2026-04-24, 15:17
Medlem
KillingSpres avatar
fick tag på svenska lila xanor 1mg i södra skåne. Dessa har jag inte sett på över tio år. Är det fortfarande vanligt att dessa förekommer?
Citera
2026-04-25, 22:10
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillingSpre
fick tag på svenska lila xanor 1mg i södra skåne. Dessa har jag inte sett på över tio år. Är det fortfarande vanligt att dessa förekommer?
Ytterst ovanligt, håll hårt i dem där. En sån motsvarar drygt 4-5 ksalol
Citera
2026-04-25, 22:53
Medlem
Tjena, vänder mig till er som verkligen sitter i det, ni som kört alpra eller andra tunga grejer dagligen i flera år och vet att det inte handlar om något jävla nöjesbruk längre utan om ren överlevnad. Vi snackar om det där stadiet där toleransen är så pass fucked att man försöker biohacka sitt intag bara för att hålla sig flytande. Man testar att ta dem buckalt eller sublingualt för att det ska slå snabbare, men oavsett hur man gör så vaknar man ändå upp som att ett jävla godståg kört över en. Det första som händer när ögonen öppnas är att man måste ha sin ”medicin” direkt för att ens kunna stå upprätt, eftersom skiten är ute ur systemet efter några timmar och paniken knackar på dörren.
Det är ju där bensedin och diazepam kommer in i bilden med sin långa halveringstid, men vi vet ju alla hur svårt det är att få sånt utskrivet idag. Istället kastar de SSRI på folk och man ser ju hur de stackarna mår efter ett tag, samtidigt som vi som faktiskt riskerar livet på en riktig AT blir lämnade i sticket.
Jag undrar hur fan ni som suttit på de här nivåerna har löst det när det väl tagit stopp. Om ni åkt in på häkte eller kåk och mötts av en mur där de skiter i om ni får dille eller kramper i cellen, hur överlevde ni de första veckorna? Eller ni som faktiskt försökt trappa ner på egen hand trots att kroppen skriker efter mer, går det ens att disciplinera sig själv när toleransen har ätit upp ens pannlob? Dela med er av hur ni hanterade de värsta symtomen och om det ens finns en väg ut som inte innebär att man dör på kuppen.
Citera
2026-04-25, 23:53
Medlem
Jag sitter här nu efter 5mg Alpraz, har ju kört lite innan med jämna mellanrum men ett tag sedan nu, det borde la inte va några problem Äter glass och gejmar
Citera
2026-04-26, 16:12
Medlem
alprans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskvevare
Jag sitter här nu efter 5mg Alpraz, har ju kört lite innan med jämna mellanrum men ett tag sedan nu, det borde la inte va några problem Äter glass och gejmar
ahahahha samma här =) så jäkla fint
Citera
2026-04-26, 18:12
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Tjena, vänder mig till er som verkligen sitter i det, ni som kört alpra eller andra tunga grejer dagligen i flera år och vet att det inte handlar om något jävla nöjesbruk längre utan om ren överlevnad. Vi snackar om det där stadiet där toleransen är så pass fucked att man försöker biohacka sitt intag bara för att hålla sig flytande. Man testar att ta dem buckalt eller sublingualt för att det ska slå snabbare, men oavsett hur man gör så vaknar man ändå upp som att ett jävla godståg kört över en. Det första som händer när ögonen öppnas är att man måste ha sin ”medicin” direkt för att ens kunna stå upprätt, eftersom skiten är ute ur systemet efter några timmar och paniken knackar på dörren.
Det är ju där bensedin och diazepam kommer in i bilden med sin långa halveringstid, men vi vet ju alla hur svårt det är att få sånt utskrivet idag. Istället kastar de SSRI på folk och man ser ju hur de stackarna mår efter ett tag, samtidigt som vi som faktiskt riskerar livet på en riktig AT blir lämnade i sticket.
Jag undrar hur fan ni som suttit på de här nivåerna har löst det när det väl tagit stopp. Om ni åkt in på häkte eller kåk och mötts av en mur där de skiter i om ni får dille eller kramper i cellen, hur överlevde ni de första veckorna? Eller ni som faktiskt försökt trappa ner på egen hand trots att kroppen skriker efter mer, går det ens att disciplinera sig själv när toleransen har ätit upp ens pannlob? Dela med er av hur ni hanterade de värsta symtomen och om det ens finns en väg ut som inte innebär att man dör på kuppen.
