2026-05-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Tyvärr är detta sant.

Alla undrade varifrån dom fick pengarna att tapetsera Stockholms tunnelbana ifrån, det är knappt moderaterna och sossarna hade haft råd med detta.
Men deras mandat ökade och strax därefter började dom byta fot i fråga efter fråga. EU och NAto direkt efter valet 2014. Nu när dom sitter som näst största pari åker dom ner till Israel och knäböjer öppet, och ger undantagslagar som bara ska praktiserande judar.

Även Trump jobbar villkorlöst för Israel, men han har sannolikt varit i fållan sen 80-talet, då han började frekventera på bilder tillsammans med Epstein.

Kampanjerna i tunnelbanan går på mellan 100.000 och 400.000 kr. Pengarna kommer från partistödet.
I princip alla riksdagspartier annonserar i tunnelbanan i samband med val.
Citera
2026-05-04, 12:50
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jag kommer aldrig förstå varför västpolitiker trampar på shiaislam och samtidigt struntar i sunni. Det är sunni som skapar alla problem med islam. Nämn något problem shiamuslimer har skapat för Europa. Alla jävla terrordåd och nerbrunna kyrkor är sunniters verk. Vi borde istället stödja shia mot sunni.

Håller med fullkomligt. Tyvärr är svaret att Iran, det dominerande shialandet, inte går med på att vara vasall till USA, vilket gulfmonarkierna gärna är så länge de kan fortsätta bygga yachter i guld.
Citera
2026-05-04, 12:56
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Å andra sidan, vill vi att ett land som stöder terrorism skaffar sig kärnvapen ?
Instämmer.
Det vi inte får veta är hur nära i tid det var för Iran att kunna skicka ett antal kärnvapenbärande missiler mot Israel.
Att Iran anrikat uran för att kunna göra så lär stå utom all tvivel. Styret i Iran (inte folket) har tydligt deklarerat att de har på agendan att använda kärnvapen mot mål i Israel.
Var läget så pressat att det inte fanns någon annan utväg än det som skedde?
Att Trumpeten saknar rationellt konsekvens-tänkande det vet vi redan. I vart fall om vi ska lyssna på det han säger och se på det han (och hans gelikar) gör.
Israelerna däremot har jag svårt att tro att de inte har klart för sig hur Irans revolutionsgarde är uppbyggt och vad som krävs för att ta kål på det.
Jag har också svårt att tro att de skulle ha missat schackdraget att Hormuz-sundet stängs.
Israelerna måste ha varit rätt säkra på att det var nödvändigt att slå till.
Kanske för att vinna tid och även att få världens blickar riktade mot Iran och landets vanstyre.
På något annat sätt kan jag inte se någon logik i det utföra angreppet.
Det kan liknas vid att polisen slår till mot terroristerna innan de hunnit begå brottet.
Bättre att göra det som förebyggande åtgärd än att oskyldiga människor inom snar framtid ska bli dödade.
Som betraktare på säkert avstånd från konfliktzonen så kan man unna sig att tycka att det inte är rätt att ett land angriper ett annat land.
Är man däremot den som har kniven mot strupen så tvekar man nog inte att slå hårt på motståndaren för att försvara sig.
Alla mynt har en baksida.
Citera
2026-05-04, 13:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Virrigt inlägg. Förstår du ens själv vad du skriver? Vad vill du i så fall ha sagt?

För övrigt var Donald Trump och Netanyahus anfallskrig mot Iran en katastrof från början. Att gå ut och försvara ett impopulärt och planlöst krig som strider mot folkrätten kommer inte göra gott för någon politikers opinionssiffror.

Jag trodde Jimmie Åkesson hade större självbevarelsedrift. Även om jag anser att högersidan gjorde en bättre debatt just den här gången så kan sådana här detaljer ändå få konsekvenser.

Finns inget virrigt med det. Vad är det du inte förstår?
Citera
2026-05-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vilka inrikespolitiska händelser var stora år 1969 och sände rödchock-vågor till framtiden som vi lider under än idag?

USS Liberty?

