2026-05-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Miriam, patrik och Julia är nog dom smartaste där inne. Förutom Gunnar som rök. Men Miriam och julia kommer att åka. Johan måste vara bland dom mest korkade där inne, utan tvekan. Sen kommer nog Torbjörn tätt efter. Den som vinner lär nog bli Patrik.
Patrik är jäkligt tystlåten så tror han nog kommer avslöjas
Citera
2026-05-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePaleHorse
Hahaha!
Den var bra!!!

Tyvärr är det ju ett helt normalt beteende inom hans arbetsgivare SVT...

Han lär väl vara en av de smartare där, men när han hamnade ihop med människor som är smarta på riktigt eller bara normalintelligenta så blev det pinsamt Och självsäkerheten ovanpå det
Citera
2026-05-01, 22:46
Medlem
Haha, vad är det med er? Johans tabbe var ju det roligaste som hänt på flera säsonger! Väldigt underhållande. Folk här i tråden verkar ju helt upprörda över det. Kamma er.

Jag tror att Patrik har en fördel av att redan från start framstå som lite udda. Det gör honom svårare att läsa av för de andra deltagarna.
Citera
2026-05-02, 00:26
Medlem
nintendoKalles avatar
Johan KuKluxKlan, vilken jävla hjärnröta
Citera
2026-05-02, 12:31
Medlem
cute.as.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamletgranath
Du har nog prickat rätt där. Johan kör sitt eget race och verkar skita i att man behöver laget för att vinna som trogen. En trogen vinner aldrig solo och en trogen har ingen anledning att ljuga. Så det är nog inte vinsten som lockar utan TV-tiden. Han lär plocka de starka spelarna en efter en och behålla de han tror genererar mest tittare – som Mona och Ankan. Det är beklagligt att den där typen av egoism och hänsynslöshet ofta banar väg för karriärklättrare i arbetslivet.

Mona bekräftade ju i princip att han gick bärsärk redan i avsnitt 1 när hon sa ”först var Johan säker på att det var Elaf, sedan att det var Bibbi och sedan att det var Gunnar.”
Elaf fick offras på klippbordet för att bygga Johans image. Jag förstår att det svider och frustrationen, men dramaturgiskt var det ett genidrag av produktionen. Läste hennes text i SvD https://www.svd.se/a/rr8m8m/forradarna-2026-elaf-ali-om-spelet-bakom-kulisserna-en-chock?utm_source=iosapp&utm_medium=share, kanske kan hon känna lite upprättelse efter att ha sett avsnitt tre.

Kommer sakna Gunnar, hade velat se mer av honom i spelet. Johan lär ha njutit de första avsnitten, när han sitter och gråter i rutan och får verka sympatisk samtidigt som han är den som orkestrerat Elafs och Bibbis exit. Personligen hade jag hållit ett extremt säkerhetsavstånd till en sådan människa privat.
Exakt, han är främst ute efter att stanna så länge som möjligt och vinsten vore bara en bonus. För han kan ju inte vara så där dum på riktigt. Han vet att Miriam är förrädare och förstod att Gunnar var trogen eftersom han och Miriam bråkade jämt.
Senast redigerad av cute.as.duck 2026-05-02 kl. 12:37.
Citera
2026-05-02, 16:40
Medlem
Älskar Johans villfarelser, snacka om att gå all in. Han är helt ute och cyklar alla avsnitt såhär långt vilket är jävligt underhållande men det gör mig också väldigt besviken och lite ledsen över hur dumma, korkade och svaga dom andra trogna är som går på Johans linje, för tredje gången... haha oslagbart. För dom trognas skull så är det bara att hoppas att både Partik och Torbjörn hakar på Miriams teori och mördar Johan även fast han är perfekt att ha kvar för förrädarna.

Synd att Gunnar åkte ut fan, han gjorde ett bra intryck på mig. Jag är besviken på Anna Anka som verkar drivas av något jävla mindervärdeskomplex då hon vägrade att gå på Julias linje för att Julia var "för självsäker" typ. Julia för övrigt måste ha varit ruskigt usel på att bygga ett case för sina tankar och teorier då hon hade tydliga fakta och underlag samt en helt dag på sig att få med övriga på att Miriam är förrädare men ändå inte lyckades övertyga knappt någon, pinsamt dåligt av henne. Förhoppningsvis tänker dom trogna till nu och går på Julias linje i nästa avsnitt.

