Citat:
Ursprungligen postat av
krondammet
Det är ju det jag frågar om. Hon i länken är aktuell åklagare men var ej delaktig i de besluten gällande Tompas godkända brev då hon var borta vid dessa tillfällen, därav hade jag velat veta vilka andra åklagare som godkänt det. Det är ju precis det som sägs i inslaget.
Dagboksblad, kan det finnas där?
Vid fulla restriktioner ska all utgående post granskas av åklagaren i detta fallet Ida,
innan den skickas och det har inte gjorts här.
Det är inte ovanligt att häktade smugglar ut brev via andra intagna, personal eller under besök, finns även dem som får sina advokater skicka hälsningar och brev.
Post kan även läggas i fel flöde men två gånger ser inte jag som ett misstag.
Mina gissningar är att han fått någon annan häktad att posta det åt honom, eller advokaten.
Inget av det skulle förvåna mig.
Sannolikheten att man får reda på hur det kunde hända är med andra ord minimal.