Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Med barn:
Emot:
* Låst till att inte kunna göra något utan barnvakt
* Anpassa sitt liv efter dagistider
* Mestadels göra det barn tycker är kul
* Laga dubbla måltider eller leva på barnmat
* Bråk om arv när du dör
Ingenting av det du skriver stämmer ju.
Inte kunna göra något när man har barn? Joho, de kan vara med på mycket och man får dessutom fler alternativ på sysselsättningar med barn.
Anpassning efter dagistider? Om du har ungarna på dagis alls, det är ett val. Annars kan du hämta dem på dagis närhelst du önskar, det är ditt barn. Och slutligen, hur är det annorlunda mot att anpassa dig efter dina egna arbetstider?
Göra det barn tycker är kul? Barn är olika och gillar olika saker, men mest av allt gillar de att vara med sina föräldrar. Involverar du dem kommer de att gilla att göra det du tycker är roligt tillsammans med dig. Sedan beror det helt på uppfostran hur ni lär barnen att roa sig själva så att du också kan pyssla med ditt.
Laga dubbla måltider? Skämtar du med mig? Det har jag aldrig gjort. Barn är som vuxna och gillar och ogillar olika saker. Men de gillar inte automatiskt bara "barnmat", det beror helt på hur DU uppfostrat dem och vad DU låtit dem vara med på.
Bråk om arv? Låter som en jobbig umgängeskrets du har om du upplever att det är vanligt. Jag har hört talas om ett enda fall i de absolut yttersta delarna av min krets och där handlade det om särskilda omständigheter med särkullsbarn.