2026-05-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är du okunnig eller bara rasist?

Du är extremt okunnig. Så sent som häromdagen spred du Hamaspropaganda om att Mossad utbildar schäferhundar till att spåra upp och våldta arabiska muslimer analt. Så skulle vara försiktig med att anklaga andra för det.

Citat:
Israel fängslar palestinier på obestämd tid utan att ens anklaga dem för ett brott.

Helt i enlighet med lagen. Enligt tredje Genevekonventionen kan man hålla fiendens soldater inspärrade utan rättegång på obestämd tid så länge krigstillstånd råder. Men eftersom dina kompisar i Hamas förvisso befinner sig i krig med Israel, men inte omfattas av Genevekonventionen pga de är terrorister, har Israel ett motsvarande lagrum som gäller terrorister i krig med Israel. En helt logisk lag i linje med internationell praxis för länder som är i krig med terrorister.

Jag noterar att du inte sade något alls när dina vänner i Hamas höll israeler fängslade på obestämd tid utan rättegång från 2023 och framåt.

Citat:
Folk torteras ihjäl i dessa fängelser.

Ännu en lögn. Inte för att jag bryr mig eller tycker att de inte skall torteras, utan därför att detta bara är Hamaspropaganda du sprider i rollen som antisemit.

Jag noterar att du inte sade något alls när dina vänner i Hamas torterade ihjäl fängslade israeler 2023 och framåt.

Citat:
Vi talar här om en man som kidnappats långt utanför Israel.

Hamasmedlemmen försökte bryta mot en legal sjöblockad som checkar alla boxar i San Remo manualen. Han kommer förhoppningsvis att åtalas och avrättas enligt terrorlagstiftningen samt för att ha hjälpt Israels fiender.
Citera
2026-05-03, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du är extremt okunnig. Så sent som häromdagen spred du Hamaspropaganda om att Mossad utbildar schäferhundar till att spåra upp och våldta arabiska muslimer analt. Så skulle vara försiktig med att anklaga andra för det.
Kan du sluta ljuga! Något sådant har jag aldrig skrivit! Men det visar väl hur lång du är villig att gå för att smutskasta staten (dvs Israels) fiender och allt annat du skriver skall tolkas på samma sätt.

Citat:
Helt i enlighet med lagen. Enligt tredje Genevekonventionen kan man hålla fiendens soldater inspärrade utan rättegång på obestämd tid så länge krigstillstånd råder.
Det är civila, och det är en ockupation inte ett krig.

Citat:
Jag noterar att du inte sade något alls när dina vänner i Hamas höll israeler fängslade på obestämd tid utan rättegång från 2023 och framåt.
Om du söker tillbaka skall du tvärtom finna att även jag gjorde den jämförelsen: att Hamas och IDF är likvärdiga i sättet de håller civila som gisslan. Det är lustigt att det då bara klassar Hamas som terrorgrupp.

Citat:
Ännu en lögn. Inte för att jag bryr mig eller tycker att de inte skall torteras, utan därför att detta bara är Hamaspropaganda du sprider i rollen som antisemit.
Du kan t ex läsa lite här:
https://www.btselem.org/publications/202408_welcome_to_hell

Citat:
Jag noterar att du inte sade något alls när dina vänner i Hamas torterade ihjäl fängslade israeler 2023 och framåt.
De är inte mina vänner. De är precis som IDF en terroristorganisation. Skillnaden är som jag påpekat många gånger att Israel ockuperar Palestina inte tvärtom, och jag har lite större förståelse för att en militärt svagare part som försvarar sig mot ockupanter slåss fult.

