2026-05-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
Miriam och Torbjörn är så jävla dåliga som förrädare och verkar inte vilja försvara sig alls… Hoppades på att nån av dem röstades ut i kvällens avsnitt men Johan fuckade det up. För han (som flera av de andra trogna) VET att Miriam och Torbjörn är förrädare och han vill ta sig till finalen genom att vara med och rösta ut andra trogna och därmed vara säker från mord.

Du har nog prickat rätt där. Johan kör sitt eget race och verkar skita i att man behöver laget för att vinna som trogen. En trogen vinner aldrig solo och en trogen har ingen anledning att ljuga. Så det är nog inte vinsten som lockar utan TV-tiden. Han lär plocka de starka spelarna en efter en och behålla de han tror genererar mest tittare – som Mona och Ankan. Det är beklagligt att den där typen av egoism och hänsynslöshet ofta banar väg för karriärklättrare i arbetslivet.

Mona bekräftade ju i princip att han gick bärsärk redan i avsnitt 1 när hon sa ”först var Johan säker på att det var Elaf, sedan att det var Bibbi och sedan att det var Gunnar.”
Elaf fick offras på klippbordet för att bygga Johans image. Jag förstår att det svider och frustrationen, men dramaturgiskt var det ett genidrag av produktionen. Läste hennes text i SvD https://www.svd.se/a/rr8m8m/forradarna-2026-elaf-ali-om-spelet-bakom-kulisserna-en-chock?utm_source=iosapp&utm_medium=share, kanske kan hon känna lite upprättelse efter att ha sett avsnitt tre.

Kommer sakna Gunnar, hade velat se mer av honom i spelet. Johan lär ha njutit de första avsnitten, när han sitter och gråter i rutan och får verka sympatisk samtidigt som han är den som orkestrerat Elafs och Bibbis exit. Personligen hade jag hållit ett extremt säkerhetsavstånd till en sådan människa privat.
Citera
2026-05-01, 09:55
Medlem
Någon som vet om de precis har spelat in en ny omgång av Förrädarna? Jessica Almenäs skriver något kryptiskt om något hon varit iväg på, så jag tror starkt på att hon är med i nästa säsong.
Citera
2026-05-01, 09:55
Medlem
Nej men Johan är ju utvecklingsstörd, kul att sådana också får känna delaktighet i tv världen.
Citera
2026-05-01, 10:40
Medlem
Daniel_s85s avatar
Gunnar fick beröm av Katia i Gravkammaren, hon var imponerad av hans insats.
Var ändå inne på 2 av 3 förrädare och verkade veta vad han höll på med till skillnad från många andra.

Det måste ju ha klippts när Johan lägger fram sin åsikt om Bibbi och Gunnar säger att han inte känner det men är 100% på att Miriam är förrädare.
Hur kan Johan annars sitta med full övertygelse om vad Gunnar har sagt och anklaga honom för att ljuga!?

Tror Gunnar hade tagit sig längre om han avslöjat att han varit chef inom polisen.
Citera
2026-05-01, 11:03
Medlem
Märkligt av Johan i dagens avsnitt som sagt, tror han helt enkelt mins situationen fel.. Om han spelar urbota dum/virrig och vet vilka förrädarna är men sparar de till slutet är han dock brilliant, men låg sannolikhet på den..

Reagera lite på att han hela tiden skyller bort sina dåliga bedömningar på vem som är förrädare på att de spelar dåligt som trogna.. Nej det är isf du som gör dåliga analyser..
Citera
2026-05-01, 11:21
Medlem
graventhulmars avatar
Varför i hela friden är förrädarna inne på att mörda Johan nu? Det allra mest strategiska är väl att behålla honom, då han varit övertygad om helt fel personer några gånger i rad och därför är lättast att föra över misstankarna till. Bättre att plocka Parham som inte sagt speciellt mycket i gruppen.
Citera
2026-05-01, 12:35
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Märkligt av Johan i dagens avsnitt som sagt, tror han helt enkelt mins situationen fel.. Om han spelar urbota dum/virrig och vet vilka förrädarna är men sparar de till slutet är han dock brilliant, men låg sannolikhet på den..

Reagera lite på att han hela tiden skyller bort sina dåliga bedömningar på vem som är förrädare på att de spelar dåligt som trogna.. Nej det är isf du som gör dåliga analyser..
Så är det en hårfin skillnad på geni och idiot. Nu pekar ju dock allt på att han är en idiot. Otroligt usel i sina ”analyser” och lär ju åka inom kort då övriga trogna tröttnar på hans kassa hitrate i att peka ut förrädare. För förrädarna är det ju dock guld att ha kvar en sådan klåpare som Johan som kan hjälpa dem att se till att trogen efter trogen röstas ut. Så mördad lär Johan inte bli.
Citera
2026-05-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Så är det en hårfin skillnad på geni och idiot. Nu pekar ju dock allt på att han är en idiot. Otroligt usel i sina ”analyser” och lär ju åka inom kort då övriga trogna tröttnar på hans kassa hitrate i att peka ut förrädare. För förrädarna är det ju dock guld att ha kvar en sådan klåpare som Johan som kan hjälpa dem att se till att trogen efter trogen röstas ut. Så mördad lär Johan inte bli.

Oavsett vilka avsikter han har är han sig själv till åtlöje. Säsongens mest osympatiska deltagare utan konkurrens.
Citera
2026-05-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius

När Johan sitter ensam i synken och pratar för sig själv till kameran så säger han ju själv att Gunnar får skylla sig själv som är en så dum trogen som ljuger. Tror ni seriöst han hade sagt så om han var ett geni som "spelade" ?
Citera
2026-05-01, 14:05
Medlem
Jag hade inte gått till jobbet idag om jag var Johan. Jag hade sagt upp mig, bytt namn och kastat syra i mitt egna ansikte
Citera
2026-05-01, 15:01
Medlem
ThePaleHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Jag hade inte gått till jobbet idag om jag var Johan. Jag hade sagt upp mig, bytt namn och kastat syra i mitt egna ansikte

Hahaha!
Den var bra!!!

Tyvärr är det ju ett helt normalt beteende inom hans arbetsgivare SVT...
Citera
2026-05-01, 15:26
Medlem
henkesss avatar
Miriam, patrik och Julia är nog dom smartaste där inne. Förutom Gunnar som rök. Men Miriam och julia kommer att åka. Johan måste vara bland dom mest korkade där inne, utan tvekan. Sen kommer nog Torbjörn tätt efter. Den som vinner lär nog bli Patrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in