Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
För det första: Jehovas vittnen tror inte att det existerar ett helvete.
För det andra: Jag har ju förklarat för dig, jag kan inte ge ett procentantal, hur tolkar du själv Jesu ord:
"Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går in genom den. Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den." (Matt 7:13,14 Bibel2000)
Menar du att Jesus säger här 99.91%+ eller 88,284%+ eller 65.379%+?
Jag kan bara gå efter vad bibeln och Jesus säger. Tror du på Jesu ord att det är "få som finner" vägen till livet? Eller menar du att majoriteten finner vägen till livet, hur många procent av mänskligheten
menar du själv kommer till himlen?
Ja, jag tror inte Gud ger mirakel i vår tid, om nu inte Östersjön delas så att vi torrskodda kan gå till Estland. Men det är väl inte sådana mirakel du tänker på?
Du vägrar ge ett svar på frågan, KOMMER BARA (eller nästan) JV TILL HIMLEN?
Det är inte så svårt egentligen, att du inte kan ge ett rakt svar är extremt misstänksamt.
Sen så förnekar du mirakel som måste vara sanna, som är tänkta att leda en till rätt väg, utan logik, utan rationell anledning, precis som ateisterna.
Detta med JV är totalfel enligt mig nu. En demonisk lögn, kom tillbaka till ljuset.