Vad gör ens en sån som tilda törnqvist med i programmet? vem är hon och vad fan gör hon ens. Man tappar ju fan hjärnceller bara av att se henne. Skulle dock inte förvåna mig om hon och Carl går långt då dom två nästan verka sakna uppfattning om vad som pågår och historiskt sett så går ju inte dom bästa och starkaste spelarna långt om dom inte är förrädare.
Citera
2026-05-02, 16:41
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Fantastiskt money shot när man ser Patriks ansikte sittandes med ett fult flin bakom en klunga andra deltagare
Citera
2026-05-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Fantastiskt money shot när man ser Patriks ansikte sittandes med ett fult flin bakom en klunga andra deltagare

Haha, ja du menar när de ska avslöja om den förvisade är trogen eller förrädare? Jag tänkte att det är kul att ingen tittade på mig.
Citera
2026-05-02, 21:39
Medlem
Kuk-Johan måste ju få sparken från sitt jobb , omöjligt att nån vill ha en så oduglig person som anställd .. han ger hela företaget dåligt rykte
Citera
2026-05-02, 22:42
Medlem
meganegerdases avatar
Efter nattens mord kommer det väl ha åkt ut åtta trogna på rad. Har det hänt någon gång förr?

Och då har förrädarna verkligen inte behövt göra någonting.

Å andra sidan så måste man ändra konceptet då det för de trogna egentligen inte spelar någon roll ifall man röstar ut en trogen, eller om man röstar ut en förrädare och en trogen sen blir rekryterad. Tvärtom nästan antalet trogna är -1 och det kan va svårare att lista ut vem som är förrädare när det är en helt ny.

Den vägvinnande taktiken för de trogna är därför att ha kvar förrädarna man är säkra på i spelet och rösta ut de starkaste spelarna innan end game
Citera
2026-05-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrP4ra
Älskar Johans villfarelser, snacka om att gå all in. Han är helt ute och cyklar alla avsnitt såhär långt vilket är jävligt underhållande men det gör mig också väldigt besviken och lite ledsen över hur dumma, korkade och svaga dom andra trogna är som går på Johans linje, för tredje gången... haha oslagbart. För dom trognas skull så är det bara att hoppas att både Partik och Torbjörn hakar på Miriams teori och mördar Johan även fast han är perfekt att ha kvar för förrädarna.

Synd att Gunnar åkte ut fan, han gjorde ett bra intryck på mig. Jag är besviken på Anna Anka som verkar drivas av något jävla mindervärdeskomplex då hon vägrade att gå på Julias linje för att Julia var "för självsäker" typ. Julia för övrigt måste ha varit ruskigt usel på att bygga ett case för sina tankar och teorier då hon hade tydliga fakta och underlag samt en helt dag på sig att få med övriga på att Miriam är förrädare men ändå inte lyckades övertyga knappt någon, pinsamt dåligt av henne. Förhoppningsvis tänker dom trogna till nu och går på Julias linje i nästa avsnitt.

Vad gör ens en sån som tilda törnqvist med i programmet? vem är hon och vad fan gör hon ens. Man tappar ju fan hjärnceller bara av att se henne. Skulle dock inte förvåna mig om hon och Carl går långt då dom två nästan verka sakna uppfattning om vad som pågår och historiskt sett så går ju inte dom bästa och starkaste spelarna långt om dom inte är förrädare.
Sexig att se på!
Citera
2026-05-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hon är ju smart, istället för att gå på en känsla som de flesta kvinnor och idioter gör så sammanställer hon fakta och tänker logiskt. Sen är Miriam och Torbjörn så jävla dåliga på hålla masken. De argumenterar inget att de är trogna som alla andra har gjort när drevet går.
Sen tycker jag att det är besynnerligt att Julia fd lyx-hora (Googla!) får sån spridning i Sverige.

Berätta mer om lyxhoreriet, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in