Jag gissar på att du med nämnda förutsättningar absolut inte har alpra på recept så om ingen straffrädsla hindrade dig från att illegalt inhandla alpra så får du väl hitta nån online vendor som säljer Bensedin (diazepam). Det finns på clearnet om du inte vill handla från darknet. Kan inte droppa shoppar i trådar men googla bensedin köpa och kolla folks recensioner om shoppen (inte recensionerna på sidan men reddit brukar tillåta shopreviews) för att veta vilka som är trovärdiga och ej
Citera
2026-04-27, 02:34
Medlem
Citat:
Jag har varit uppe i en karta blå om dagen och trappade ner snabbt sedan gick jag över till diazepam i en vecka. Tog mig 2 månader att bli någorlunda hel igen. Hade samtidigt ett oxy missbruk som jag klippte ct samtidigt runt 100-200mg om dagen. Jag var så jävla trött på att vakna som du beskriver, var helt enkelt sjukt motiverad men kunde inte ta mig ur sängen på veckor. Det går om du bestämmer dig!
Citera
2026-04-27, 21:25
Medlem
Rätt obehagligt att vara beroende av detta må jag säga. Minnet tar stryk som fan men ändå fortsätter man för att skjuta bort sin ångest. Känner abstinens direkt när jag vaknar.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2026-04-27 kl. 21:29.
Citera
2026-04-28, 13:55
Medlem
at0m3ns avatar
Vi som lever med stark ångest alltså jag finner inga ord hur skönt det är när det slår bort all ångest samt oro. Riktigt skön känsla men farlig. Jag får fan eufori av att ta benso.
Citera
2026-05-04, 14:07
Medlem
Tänkte kolla hur många här som suttit i skiten på riktigt. Jag snackar om er som legat på tunga doser benso i flera år och sen hamnat i en situation, typ häkte eller kåk, där det blev tvärstopp. Ingen nedtrappning, ingen hjälp, bara en jävla betongbox och en "cold turkey" som man inte valt själv.Hur såg det ut för er när hjärnan började kortsluta totalt? När man ligger där och stirrar på golvbrunnen tills den börjar rinna uppåt och skuggorna i hörnen blir levande. Hur länge tog det innan hjärnblixtarna och den elektriska surrningen i skallen gick över i rena krampanfall?Berätta hur det var när systemet nollade er efter år av bruk. Hur var känslan när man insåg att plitarna skiter i om man dör på golvet och hjärtat ligger på 160 i vilopuls? Ni som har upplevt det där absoluta bottenläget där man bara väntar på att nästa kramp ska ta en hur var upplevelsen och hur fan tog ni er igenom det?
Citera
2026-05-04, 21:16
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Tänkte kolla hur många här som suttit i skiten på riktigt. Jag snackar om er som legat på tunga doser benso i flera år och sen hamnat i en situation, typ häkte eller kåk, där det blev tvärstopp. Ingen nedtrappning, ingen hjälp, bara en jävla betongbox och en "cold turkey" som man inte valt själv.Hur såg det ut för er när hjärnan började kortsluta totalt? När man ligger där och stirrar på golvbrunnen tills den börjar rinna uppåt och skuggorna i hörnen blir levande. Hur länge tog det innan hjärnblixtarna och den elektriska surrningen i skallen gick över i rena krampanfall?Berätta hur det var när systemet nollade er efter år av bruk. Hur var känslan när man insåg att plitarna skiter i om man dör på golvet och hjärtat ligger på 160 i vilopuls? Ni som har upplevt det där absoluta bottenläget där man bara väntar på att nästa kramp ska ta en hur var upplevelsen och hur fan tog ni er igenom det?
Jag sa som det var.
Kriminalvårdens sjuksköterska tog puls och blodtryck på mig och kontaktade nån huvudpsykiatriker som tog beslut om att sätta in mig på nedtrappning.
Dom satte in 20mg stesolid för dom var oroliga för EP.

Edit: sjuksyrran påpekade att det var ett undantag.
Citera
2026-05-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag sa som det var.
Kriminalvårdens sjuksköterska tog puls och blodtryck på mig och kontaktade nån huvudpsykiatriker som tog beslut om att sätta in mig på nedtrappning.
Dom satte in 20mg stesolid för dom var oroliga för EP.

Edit: sjuksyrran påpekade att det var ett undantag.

Tur, det är pennalism som kan de facto resultera i död. Om de ej hjälper! Var det i real tid eller ? Nu med tanke hur det ser ut alla vill träffa läkaren har olika åkommor osv. Är det ju så, de brukar ringa och först få godkännande möjligen om dom ser att man är riktig illa eller när dom kollar puls etc som du beskriver sätter de in en snabb nedtrappning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in