Du är extremt okunnig. Så sent som häromdagen spred du Hamaspropaganda om att Mossad utbildar schäferhundar till att spåra upp och våldta arabiska muslimer analt. Så skulle vara försiktig med att anklaga andra för det.
Citat:
Israel fängslar palestinier på obestämd tid utan att ens anklaga dem för ett brott.
Helt i enlighet med lagen. Enligt tredje Genevekonventionen kan man hålla fiendens soldater inspärrade utan rättegång på obestämd tid så länge krigstillstånd råder. Men eftersom dina kompisar i Hamas förvisso befinner sig i krig med Israel, men inte omfattas av Genevekonventionen pga de är terrorister, har Israel ett motsvarande lagrum som gäller terrorister i krig med Israel. En helt logisk lag i linje med internationell praxis för länder som är i krig med terrorister.
Jag noterar att du inte sade något alls när dina vänner i Hamas höll israeler fängslade på obestämd tid utan rättegång från 2023 och framåt.
Citat:
Folk torteras ihjäl i dessa fängelser.
Ännu en lögn. Inte för att jag bryr mig eller tycker att de inte skall torteras, utan därför att detta bara är Hamaspropaganda du sprider i rollen som antisemit.
Jag noterar att du inte sade något alls när dina vänner i Hamas torterade ihjäl fängslade israeler 2023 och framåt.
Citat:
Vi talar här om en man som kidnappats långt utanför Israel.
Hamasmedlemmen försökte bryta mot en legal sjöblockad som checkar alla boxar i San Remo manualen. Han kommer förhoppningsvis att åtalas och avrättas enligt terrorlagstiftningen samt för att ha hjälpt Israels fiender.