2026-05-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Det där var rolig läsning med tanke på att han varit en MC-kille och säkert fortfarande känner sig hård (pun intended) och häftig. Men Fl 2, vad håller h*n egentligen på med? Jävligt konstig vinkel....

Det känns ju sjukt orelevant om han nu varit smygbög eller inte.

"hon har sex med andra män, och också då en, jag skulle säga besatthet av sperma, för att i
själva verket är du som är intresserad av män, eller i alla fall både män och kvinnor. Vad
tänker du om det?"

Jag undrar om FL 2 går igång själv på det här?

Handlar nog uteslutande om att "provocera" fram en reaktion..
Trycka på sk ömma punkter.
Citera
2026-05-02, 13:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av krondammet
https://www.sverigesradio.se/artikel/haktade-kopplerimannen-brot-restriktioner-tva-ganger

Går det att få reda på vilken åklagare som tagit beslutet?
Vilket beslut?
Citera
2026-05-02, 14:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Det där var rolig läsning med tanke på att han varit en MC-kille och säkert fortfarande känner sig hård (pun intended) och häftig. Men Fl 2, vad håller h*n egentligen på med? Jävligt konstig vinkel....

Det känns ju sjukt orelevant om han nu varit smygbög eller inte.

"hon har sex med andra män, och också då en, jag skulle säga besatthet av sperma, för att i
själva verket är du som är intresserad av män, eller i alla fall både män och kvinnor. Vad
tänker du om det?"

Jag undrar om FL 2 går igång själv på det här?
Jag tycker det är relevant.

Om T är gay och går igång på att hans fru blir påsatt samtidigt som han tittar på, så har han ju ytterligare ett incitament till att påverka henne till att sälja sex. Han går igång på det och hon drar in stålar.
Citera
2026-05-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vilket beslut?

Det länkade, att den åtalade Tompa kunnat skicka brev till målsägande med åklagarens godkännande. Om än felaktigt, men. Går det att få veta vilken åklagare som tog det beslutet?
Citera
2026-05-02, 20:32
Medlem
Citat:
Det länkade, att den åtalade Tompa kunnat skicka brev till målsägande med åklagarens godkännande. Om än felaktigt, men. Går det att få veta vilken åklagare som tog det beslutet?

Två gånger dessutom!
Citera
2026-05-02, 21:04
Avstängd
Citat:
Så tolkar jag inte det som sägs. Jag tolkar det som att de åklagare som varit i tjänst när den som pratar inte varit det, gjort bort sig.

Att sedan ta reda på vem eller vilka (hände ju två gånger) som klantat sig blir nog svårt, just för att det inte handlar om något beslut. Man får köra uteslutningsmetoden typ.

1. Vilka åklagare jobbar på den aktuella enheten?
2. Vilka har varit i tjänst den senare tiden och framförallt när den intervjuade åklagaren var ledig?

Lär väl sedan vara mer än ett namn kvar.
Citera
2026-05-02, 21:39
Medlem
upplysas avatar
MGM:s senaste fup & dom.
Förundersökningsprotokoll
Fup & Dom
Norrtälje tingsrätt
B 1656-24
Norrtälje TR B 1656-24 Ab12 Förundersökningsprotokoll
Norrtälje TR B 1656-24 Ab61 Förundersökningsprotokoll
Norrtälje tingsrätt B 1656-24 Dom 20260414

Citat:
Domslut

Brott som Tomas Runsten döms för
Egenmäktigt förfarande, 2023-07-09 – 2023-10-03, 8 kap 8 § 1 st brottsbalken

Grov skadegörelse, 2023-07-09 – 2023-10-03, 12 kap 3 § brottsbalken

Påföljd
Villkorlig dom
120 dagsböter om 50 kr (6 000 kr)
Citera
2026-05-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Så tolkar jag inte det som sägs. Jag tolkar det som att de åklagare som varit i tjänst när den som pratar inte varit det, gjort bort sig.

Att sedan ta reda på vem eller vilka (hände ju två gånger) som klantat sig blir nog svårt, just för att det inte handlar om något beslut. Man får köra uteslutningsmetoden typ.

1. Vilka åklagare jobbar på den aktuella enheten?
2. Vilka har varit i tjänst den senare tiden och framförallt när den intervjuade åklagaren var ledig?

Lär väl sedan vara mer än ett namn kvar.

Det är ju det jag frågar om. Hon i länken är aktuell åklagare men var ej delaktig i de besluten gällande Tompas godkända brev då hon var borta vid dessa tillfällen, därav hade jag velat veta vilka andra åklagare som godkänt det. Det är ju precis det som sägs i inslaget.

Dagboksblad, kan det finnas där?
Citera
2026-05-03, 17:39
Avstängd
Citat:
Det är ju det jag frågar om. Hon i länken är aktuell åklagare men var ej delaktig i de besluten gällande Tompas godkända brev då hon var borta vid dessa tillfällen, därav hade jag velat veta vilka andra åklagare som godkänt det. Det är ju precis det som sägs i inslaget.

Och igen då, det verkar inte finnas beslut i dess officiella mening. Dvs inget påskrivet papper med ”godkänt”. Så tolkar jag det som sägs och skrivs. Mer jag kan ha fel såklart. Men har jag rätt blir det svårt att hitta vem/vilka som gjort ett uselt jobb.
Citera
2026-05-03, 17:58
Medlem
Nån som kan lägga upp bilder på fan skapet ?
Citera
2026-05-04, 00:08
Medlem
Citat:

Vid fulla restriktioner ska all utgående post granskas av åklagaren i detta fallet Ida,
innan den skickas och det har inte gjorts här.

Det är inte ovanligt att häktade smugglar ut brev via andra intagna, personal eller under besök, finns även dem som får sina advokater skicka hälsningar och brev.

Post kan även läggas i fel flöde men två gånger ser inte jag som ett misstag.

Mina gissningar är att han fått någon annan häktad att posta det åt honom, eller advokaten.
Inget av det skulle förvåna mig.
Sannolikheten att man får reda på hur det kunde hända är med andra ord minimal.
Citera
2026-05-04, 00:39
Medlem
Är det någon som vet om rättegången hålls bakom stängda dörrar och om förhandlingarna redan har inletts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in