partiledarna känns genuin?
Citera
2026-05-03, 20:23
Medlem
franges avatar
(FB) Simona Mohamsson - Partiledare för Liberalerna
Citera
2026-05-03, 20:26
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vem av de övriga partiledarna känns genuin?

Ja men hon är ändå öite extrem känns det som. Hon pratar inte med sin mun och tunga utan med hela ditt ansikte.
Citera
2026-05-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Det är något med Simona Mohamsson som skaver. Det känns som att hon spelar ett spel eller en roll, snarare än att vara genuin. Jag har svårt att få grepp om vem hon faktiskt är eller vad hon står för. Är det bara jag som känner så?

Eftersom att hon gick emot alla falska bitterkärringar i partiet (som nu gått över till anti-SD partiet C och som hade inneburit Liberalernas död) genom att kasta bort stridsyxan och välkomna SD så tycker jag att Simona är klok och uppriktig.

Det är annat virke i henne än många andra politiker som vänder kappan efter vinden och som saknar handlingskraft.
Citera
2026-05-03, 20:33
Medlem
Baimeis avatar
Citat:
Hon pratar inte med sin mun och tunga utan med hela ditt ansikte.

För att hon inte använder sin egen dialekt utan en konstlad "rikssvenska".
Citera
2026-05-03, 20:34
Medlem
Fantens avatar
Jag tror att Ellen DeGeneres vinner titeln Mest Uppenbar Persona i Världen. Fan vet om Mohamsson vinner titeln inom svensk politik.
Citera
2026-05-03, 20:37
Medlem
Från att 2021 kallat Jimmie för en rasistisk ledare för ett rasistiskt parti till att 2026 gå på fotbollsmatch tillsammans med honom. Hon är fullkomligt genomfalsk.
Citera
2026-05-03, 20:59
Medlem
Europes avatar
Citat:

Ja, jag brukar få den känslan när det gäller de flesta karriärpolitiker.
Citera
2026-05-03, 22:42
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Från att 2021 kallat Jimmie för en rasistisk ledare för ett rasistiskt parti till att 2026 gå på fotbollsmatch tillsammans med honom. Hon är fullkomligt genomfalsk.

Eller så visar hon att hon är benägen till förändring. Att kunna ändra sin åsikt är beundransvärt. Särskilt inom politik där det är så lätt att snöa in på sina föreställningar.

Hon känns vettig.
Citera
2026-05-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Eller så visar hon att hon är benägen till förändring. Att kunna ändra sin åsikt är beundransvärt. Särskilt inom politik där det är så lätt att snöa in på sina föreställningar.

Hon känns vettig.

Hon har inte medgett att hon ändrat åsikt. Allt känns som ett skådespel för henne. Hon suger på Jimpans testiklar och så kanske hon får tillräckligt med stödröster av SD-väljarna för att klamra sig kvar i riksdagen.
Citera
2026-05-04, 06:26
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Hon har inte medgett att hon ändrat åsikt. Allt känns som ett skådespel för henne. Hon suger på Jimpans testiklar och så kanske hon får tillräckligt med stödröster av SD-väljarna för att klamra sig kvar i riksdagen.

Ja och det bör väl vara deras prio nr 1. Att vara kvar i riksdagen. Åker de ut lär de aldrig komma tillbaka. Så fullt förståeligt agerande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in