Eller mordet på Folke Bernadotte?
Citera
2026-05-04, 14:20
Medlem
Gyxens avatar
Citat:
Å andra sidan, vill vi att ett land som stöder terrorism skaffar sig kärnvapen ?
Israel både stöder terrorism och orakar den själv, men ändå tillåts de att utveckla kärnvapen i "hemlighet" vilket redan har nämnts av olika journalister och andra spanare.
Citera
2026-05-04, 14:27
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyxen
Israel både stöder terrorism och orakar den själv, men ändå tillåts de att utveckla kärnvapen i "hemlighet" vilket redan har nämnts av olika journalister och andra spanare.
Tillåtits, Pakistan, Indien, Israel och Nordkorea ?
Citera
2026-05-04, 14:42
Medlem
Citat:
Får intrycket att Trump starta kriget på eget bevåg, rådgjorde inte med någon, varken med kongressen eller senaten, FN, EU och Nato. Vi får se om det blir ett evighetskrig, som nästa president ärver.

Nej, jag tror att hans stab och Israelerna gav besked att Iran skulle kollapsa på 14 dagar och
att folket med Shahen i ryggen skulle göra revolt.

inte mycket rätt där.

Det är väl som med Putin, Februari 2022. Generalstaben garanterade att dom skulle ta Kiev på
7 dagar sedan skulle Ukraina kapitulera.

inte mycket rätt där heller
Citera
2026-05-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jag kommer aldrig förstå varför västpolitiker trampar på shiaislam och samtidigt struntar i sunni. Det är sunni som skapar alla problem med islam. Nämn något problem shiamuslimer har skapat för Europa. Alla jävla terrordåd och nerbrunna kyrkor är sunniters verk. Vi borde istället stödja shia mot sunni.

Iran och IRGC anlitar ju Foxtrot och andra kriminellaför att begå terrorbrott i sverige mot Judiska intressen.
Varför skulle vi stödja dessa svin ?
Citera
2026-05-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Kampanjerna i tunnelbanan går på mellan 100.000 och 400.000 kr. Pengarna kommer från partistödet.
I princip alla riksdagspartier annonserar i tunnelbanan i samband med val.

tapetserare dom tågen och sätter upp stora banderoller i alla nedgångar också?

att Israel köper politiker vet vi, och nånstans fick SD pengarna ifrån.
det kampanjen gick på LÅNGT mer än 400 papp.

Att SD efter det slog om sin politik till att hylla Israel och ge judendomen särställning i Sverige, framför alla andra religioner, tycker jag talar sitt tydliga språk.

Att dom försvarar Israel alla angreppskrig är högst väntat, så även när det gäller attacken mot Iran.
Citera
2026-05-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
I dagens partiledardebatt fick partiledarna frågan:

”Var det rätt av USA och Israel att anfalla Iran?” Den enda som svarar JA var Jimmie Åkesson.

Vi har den värsta oljekrisen sedan 70-talet. ECB prognostiserar extremt dåligt år för Europa. Åkesson säger han vill störta regimen i Iran. Alla vet vad som händer när det blir kaos i Mellanöstern => migration till Europa.

Varför stödjer Åkesson kaos i Europa? Varför är SD det enda parti som stödjer Israels krig i Mellanöstern?

Jag tycker att det kan vara rätt tidpunkt att ställa krav kring kärnvapen
Men att hela NATO borde ha varit med från början
Man ska inte hota med krig. Om man inte har korten i handen, viljan

Facit har blivit ett betydligt sämre läge i Iran, än före kriget
Lugnast hade varit att planera noga, fördröja kriget, eller låta bli
Citera
2026-05-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tycker att det kan vara rätt tidpunkt att ställa krav kring kärnvapen
Men att hela NATO borde ha varit med från början
Man ska inte hota med krig. Om man inte har korten i handen, viljan

Facit har blivit ett betydligt sämre läge i Iran, än före kriget
Lugnast hade varit att planera noga, fördröja kriget, eller låta bli

Iran sitter ju idag och utpressar resten av världen med ett stängt Hormuz sund.
Detta UTAN ett flygvapen, flotta eller kärnvapen.

Man kan ju ana hur det skulle se ut om dom hade ett 20 tal kärnstridsspetsar ?
Vilken jävla mardröm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in