2026-02-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Det kallas normaliseringsprocessen.

Precis så tror jag med.

TR träffar en person (MR) som redan är igång med sådant (men under sina egna villkor, vilket man kan säga vad man vill om men det är inte olagligt enligt svensk lagstiftning) och succesivt tar han över det för egen ekonomisk vinning. Genom att vara förälskad, bjuda på middagar, lyfta upp på pidestal etc. Det är han som har flera miljoner i skulder som kan ha intresse i att pengar kommer in från ett sätt kronofogden inte ser. Cyniskt och rå kapitalism i dess absolut mest fula form. Så det känns bara fånigt att försöka lägga över skulden på henne. Visst är det väldigt mycket som inte riktigt verkar som det ska, väldigt konstiga omständigheter (familjehem + bedriva sexhandel + ta hand om hundar, under samma tak?) men jag tror verkligen giftemål och allt sånt varit en del i normaliseringsprocessen för att succesivt flytta bort hennes egen kontroll över sin verksamhet till honom. Det är trots allt han som skickat sms:en, bokat i kalendrar och skriver till henne att det är dags att börja knulla.

Hon hade klarat sig utan en arbetsledare fram tills de träffade varandra och nu såg han en chans att kunna profitera på en annan människa.
Senast redigerad av wot 2026-02-25 kl. 09:20.
Citera
2026-02-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Länsstyrelsen ska inte påverkas i sitt omhändertagande av hundarna pga nyheterna. Hoppas kritik riktas dit officiellt med.

Det hoppas jag med! Hundarna är helt oskyldiga i allt som hänt.
Citera
2026-02-25, 10:27
Medlem
Nån som vet restaurangägaren Pedxr Svenxxons inblandning?
Senast redigerad av Jiihaa56 2026-02-25 kl. 10:29.
Citera
2026-02-25, 10:36
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundido
Vi har fått ta emot en av hundarna – åtminstone tillfälligt som ett fosterhem. ❤️

Jag måste säga att jag faktiskt tror att hundarna hade ett bra hem där tidigare, eftersom alla hundar vi träffade var otroligt snälla, vänliga och stabila. De visade inga tecken på vare sig aggressivitet eller extrem stress, vilket man annars ofta ser när hundar verkligen har haft det dåligt.

Det jag däremot tycker är helt fruktansvärt är hur staten har hanterat hundarna. De var hos Länsstyrelsen i över en månad, och jag är ganska säker på att hunden vi nu har inte fick sina sköldkörtelmediciner under den tiden. Hon hade dessutom ett öppet sår på armbågen, troligen för att hon legat länge på hårt underlag.

De första två veckorna hos oss var hon helt slut och mådde väldigt dåligt, tills medicinen började verka igen. Sedan dess har hon blivit gladare, återhämtat sig fint och mår nu mycket bättre.

Jag tycker verkligen att det är en skandal hur Länsstyrelsen har behandlat hundarna – och att de dessutom ville avliva dem är helt oacceptabelt.

En kvinna har sålts , alltså våldtagits hundratals gånger, och du tycker synd om hundar. Har du ägnat en tanke åt det?
Citera
2026-02-25, 10:44
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
En kvinna har sålts , alltså våldtagits hundratals gånger, och du tycker synd om hundar. Har du ägnat en tanke åt det?

Det var ju någon som frågade om hundarna, och användaren svarade på det. Idiot.
Citera
2026-02-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Man kan bry sig om mer än en sak samtidigt. Att jag hjälper en hund som farit illa betyder inte att jag inte bryr mig om människor som utsätts för övergrepp. Empati är inte en begränsad resurs.
Citera
2026-02-25, 11:28
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundido
Man kan bry sig om mer än en sak samtidigt. Att jag hjälper en hund som farit illa betyder inte att jag inte bryr mig om människor som utsätts för övergrepp. Empati är inte en begränsad resurs.

Dessutom svarade du på en rak fråga från en annan användare, dessa här haveristerna förpestar varenda tråd med sin smuts. Att de inte bannas är mig en gåta.
Citera
2026-02-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiihaa56
Nån som vet restaurangägaren Pedxr Svenxxons inblandning?

Är han inblandad då?
Citera
2026-02-25, 21:37
Medlem
Det är väl ovanligt att en kvinna börjar sälja sex vid 46år. Men då vet man vad man vill. Hon kanske gör saker i bakvänd ordning.
Citera
2026-02-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotus78
Är han inblandad då?

Verkar ju så enligt säkra källor..
Citera
2026-02-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Får inte riktigt ihop logiken. En kvinna säljer sig själv under ett antal år innan hon träffar en partner. Sen blir mannen misstänkt för att ha sålt sin fru mot hennes vilja(?). Hon har alltså horat ut sig i flera år innan hon träffar sin partner, men sen heter det att hennes man mot hennes vilja har sålt henne?

Mannen blir frihetsberövad 23 oktober. Den 10 oktober har han lagt upp en bild på instagram efter en middag där dom båda syns med varandra?

Såvitt känt är Thomas varken åtalad eller utpekad som gärningsman i något rättsligt sammanhang. Det finns ingen offentlig stämningsansökan, inget förundersökningsprotokoll och ingen annan presenterad bevisning som styrker att det skulle vara han. Uppgifterna framstår därför som obekräftade påståenden.
Citera
2026-02-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon.gruber1
Såvitt känt är Thomas varken åtalad eller utpekad som gärningsman i något rättsligt sammanhang. Det finns ingen offentlig stämningsansökan, inget förundersökningsprotokoll och ingen annan presenterad bevisning som styrker att det skulle vara han. Uppgifterna framstår därför som obekräftade påståenden.

Däremot finns ett dagboksblad där han och åtta andra beskrivs som misstänkta vilket nog inte är taget är luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in