2025-12-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
För skön sedering om man har hög tolerans , och kört andra benzos ( dagligen ) hur mycket bör man starta på för att känna sig ok , kunna sova mm start dosen , finns de inte tak på dia
Vilka benzo har du kört, hur höga doser, samt hur länge?
Citera
2026-01-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnugget
Vilka benzo har du kört, hur höga doser, samt hur länge?

Hur står är risken för tremor för folk som gått på bzd i flera år alltså inte sporadiskt ( periodare ) för DT som alkhol dt med dödlig utgång när de slutar tvärt med Benzo då pratar jag är och ganska höga doser
Citera
2026-02-03, 00:11
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Ingen läkare skriver ut 60mg stess utan det där är dina egna jolmiga sinnesvillor. Betvivlar nästan att du har recept på benso överhuvudtaget så som du artikulerar dig
Jag hade 40 mg Stesolid/dag från 2015 till 2018 - Sedan trappade jag ner utanför sjukvården med hjälp av ett nedtrappningsschema från en ssk och vejpade cbd genom abstinensen och sedan dess har jag 8 mg Stesolid/dag och 5 mg Stesolid v.b som jag förrförra vintern bara skulle få några stycken utav under jul och nyår - trodde jag - för det lät så på ssk - men genom dom tre åren har det istället blivit 100-tals 5r Stesolid då läkare som inte ens träffat mig slentrianmässigt förnyat receptet!

Ja jag vet att det är annat nuförtiden - att dom inte sätter någon på 40-60 mg Stesolid!
Citera
2026-02-24, 19:21
Medlem
Nån som provat boosta med omeprazol eller grapefrukt? Blir effekten mycket bättre? Hur mycket omeprazol eller grapefrukt behövs?
Citera
2026-03-25, 12:56
Medlem
populopiduss avatar
Åt Stesolid mot ångest i 4 år dagligen. Slutade (inte svårt) men har sedan dess tagit ett par vändor här och där - kanske 1-3 gånger per år. Oftast bara kvällstid och i 1-2 veckor. Senaste gången måste varit för ett halvår sedan.

Jag vet att det bara rör sig om gamla mönster, men det är ibland så sjukt lockande att ta en 10mg och lägga sig under täcket och kolla på en film. Detta trots att jag inte längre har någon som helst ångest.

På grund av risker med att ha det i blodet när man kör bil har jag dock lyckats avvärja suget det senaste halvåret, men det kommer fortfarande i vågor och har så gjort under år nu.

Går det någonsin över?
Citera
2026-03-25, 13:08
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Åt Stesolid mot ångest i 4 år dagligen. Slutade (inte svårt) men har sedan dess tagit ett par vändor här och där - kanske 1-3 gånger per år. Oftast bara kvällstid och i 1-2 veckor. Senaste gången måste varit för ett halvår sedan.

Jag vet att det bara rör sig om gamla mönster, men det är ibland så sjukt lockande att ta en 10mg och lägga sig under täcket och kolla på en film. Detta trots att jag inte längre har någon som helst ångest.

På grund av risker med att ha det i blodet när man kör bil har jag dock lyckats avvärja suget det senaste halvåret, men det kommer fortfarande i vågor och har så gjort under år nu.

Går det någonsin över?
Så länge du har tillgång till det, kommer nog suget finnas där. Ännu värre om du har det hemma förstås.
Citera
2026-03-25, 13:14
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Så länge du har tillgång till det, kommer nog suget finnas där. Ännu värre om du har det hemma förstås.

Väldigt bra poäng. Har inte hemma men har tillgång till det, och får helt klippa denna tillgång helt.

Förrädiska dessa piller. Smakar sött och närmast subtil men mysig effekt. Känns så oskyldiga när det i själva verket är en stark bensodiazepin. Blandmissbrukade diverse piller under många år - samtliga lagliga och utskrivna av läkare. Hjärnan är uppenbarligen programmerad att sänka garden och tänka "det är ju bara medicin", när det i själva verket är narkotika.
Citera
2026-04-11, 14:42
Medlem
su9741s avatar
Hur kan man förlänga effekten av stesolid? Typ som att dricka grapfrukt juice eller ngt
Citera
2026-04-11, 15:00
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av su9741
Hur kan man förlänga effekten av stesolid? Typ som att dricka grapfrukt juice eller ngt

ta en till
Citera
2026-04-17, 13:57
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Väldigt bra poäng. Har inte hemma men har tillgång till det, och får helt klippa denna tillgång helt.

Förrädiska dessa piller. Smakar sött och närmast subtil men mysig effekt. Känns så oskyldiga när det i själva verket är en stark bensodiazepin. Blandmissbrukade diverse piller under många år - samtliga lagliga och utskrivna av läkare. Hjärnan är uppenbarligen programmerad att sänka garden och tänka "det är ju bara medicin", när det i själva verket är narkotika.

Nej det är en jävligt bra medicin, som kan användas som narkotika.
Citera
2026-04-17, 15:15
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:

Inte för att vara den men diazepam är inte nån stark bensodiazepin utan snarare näst svagast eller tredje svagast i Sverige om man anser lorazepam komma efter oxascand, inte bara potensmässigt svagare än klona och alpra men överlag mer muskelrelaxering än nåt annat. Antagligen är dia den mest medicinska benson du hittar, blir du skön på den vilket det inte är svårt att bli är det troligen inte samma destruktiva verkningsmekanism som ligger bakom välbehaget som alpra som är rusig på ett annat sätt. Vet ej till hundra om det stämmer men effekterna varierar väldigt mycket bensodiazepiner emellan så det låter ju logiskt. Olika GABA-A-subenhets-bindning på dem osv
Citera
2026-05-02, 20:31
Medlem
Monerokungens avatar
Aldrig tagit förr! Ska ta inför flygresa som jag fått av läkare!

4 mg är för klent? Är lite orolig att jag ska få motsatt effekt! Någon som fått det? Paradoxal reaktion

noceboeffekt är rimligt att jag kommer få dessutom! Att jag inbillar mig att jag håller få att få panikångest av medicinen. Och att 4 mg inte kommer hjälpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in