Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Tveksam till att vänsterblocksväljare är medvetna om, att något har blivit bättre.
Vänsterblocksväljare får sin världsbild från SVT sekunderat med övriga media.
Under Socialdemokraternas mandatperioder 2014-2022 gjorde SVT inte ngr katastrofreportage om brottsutvecklingen. Tvärtom framhölls det, att det var osolidariskt, opatriotisk i största allmänhet FEL att uppmärksamma brottsligheten - ty det centrala var att slå vakt om den goda "Sverigebilden".
Efter regimskiftet 2022 vände SVT på en femöring - att tona ner brottsligheten eller slå vakt om "Sverigebilden" var inte längre aktuellt.
Sannolikt anser därför vänsterblocksväljare, att även om det fanns en del brottslighet 2014-2022, så spårade brottsligheten helt ur under regeringen Kristersson.
Till det ska läggas, att vänstern/vänsterblocksväljare anser, att det finns obegränsat med resurser ute i samhället, som staten kan hämta in och sedan lösa alla problen genom att höja skatterna.
Ja, så är det. Många ändrar sig inte och kommer inte ändra sig innan de går i graven heller p.g.a. den djupa indoktrinering som de består av i princip allting, bilden av Sverige, bilden av politiken, av problemen som finns här och deras värderingar.
Vi behöver ett nytt SVT och SR som är total reformerat, så nästa kull svenskar kan bli lite mer normalare för att sedan efter kanske 100 år bestå av en normalkonservativ och nationalistisk befolkning till majoriteten.
Men jag undrar, det här med brottsligheten, det blev väl så illa att media även öppnade upp tillslut vid typ 2016? Det skrevs ju ganska friskt om alla skjutningar, sprängningar och allt annat? Samt att de andra partierna gjorde politik på det hela tiden och tog upp det. Något som bara stegrade i rapporteringen och den politiska debatten till 2022.
Jag har också för mig att de viktigaste frågorna i valet 2022 var tryggheten och invandringen/integrationen. Men det hade ju varit kul och veta med hur mycket dessa frågor vann också?
Jag har också för mig 80 % av svenskar vill ha utvisning för utländska kriminella samt högre integrationskrav och restriktiv invandring. Detta var nån undersökning som gjordes för flera år sedan. Så det täcker ju in mer hälften av vänsterblocksväljare med.
Kanske framtiden kommer vara varannan regering katastrof och varannan regering blågul tills problemen sakta försvinner medans sossarna varannat år tar åt sig all ära?
De får ju de jobbigt med MP dock och deras krav. Inflation står skrivet i sten med den politik och det är ett måste för MPs väljare att de blir ultimatum på, annars försvinner MP ur riksdagen. xD