2026-05-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOPG93
Aha var det bara drograttfylleri?

Ja det stämmer, alkohol hade hon i kroppen men ganska långt under gränsen för rattfylleri.

Hon hade spår efter kokain (metaboliter troligen i form av bensoylekgonin) men nekar till att ha tagit kokain. Hon menar alltså att hon skulle ha fått i sig kokain, eller denna substansen, på ofrivillig väg. Det återstår att se om, eller vilken, förklaring hon har till hur det skulle kunna ha skett. Oavsett vad vissa trol i tråden säger så kan det så klart hända på olika vis, det mest uppenbara är att någon har gett det till henne utan vetskap, via en drink eller något ätbart, t.ex. Det är heller inte otänkbart att någon som vistas i miljöer kan få i sig narkotika ofrivilligt, och det räcker med mycket små mängder för att det sedan ska synas vid ett drogtest.
Citera
2026-05-04, 19:39
Medlem
Ren skitsnack haha. Hur ska man få i sig kokain genom en drink. Vem lägger kokain i en drink ens? Blir hon inte dömd för drograttfylleri och olovlig körning så är det bara vi i samhället som får ta skit för sådana handlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Ja det stämmer, alkohol hade hon i kroppen men ganska långt under gränsen för rattfylleri.

Hon hade spår efter kokain (metaboliter troligen i form av bensoylekgonin) men nekar till att ha tagit kokain. Hon menar alltså att hon skulle ha fått i sig kokain, eller denna substansen, på ofrivillig väg. Det återstår att se om, eller vilken, förklaring hon har till hur det skulle kunna ha skett. Oavsett vad vissa trol i tråden säger så kan det så klart hända på olika vis, det mest uppenbara är att någon har gett det till henne utan vetskap, via en drink eller något ätbart, t.ex. Det är heller inte otänkbart att någon som vistas i miljöer kan få i sig narkotika ofrivilligt, och det räcker med mycket små mängder för att det sedan ska synas vid ett drogtest.
Citera
2026-05-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Du satt tidigare och hävdade att man kan ha bensoylekgonin i blodet utan att ha brukat kokain.

Vadå "tidigare", det hävdar jag fortfarande. Det är dagens sanning och hur självklart som helst. Fatta! Ärthjärna!

Citat:
Det är dock direkt fel. Att någon må ha brukat ett amerikanskt läkemedel (som inte finns i Sverige!) som innehåller kokain är en annan femma. Det är i så fall fråga om ett narkotikaklassat ämne förskrivet på recept.

Du har alltid jävligt bråttom att dra slutsatser och varje gång slutar det med att du bara har helt fel.
Nu skrev jag redan från början att hon inte fått i sig detta via nämnt läkemedel, kommentaren var för att visa att det faktiskt finns läkemedel som innehåller narkotika, till skillnad från de galenskaper som spridits i tråden om motsatsen. Huruvida ett sådant läkemedel sedan, i förekommande fall, intagits efter förskrivning eller inte, det kan man inte veta så länge man inte fått det bekräftat. Det är inte precis ovanligt att läkemedel, särskilt inte sådana med verksamma droger som aktiva substanser florerar på svarta marknaden. Men det är kanske alldeles för komplext för dig att förstå. Liksom att det är irrelevant i detta fallet. Icke desto mindre, det finns läkemedel som kan resultera i att brukaren av det läkemedlet har metaboliter i blod eller urin. Fatta! Ärthjärna!
Citera
2026-05-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Det är väl bara snabbtestet man berättat om.

Katjas försvarsadvokat har berättat att hon testat positivt för metabolit av kokain. Katja har själv i en podd berättat att trafikverket dragit in hennes körkort för att de hittat metabolit av kokain i hennes provresultat. Det senare härrör till RMV analys. Du får googla lite om du vill hitta alla olika referenser och allt som sagts i olika medier. Medier och vad inbladade själva sagt via medier är de enda källor vi har så här långt. Jag tror inte någon i tråden har begärt ut och lagt upp transportstyrelsens besked till Katja, även om det är en allmän handling. Men jag har OCR'at den och lagt upp texten i tråden. Den som söker han finner
Citera
2026-05-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Från att vara riksdagsledamot och sitta i justitieutskottet, till att vara misstänkt för ett antal brott.
Och efter röstningen i torsdags, kanske vara Sveriges mest hatade person, allt på bara ett par månader.

Ibland går det fort, sa flickan.