Hur mycket sa du förresten när israeliska soldater dödade tre ur den den där gisslan? (Säkert dog fler av israeliska bomber, men att skjuta dem på öppen gata när de viftar med en vit flagga får du väl hålla med om var lite grovt? Ett litet misstag där de trodde att det var palestinska civila de mördade vilket sågs som helt legitimt.
Citat:
Hamasmedlemmen försökte bryta mot en legal sjöblockad som checkar alla boxar i San Remo manualen. Han kommer förhoppningsvis att åtalas och avrättas enligt terrorlagstiftningen samt för att ha hjälpt Iraels fiender.
Du har enligt egen uppgift deltagit i ett av Israels angreppskrig mot Libanon och jag hoppas att du en dag ställs inför rätta för det.
Citera
2026-05-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Hur mycket sa du förresten när israeliska soldater dödade tre ur den den där gisslan? (Säkert dog fler av israeliska bomber, men att skjuta dem på öppen gata när de viftar med en vit flagga får du väl hålla med om var lite grovt? Ett litet misstag där de trodde att det var palestinska civila de mördade vilket sågs som helt legitimt.

Jag väljer att inte gå i svaromål för alla lögner du spred när du citerade mig, men här får jag ändå berätta vad som hände så skulden faller på rätt förband.

Gisslan hölls i Shejaiya i Gaza City. Det var terrorister från Shejaiya som 7 oktober orsakade de största förlusterna för Golanibrigaden. Det var således en motiverad Golanibrigad som gick in i Shejaiya och faktiskt lyckades utplåna hela jävla bataljonen med råttor som hölls där. Hämnden utkrävdes så att säga i blod. Men initialt i striderna gick Golanisoldaterna in och rensade terrorfästena manuellt, vilket orsakade en del förluster och man skulle därför senare börja rasera husen med bulldozrar och sprängmedel istället. Det var faktiskt soldater från Sayeret Golani (!) som dödade Hamasterroristerna i huset där gisslan hölls, vilket möjliggjorde att de den 10 december kunde fly. En hund skickades också in i huset med bandspelare men dina hundhatande Hamasvänner mördade jycken (ni sprider inte bara lögner om våldtäktshundar utan ni mördar också våra fyrbenta vänner med berått mod, skämmes!) och eftersom hunden betraktades som förlorad hämtades ljudinspelningen, på vilket man kunde höra gisslan ropa på hjälp, inte in direkt. Några dagar senare förlorar Golanibrigaden 9 man i ett bakhåll, däribland hjälten Tomer Grinberg i ett bakhåll i Shejaiya, vilket gav upphov till en extrem vaksamhet hos alla förband som stred i området. När en enhet från Kfirbrigaden lite senare upptäcker tygstycken som gisslan hängt ut genom fönstren tror de därför att det är ett bakhåll och de agerar inte på det de ser. På samma sätt tror Bislachbrigaden att det är en krigslist från Hamas när gisslan kommer gående och skjuter dom i stressen. Golanibrigaden är alltså inte ansvariga för att gisslan sköts, utan tvärtom är det mitt gamla förband Sayeret Golani som möjliggjorde att de ens kunde fly. Och hade Hamas inte mördat hunden med bandspelaren hade gisslan sannolikt räddats av Sayeret redan den dagen.
Citera
2026-05-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Jag sörjer inte våldsamt att man hänger terrorister men om han nu blir hängd så tvivlar jag ändå lite på att UD i så fall anser att han blir "rättmätigt" hängd.

Man kan ju kalla vem som helst för terrorist o sedan hänga dem. Det är alltså okej enligt dig.
Är en rättslös värld en bra värld? En värld där du kan kidnappa folk på internationellt vatten o sedan föra dem till ditt land där du sedan mördar dem.

Israel och dess anhängare är de största terroristerna.
Citera
2026-05-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Man kan ju kalla vem som helst för terrorist o sedan hänga dem. Det är alltså okej enligt dig.
Är en rättslös värld en bra värld? En värld där du kan kidnappa folk på internationellt vatten o sedan föra dem till ditt land där du sedan mördar dem.

