2026-05-03, 22:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Klassiskt resonemang från teslakyrkan som innehåller många logiska fel. Du ignorerar fullständiga att nästan all trafik sker under visa rusningstider. Det kommer inte ändras. Det blir minst lika mycker dötid då taxin kör tom mellan olika destinationer.

Inte ens Kekkius vill att trafiken ska minska så hen kan sälja färre bilar.

Ett klassisk logiskt felslut Musk gjorde för ca 8 år sen var att han trodde att bara man dubblar antalet vägar då kommer trafiktätheten halveras. All trafikforskning under 100år visar att detta inte stämmer. Men Musk gick bananas på Twitter (under perioden han ville bygga tunlar under städerna) och hat-twittrade mot alla trafikforskare som sågade hans dumskalleideer vid fotknölarna.

Jösses... men jag tackar för att du får mig att verka smartare än vad jag egentligen är.
Citera
2026-05-03, 23:08
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jösses... men jag tackar för att du får mig att verka smartare än vad jag egentligen är.
Vad är det du inte håller med om? Du svarar aldrig på denna fråga, är det så att du egentligen vet att Tesla är hopplöst efter konkurrenterna, övervärderat och dömt att kollapsa?
Citera
2026-05-04, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Påminner om när han föreslog att han skulle bygga en ubåt för att rädda barnen som fångats i en översvämmad grotta. Diverse experter förklarade att det såklart inte skulle fungera, varvid han anklagade dessa för att vara pedofiler. Classy som alltid.
Inkorrekt. Han kallade en person (Vernon Unsworth) för "pedo guy".
Citera
2026-05-04, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad är det du inte håller med om? Du svarar aldrig på denna fråga, är det så att du egentligen vet att Tesla är hopplöst efter konkurrenterna, övervärderat och dömt att kollapsa?
Det är snarare så att han förutsätter viss kunskapp hos sin motpart.
Citera
2026-05-04, 08:26
Medlem
Citat:
Du behöver mer kontext. När såna personer öppnar en kort position så är det inte mer än en riskjustering. Du tror verkligen att det sitter folk på WS och går all in på att korta en aktie? Då bygger nog större delen av din kunskap lite för mycket på Hollywood filmer.
Burrys riskjustering vet du ju absolut ingenting om.
Det var ju faktiskt så att han avslutade sin fond till följd av denna blankning och det kanske är talande.

Sen skulle jag uppskatta om du inte kladdar på mig en massa tro hit och dit i syfte att förstärka din argumentation. Dels för att det inte fungerar, men också för att det är förbannat ohyfsat. 🙂
Citera
2026-05-04, 09:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Burrys riskjustering vet du ju absolut ingenting om.
Det var ju faktiskt så att han avslutade sin fond till följd av denna blankning och det kanske är talande.

Sen skulle jag uppskatta om du inte kladdar på mig en massa tro hit och dit i syfte att förstärka din argumentation. Dels för att det inte fungerar, men också för att det är förbannat ohyfsat. 🙂

Sure, bara du kan hålla dig från att bli förvånad när folk tycker att din kunskap verkar lite bristfällig, då du inte gräver så mycket som en millimeter i investerares förflutna eller deras motiv innan du länkar till sensationsrubriker.
Citera
2026-05-04, 10:43
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Inkorrekt. Han kallade en person (Vernon Unsworth) för "pedo guy".

Unsworth hade en fru som var typ 26år det räckte för att trigga igång landsförrädarens hat-retorik. Komik att Kekkius själv inte drar sig för att banga på 26åringar i kubik. Spännande Pappa han har också som gör sin egen styvdotter gravid. Äpplet faller sällan långt från trädet.

Den patologiske lögnaren sparkade och pissade på en person som hade fundamental betydelse för att rädda ett 20tal barn.

De som är medlemmar i Teslasekten glömmer sånt omedelbart eller blundar. Det är enda orsaken till att aktiekursen är så hög.
Senast redigerad av raskens 2026-05-04 kl. 10:48.
Citera
2026-05-04, 11:07
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Det är snarare så att han förutsätter viss kunskapp hos sin motpart.
Varför får vi aldrig en förklaring kring vad han inte håller med om? Istället är det samma gamla förolämpningar om och om igen.
Citera
2026-05-04, 11:09
Medlem
otellos avatar
Citat:
Unsworth hade en fru som var typ 26år det räckte för att trigga igång landsförrädarens hat-retorik. Komik att Kekkius själv inte drar sig för att banga på 26åringar i kubik. Spännande Pappa han har också som gör sin egen styvdotter gravid. Äpplet faller sällan långt från trädet.

Den patologiske lögnaren sparkade och pissade på en person som hade fundamental betydelse för att rädda ett 20tal barn.

De som är medlemmar i Teslasekten glömmer sånt omedelbart eller blundar. Det är enda orsaken till att aktiekursen är så hög.
Hehe hans senaste baby momma (nummer 13 lol) är 26 år iirc. Han är sannerligen en hycklare av rang.
Citera
2026-05-04, 11:10
Medlem
otellos avatar
Citat:
Sure, bara du kan hålla dig från att bli förvånad när folk tycker att din kunskap verkar lite bristfällig, då du inte gräver så mycket som en millimeter i investerares förflutna eller deras motiv innan du länkar till sensationsrubriker.
Du brukar ju länka ren propaganda, där "analytikern" inte lutar sig mot några siffror öht.
Citera
2026-05-04, 12:46
Avslutad
Citat:

Nu var det ju otello som glömde hur det låg till och/eller ljög om händelsen. Konstigt eftersom alla i teslaq-sekten har så bra minne och analytisk förmåga.
Ta bara din sista mening. Enda anledningen för aktiekursen är hög är att folk som gillar tesla har dåligt minne. Visste ej att det fanns ett samband mellan investerares minne och aktiekurs. Du sitter verkligen på unik kunskap och du har ej fått den uppskattning du förtjänar.
Citera
2026-05-04, 13:10
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Det går inte riktigt åt det håll björnarna hoppas på. Inte ens i Sverige verkar "Tesla-skammen" hålla i sig då försäljningen återhämtar sig.

https://x.com/piloly/status/2051232008496390647?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in