2026-05-03, 15:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Nån som vet varför Carl Fredrik har en kontantkortstelefon, det blir ju asadyrt att både ringa och SMS:a? 🤔
Det är svårt att få abonnemang som skuldsatt.

Har hänt att jag träffat människor på fest som "har slut på surf" och har alltid tänkt samma sak, vad är det här för luffare
Citera
2026-05-03, 15:58
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är lika billigt som abonnemang numera. Kolla Comviq tex.

Alla normala människor har ett abonnemang, jag själv t.ex, ringer, SMS:ar obegränsat, och kan spara upp till 100gb surf, för 99kr/mån..

Som sagt, jag upprepar; Alla Normala Människor Har Ett Abonnemang, varför har inte Carl Fredrik ett?

Kan du specifikt här ange ett kontantkort som ekonomiskt matchar mitt ovan nämnda abonnemang?
Citera
2026-05-03, 16:08
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Det är du som pratar om dokument, så du kan ju berätta mer om dem om du vill. Ingen annan är intresserad eller bryr sig.
Det är inte några dokuments fel, skuld och ansvar att Axel beter sig som ett svin mot Rasks anhöriga, och det är inte några dokuments fel, skuld och ansvar att Heydari går ut och publicerar 7 olika uppenbara lögner om Rask i något tafflig försök att försvara Axels sinnessjuka beteende mot Tessan.
Du nämnde ju själv dokumenten. Du har dock fel om att det är gamla dokument.

Och det är Rasks fel. Det är ju Rask som påstått att hans frus nummer är hans eget.
Varför skulle han göra det till trobo?
Inte konstigt att Rask har haft svårt med sin kontakt med trobo, när han medvetet uppger fel kontaktuppgifter
Citera
2026-05-03, 16:11
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Du och micro113 kan bilda en förening där ni kan diskutera familjen Rasks gamla Hyresvärds-dokument hur mycket ni vill, men det är inte det som jag är här för att diskutera så blanda inte mig i era fanatiska subkultur-intressen.

Som sagt, om vi ska återgå till att diskutera Axels obehagliga kontaktförsök med Tessan, och era och Medviktarnas eländigt taffliga försök att försvara dessa, så är väl den allmänna rekommendationen att Axel borde ta till sig av det faktum att Tessan inte vill att Axel kontaktar henne mer med sinnessjuka AI-manipulerad bilder på Rask på SMS, eller skickar sinnessjuka mejl till henne. Hon vill nog inte heller att Axel besöker henne på hennes arbetsplats eller hovrar omkring i familjen Rasks kvarter.

Det är lite obehagligt att som kvinna ha en 46-årig gammal gubbe, som kallar Tessans dotter för horbarn i diverse livestreams på internet och som ber Alexander att ta livet av sig m.m., drällandes i ens fysiska närhet och i SMS och i mejl.

Heydari kanske gör bäst i att inte försvara en så uppenbart sinnessjuk person genom att ljuga friskt om Alexander och om Tessan. Medviktarna framstår som ganska dumma i huvudet när de försvarar Axels så ytterst obehagliga beteende. Ni som är troll på flashback spelar ju ingen roll att ni försvarar Axels beteende, men Heydari gör ju det helt öppet och offentligt. Det är ganska sjukt, Axel måste ju ha en och annan hållhake på Heydari för att han ska lyckas övertala dem till att begå seppuku på sin egen trovärdighet på detta sätt.
Skilleras ville ju kontakta rask, inte rasks fru.
Varför har Rask till tingsrätten och trobo angett att hans frus telefonnummer går till honom?
Det är ju Rasks fel att skilleras meddelande kom till Therese.

Uppenbarligen har du inte heller hängt med i Chrippa dramat
Citera
2026-05-03, 16:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du och micro113 kan bilda en förening där ni kan diskutera familjen Rasks gamla Hyresvärds-dokument hur mycket ni vill, men det är inte det som jag är här för att diskutera så blanda inte mig i era fanatiska subkultur-intressen.

Nej, det handlar inte om att VI vill diskutera -- det handlar om att DU har svårt att förstå att numret kommer från ett dokument uthämtat från en myndighet och att där har RASK angivit det som sitt nummer.
Axel har alltså skickat till RASK och ingen annan.
Citera
2026-05-03, 16:20
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Skilleras ville ju kontakta rask, inte rasks fru.

