2026-05-02, 10:07
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-konto
Typisk palestina-aktivist således. Kriminell terrorist som äntligen mött rättvisan, hoppas på ett proportionerligt straff.
Här blir han intervjuad 2025.

https://m.youtube.com/shorts/SUK6536k2Ys

Ja, du har rätt har låter som en typisk Palestina aktivist.

För er som har Facebook och då också kan se på sådana sidor, finns en del videos med honom. Har ingen tillgång så har ingen aning om vad de handlar om.
Citera
2026-05-02, 11:34
Medlem
Missvisande rubrik
"Svensk man" kan ersättas av "Arab med svenskt medborgarskap"
Citera
2026-05-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Är det verkligen olagligt att försöka bryta en sjöblockad?
Ena sidan försöker upprätthålla blockaden o den andra sidan försöker bryta den.
Lyckas man komma igenom så gissar jag på att blockaden blir olaglig och måste upphöra.

Så vad är det aktivisterna skall få fängelse för?

du får liksom läsa mellan raderna på det kompis........
Citera
2026-05-02, 22:03
Medlem
Såklart islamist och vänsterextrem i ett.
Citera
2026-05-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
du får liksom läsa mellan raderna på det kompis........

Du menar att dina fantasier går att hitta där?
Citera
2026-05-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du menar att dina fantasier går att hitta där?
aah exakt....! du är ju inte alls dum du inte......
Citera
2026-05-03, 13:55
Medlem
Enligt Israel har den svensk-spanske mannen kopplingar till organisationen Popular Conference for Palestinians Abroad (PCPA), terrorstämplad av Israel och av USA anklagad för att agera på uppdrag av Hamas. Den svensk-spanske mannen påstås ha en ledande roll i PCPA.

Israel vet tack och lov hur man ska behandla terrorister!

Hoppas han får vad han förtjänar!
Citera
2026-05-03, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Enligt Israel har den svensk-spanske mannen kopplingar till organisationen Popular Conference for Palestinians Abroad (PCPA), terrorstämplad av Israel och av USA anklagad för att agera på uppdrag av Hamas. Den svensk-spanske mannen påstås ha en ledande roll i PCPA.

Israel vet tack och lov hur man ska behandla terrorister!

Hoppas han får vad han förtjänar!

Man befarar på UD att han blir den första som rättmätigt blir hängd så nacken knäcks och palestiniern skiter på sig i dödsögonblicket.
Citera
2026-05-03, 14:33
Medlem
Citat:
Man befarar på UD att han blir den första som rättmätigt blir hängd så nacken knäcks och palestiniern skiter på sig i dödsögonblicket.
Jag sörjer inte våldsamt att man hänger terrorister men om han nu blir hängd så tvivlar jag ändå lite på att UD i så fall anser att han blir "rättmätigt" hängd.
Citera
2026-05-03, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Jag sörjer inte våldsamt att man hänger terrorister men om han nu blir hängd så tvivlar jag lite på att UD i så fall anser att han blir "rättmätigt" hängd.

Han får naturligtvis en rättvis domstolsprövning innan de riggar galgen. Israel är en rättsstat precis som Sverige.

Knappast att han kommer att göra succé hos martyrernas oskulder nerskiten som de blir när de hängs.
Citera
2026-05-03, 14:55
Medlem
Saif Abu Keshek är Hamasmedlem, vilket man kan tycka skall räcka för att bli rättmätigt hängd i laga ordning. Det borde inte behöva ta ens några 90 dagar att ställa honom inför militärdomstol och sedan hänga honom. Men tänk sånt liv det hade blivit på kultursidorna. Antisemiter som Victor Malm hade ju aldrig kunnat sluta skriva om en sådan rättmätig hängning. Jag vet inte om det är värt det. Kunde dom inte bara ha tappat honom i vattnet. Araber kan sällan simma.
Citera
2026-05-03, 15:54
Avstängd
Citat:
Han får naturligtvis en rättvis domstolsprövning innan de riggar galgen. Israel är en rättsstat precis som Sverige.
Är du okunnig eller bara rasist? Israel fängslar palestinier på obestämd tid utan att ens anklaga dem för ett brott. Folk torteras ihjäl i dessa fängelser.

Vi talar här om en man som kidnappats långt utanför Israel. Hade du varit lika nöjd om det varit Iran som gjort detsamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in