2026-05-04, 12:04
Medlem
Jag råkade se en dokumentär om slaveri, som skildrade hur vita amerikaner förr i tiden behandlade många svarta människor som slavar.

Filmen var förstås kritisk mot slaveri och menade att mänskligheten har utvecklats avsevärt jämfört med förr.

Men efter att ha sett den dokumentären slog det mig hur djupt jag avundades amerikanernas liv för 200 år sedan.

Tänk dig det: att vara född som amerikan för 200 år sedan, bära cowboyhatt, driva en plantage över den vidsträckta nordamerikanska kontinenten, hantera svarta slavar med piska, hålla vackra svarta kvinnor – som liknar Rihanna, Nicki Minaj eller Beyoncé – som konkubiner, ha sex med dem när som helst där på plantagen och fullt ut uttrycka sin maskulinitet.

Är inte det det sanna livet för en filmprotagonist? Jag kände att amerikanernas liv för 200 år sedan var mycket mer avundsvärt än livet för människor som lever i nutid.

Faktum är att svarta människor kanske själva hade varit lyckligare över att leva som slavar under vita herrar och arbeta på plantagerna.

Det känns som om något har gått fel med den moderna eran.

Varför verkar samhället gradvis förlora sin känsla av maskulinitet? Vad är dina tankar om detta ämne?

Skulle inte vilken man som helst hysa sådana ambitioner någon gång?
Citera
2026-05-04, 12:11
Medlem
Tydligen har mänskligheten utvecklats, medan du stått stilla i din lilla värld.

Det bekräftas även genom ditt intresse för tidelag :

"Jag har en hund, och plötsligt tyckte jag att den var så vacker att jag i ett ögonblick kände en sexuell nyfikenhet."
Citera
2026-05-04, 12:11
Medlem
grungewhores avatar
Känns mer som att du har en fetish ärligt talat.
Citera
2026-05-04, 12:21
Medlem
Osunda tankar. Du bör fokusera på ditt liv och försöka göra goda gärningar. Om du har dessa tankegångar bör du ta hjälp av någon. Riktigt osmakligt och ovärdigt.
Citera
2026-05-04, 12:32
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Och din kusin som du är gift med kan ha sex med dom manliga slavarna.
🤗
Citera
2026-05-04, 12:38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Faktum är att svarta människor kanske själva hade varit lyckligare över att leva som slavar under vita herrar och arbeta på plantagerna.

Nej, ingen är lycklig som slav oavsett hudfärg.
Citera
2026-05-04, 12:45
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Du behöver Jesus i ditt liv, det borde ta skruv.
Inte varje dag att jag som ateist rekommenderar Jesus som botemedel men ibland så måste man.
Citera
2026-05-04, 14:09
Medlem
Citat:
Jag råkade se en dokumentär om slaveri, som skildrade hur vita amerikaner förr i tiden behandlade många svarta människor som slavar.

Filmen var förstås kritisk mot slaveri och menade att mänskligheten har utvecklats avsevärt jämfört med förr.

Men efter att ha sett den dokumentären slog det mig hur djupt jag avundades amerikanernas liv för 200 år sedan.

Tänk dig det: att vara född som amerikan för 200 år sedan, bära cowboyhatt, driva en plantage över den vidsträckta nordamerikanska kontinenten, hantera svarta slavar med piska, hålla vackra svarta kvinnor – som liknar Rihanna, Nicki Minaj eller Beyoncé – som konkubiner, ha sex med dem när som helst där på plantagen och fullt ut uttrycka sin maskulinitet.

Är inte det det sanna livet för en filmprotagonist? Jag kände att amerikanernas liv för 200 år sedan var mycket mer avundsvärt än livet för människor som lever i nutid.

Varför verkar samhället gradvis förlora sin känsla av maskulinitet? Vad är dina tankar om detta ämne?

Kontakta Sverigedemokraterna. De kanske vill driva frågan i kommande Tidö-förhandlingar.
Citera
2026-05-04, 14:16
Avstängd
Tror du på fullaste allvar att svarta hade varit lyckligare som slavar och att bli piskade som du nämnde? Samt att i princip våldta svarta kvinnor? Tror du det? Som någon sa - du behöver jesus!

Powpow
Citera
2026-05-04, 14:42
Medlem
zombie-nations avatar
Är det maskulint att bara få sex om man köper människor som man sedan utnyttjar? Varför tror du att du skulle få födas som man? Eller som vit?
Citera
2026-05-04, 15:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Endast 3% av vita kristna hade slavar mot tex 30-50% av de med judisk ursprung eller kanske snarare khazarien-ursprung. Det var de vita kristna som satte stopp för slaveriet medan afrikaner, araber och judar fortsatte med det. Trots det är det vita som beskyllts för rasism och slaveri. Många svarta i USA börjar vakna upp till vad som pågått och vilka som ligger bakom.

Det fanns garanterat svin och tvättäkta rasister på den tiden också men att förstöra sin arbetskraft är det nog mest Hollywood som försöker lura oss att tro. Samma Hollywood som fått oss att tro att maffian i USA var italiensk bara för att vi hör fioler och tänker på pasta. Den värsta maffian var den "ryska".

Livet i USA som man såväl som för kvinna för 200 år sedan, precis som i Europa var nog rätt hårt.
Citera
2026-05-04, 15:41
Medlem
Merwinnas avatar
Fast då måste du ju leva upp till det machoidealet, om du skulle få det så bra som du beskriver. Det var inte många som gjorde det, och konkurrensen blev snart stor (det var bara i början av utvandrar-eran man kunde köpa mark löjligt billigt). Slavarna var inte heller gratis. Var skulle du ha fått grundkapitalet ifrån?

Risken är stor att du skulle ha fått det som Robert i Utvandrar-sviten i stället...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in