Det framgår tydligt att Axel kontaktade Tessan på det mobilnummer som är registrerat på Tessan och som är swishkopplat till Tessan.
Det framgår också i tydligt i SMS-meddelandena som Axel skickade till Tessan att Axels avsikt var att mottagaren skulle vara Tessan, det är inte logiskt att skicka (för Alexander) uppenbart AI-manipulerade bilder på honom och en kvinna till Rask och hänvda att de är äkta. Det finns ingen logik i det. Naturligtvis var de ämnade till Tessan, så att hon skulle tro att Alexander varit med en annan kvinna.
Tessan vill inte ha med Axel att göra, vill inte bli kontaktad av honom - trots det skickar Axel vidriga SMS till henne, samt mejlar henne.
Heydari stormar ut i Axels försvar och ljuger om Alexander Rask som om de vore betalda hit-men, som värsta målvakter. Helt meningslöst beteende, Axel är redan avslöjad men att ha passerat alla rimliga gränser i sjukligt beteende och Heydaris tafflig försök träffar helt fel och förstör bara det lilla förtroende någon kan ha haft för dem.
Citera
2026-05-03, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlar inte om att VI vill diskutera -- det handlar om att DU har svårt att förstå att numret kommer från ett dokument uthämtat från en myndighet och att där har RASK angivit det som sitt nummer.
Är Trobo en myndighet?
Citera
2026-05-03, 16:25
Medlem
alexkiings avatar
Citat:

Axel skickade 4 SMS till Tessan, vilket är bevisat om och om igen, till Tessans mobilnummer som är registrerat på henne och swishkopplat till henne.
Ur innehållet i de sinnessjuka SMS:en framgår det att de är riktade till Tessan, det finns ingen logik i att skicka såna SMS till Alexander.
Tessan har blockat Axels nummer efter Axels fjärde sinnessjuka SMS till henne, har anmält Axel och även ansökt om kontaktförbud mot Axel och har varit tydlig med att hon inte vill att Axel kontaktar henne, hon vill inte ha med en 46-årig gubbe som kallar hennes dotter för horbarn att göra.
Trots allt detta mejlar Axel häromdagen till Tessan, och således fortsätter Axel sina vidriga närmanden och kontaktförsök med Tessan.
Citera
2026-05-03, 16:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Är Trobo en myndighet?
Kronofogden och TR är myndigheter.
Trobo är ett kommunalt bolag som i likhet med myndigheter omfattas av Offentlighetsprincipen.
Men som jag förstått det har de fått handlingarna via TR och Krono och inte direkt från Trobo (Jag är dock inte säker)
Citera
2026-05-03, 16:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Axel skickade 4 SMS till Tessan, vilket är bevisat om och om igen, till Tessans mobilnummer som är registrerat på henne och swishkopplat till henne.
Ur innehållet i de sinnessjuka SMS:en framgår det att de är riktade till Tessan, det finns ingen logik i att skicka såna SMS till Alexander.
Tessan har blockat Axels nummer efter Axels fjärde sinnessjuka SMS till henne, har anmält Axel och även ansökt om kontaktförbud mot Axel och har varit tydlig med att hon inte vill att Axel kontaktar henne, hon vill inte ha med en 46-årig gubbe som kallar hennes dotter för horbarn att göra.
Trots allt detta mejlar Axel häromdagen till Tessan, och således fortsätter Axel sina vidriga närmanden och kontaktförsök med Tessan.
Axel har skickat till RASK, att de hamnat hos Therese för att Rask och hon själv angett fel telefonnummer är faktiskt på deras ansvar.
Citera
2026-05-03, 16:29
Avslutad
Citat:
Kronofogden och TR är myndigheter.
Trobo är ett kommunalt bolag som i likhet med myndigheter omfattas av Offentlighetsprincipen.
Men som jag förstått det har de fått handlingarna via TR och Krono och inte direkt från Trobo (Jag är dock inte säker)
Det var exakt detta jag undrade, tackar.
Citera
2026-05-03, 16:30
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Hyresvärden har inte lämnat några dokument till skilleras.
Rask har själv uppgett till trobo att det där är hans telefonnummer som går till honom när de skrev på kontraktet på nya lägenheten.
Sen eftersom rask inte kan göra rätt för sig tvingades trobo ta honom till tingsrätten. Så det är genom tingsrätten som skilleras har fått numret.

Varför angav rask sin frus nummer som sitt eget nummer när de skrev på kontraktet till nya lägenheten? För det var inte så längesen de skrev på det kontraktet.

Legit skit samma om Rask och hans Fru förväxlar sina nummer på ett papper Skilleras begär ut som offentlig handling och väljer skicka meddelanden till. Det är Rask. Det är inte en minister. Dessutom "ljuger Baronen om allt" och undertecknar dokument med rosa spritpennor så det fruktansvärt naivt och slarvigt att inte säkerställa vem man smsar.

Grejen förblir i detta fall att Alex sände en AI bild han trodde var äkta, och inte pudlar.

Citat:
Det är lite skillnad på att rask som ung ville träffa äldre kvinnor i ett sexuellt syfte.
Och att Olivia vill träffa Axel för att hon är ett fan.
Det är inte riktigt jämförbart.

Sedan undrar jag om du kan hänvisa till när Axel sa det där

Axel sade 1-30 dagar före Chrippas rättegång, i sin livestream, att han skulle dit. Och vara live på gatan utanför pga får inte vara live inne i lokalen. Så Olivia joined call och ville komma. Han sade det jag skrev, fritt ur mitt minne och självklart sammanfattat.

Vad Rask och hans äldre kvinnor han delar nakenbilder med på dm har med detta att göra, vet jag inte. Inte alls jämförbart. Inget jag har tagit upp. Bara du, så du får förklara kopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in