"Sveriges mest hatade person" 99% av befolkningen bryr sig inte för fem öre. Det är mest vi nördar här i tråden, och några troll som inte ens uppnår nördstatus, som bryr oss
Citera
2026-05-04, 19:50
Medlem
Citat:
Fakta är att det finns läkemedel som innehåller kokain, och dessa läkemedel ger vid användande upphov till metaboliter av kokain som kan upptäckas vid tester.

Konstigare än så är det inte. Den som påstår något annat den ljuger.
Nej, det finns inga sådana läkemedel i Sverige. Det kanske finns i USA i sällsynta fall, men då är det tandläkare eller läkare som använder det på patienter vid enstaka tillfällen, inget som folk får utskrivet i mängder och riskerar att spridas på svarta marknaden, eller hamna här i Sverige direkt.

Citat:
"Sveriges mest hatade person" 99% av befolkningen bryr sig inte för fem öre. Det är mest vi nördar här i tråden, och några troll som inte ens uppnår nördstatus, som bryr oss
Jag tror du underskattar lite hur mycket vanligt folk som har nåtts av den här skandalen. En tidigare narkotikapolis och politiker som blir påkommen med de här gärningarna är lite av en symbol för mycket som är fel med Sverige idag. Korruption på en nivå som många, som lever i det naiva, fortfarande förnekar.
Senast redigerad av MjShamona 2026-05-04 kl. 19:54.
Citera
2026-05-04, 20:00
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ja , nu tänkte jag i första hand på röstningen, hon blir rätt så kölhalad på sociala medier.
Hela Tidöligan är väl lacka på henne.
Och den andra sidan har nog inte heller några höga tankar om Katja. Iom Ambition Sverige, som närmast kan betraktas som höger om höger.

Så det är nog befogat att säga att hon inte är särskilt omtyckt i vårt land.
Citera
2026-05-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOPG93
Ren skitsnack haha. Hur ska man få i sig kokain genom en drink. Vem lägger kokain i en drink ens? Blir hon inte dömd för drograttfylleri och olovlig körning så är det bara vi i samhället som får ta skit för sådana handlingar.

ja, du svarar ju själv på frågan, om någon lägger narkotika i drinken, så får du i dig det.

Nu vet vi dock inte om de kollat efter kokaetylen, det hade varit intressant att veta om de testat för det och vad de i så fall hittade.

Det är måhända inte det mest sannolika, men inget av det Katja kan tänkas föreslå lär vara sannolikt, frågan är istället om det är möjligt, och det är det. Men det är, som sagt, bara ett exempel. Det finns många. Ett annat involverar sugrör...
Citera
2026-05-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Ja , nu tänkte jag i första hand på röstningen, hon blir rätt så kölhalad på sociala medier.
Hela Tidöligan är väl lacka på henne.
Och den andra sidan har nog inte heller några höga tankar om Katja. Iom Ambition Sverige, som närmast kan betraktas som höger om höger.

Så det är nog befogat att säga att hon inte är särskilt omtyckt i vårt land.

jo, visst, av SD anhängare är hon nog en av de mer hatade personerna just nu, det får jag tillstå men jag tror faktiskt att de flesta SD'are hatar vissa andra personer, särskilt politiker, ännu mer. En och annan miljöpartist t.ex.
Citera
2026-05-04, 20:11
Avslutad
Citat:
Vadå "tidigare", det hävdar jag fortfarande. Det är dagens sanning och hur självklart som helst. Fatta! Ärthjärna!

Förklara då hur någon skulle kunna ha metaboliten bensoylekgonin i blodet utan att ha brukat kokain.

Du har hittills bara nämnt två läkemedel - som inte ens finns i Sverige - och som dessutom innehåller just kokain och därmed är precis lika olagliga som kokain att bruka (utan recept).

Seså. Vi är idel öra.
Citera
2026-05-04, 20:26
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
jo, visst, av SD anhängare är hon nog en av de mer hatade personerna just nu, det får jag tillstå men jag tror faktiskt att de flesta SD'are hatar vissa andra personer, särskilt politiker, ännu mer. En och annan miljöpartist t.ex.
Det har du säkert rätt i, men för tillfället toppar nog Katja listan på mest hatade.
Citera
2026-05-04, 23:08
Medlem
Citat:
Förklara då hur någon skulle kunna ha metaboliten bensoylekgonin i blodet utan att ha brukat kokain.

Du har hittills bara nämnt två läkemedel - som inte ens finns i Sverige - och som dessutom innehåller just kokain och därmed är precis lika olagliga som kokain att bruka (utan recept).

Seså. Vi är idel öra.

men jösses, lilla vän, det har jag redan förklarat massvis med gånger. Seså, se nu till att läsa mina inlägg och försök förstå, istället för att bete dig som ett förståndshandikappat barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in