Israel och dess anhängare är de största terroristerna.
USA och Israel är rättsstater och demokratier. De arabiska diktaturerna är det inte.

Jag har fullt förtroende för rättsstaten Israel.

Iran, Hamas, Hizbollah, IS, Huthirörelsen (Ansar Allah) och al-Qaida på Arabiska halvön (AQAP) är de verkliga terroristerna enligt experter.
Citera
2026-05-04, 06:44
Medlem
Citat:
USA och Israel är rättsstater och demokratier. De arabiska diktaturerna är det inte.

Jag har fullt förtroende för rättsstaten Israel.

Iran, Hamas, Hizbollah, IS, Huthirörelsen (Ansar Allah) och al-Qaida på Arabiska halvön (AQAP) är de verkliga terroristerna enligt experter.

Vad har det med saken ens att göra?
Menar du att demokratiska länder inte kan begå fel eller terrorbrott?
Märkligt resonemang.

Vem som är terrorist verkar dessutom ändras på daglig basis.
Nyss terrorist och sedan står de o skakar hand i Vita huset i USA.

Men det är fint att du har fullt förtroende för rättsstaten Israel. Samma stat som mördade Folke Bernadotte.
Citera
2026-05-04, 06:49
Medlem
Melange5738s avatar
Men för helvete, kan ni inse att det inte föreligger någon svält i Gaza, de får in betydligt mer mat varje dag än vad de behöver. Dessutom hade de inte med sig mat, de hade med sig knark och kondomer.

Testa att segla knark till Sverige så får ni se vad som händer.
Senast redigerad av Melange5738 2026-05-04 kl. 06:51.
Citera
2026-05-04, 10:18
Medlem
Citat:
Men det är fint att du har fullt förtroende för rättsstaten Israel.
Absolut. Om MÖs enda demokrati dömer någon till döden finns goda skäl fär det.
Citera
2026-05-04, 10:31
Medlem
Jag antar att

1. den gripne inte är svensk, utan "svensk" och det påstås annorstädes att han även har ett annat medborgarskap i annat europeiskt land

2. ett namn som nämnts är S*if *bukeshek *=a

3. Den gripne motiveras att ha gripits med anklagelser om "kopplingar till en organisation Israel klassar som terrorrelaterad och i vissa fall att han kan ha haft en ledande roll i ett nätverk kopplat till aktivistorganisationer (som Israel beskriver som säkerhetshot)" Huruvida det finns något seriöst i denna anklagelse eller rör sig om de sedvanliga vänster/muslim parasiterna som bedriver sin plakatpolitik!
Citera
2026-05-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men för helvete, kan ni inse att det inte föreligger någon svält i Gaza, de får in betydligt mer mat varje dag än vad de behöver.
Svårt att veta tycker jag.

Men kriget har ju pågått länge nu och jag tycker iaf inte att de människor jag ser på bilder/filmer från Gaza verkar speciellt magra. Som borde vara fallet om det var brist på mat.

Snarare tvärtom. Ser många tjocka personer.
Senast redigerad av lont 2026-05-04 kl. 11:32.
Citera
2026-05-04, 12:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Svårt att veta tycker jag.

Men kriget har ju pågått länge nu och jag tycker iaf inte att de människor jag ser på bilder/filmer från Gaza verkar speciellt magra. Som borde vara fallet om det var brist på mat.

Snarare tvärtom. Ser många tjocka personer.

Ja, Gaza är en av världens mest överviktiga områden. Betydigt fetast i arabvärlden, fetare än turkarna.
Citera
2026-05-04, 22:22
Medlem
Citat:
Så du är stöder alltså mordet på Folke Bernadotte? Eller hur skall man tolka ditt uttalande?
Det är skillnad på att bli dömd i domstol i en demokrati och att bli mördad av terrorister.

Hoppas att terroristerna nu får sig en rejäl läxa och ett mycket strängt straff!
Senast redigerad av lont 2026-05-04 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in