2026-05-02, 20:03
  #13
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Släng propavanen, det är gift.

Jag sover också mindre nu men det är för att det blir så ljust tidigt.


Varför gift?
Citera
2026-05-02, 20:07
  #14
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Varför gift?

Testade efter läkaren skrivit ut det. Fick världens kryp i benen och omöjligt att sova. Sa det till läkaren som sa att det kan hända om det inte fungerar. Fick imovane efter det som är hundra gånger bättre.
Citera
2026-05-02, 20:09
  #15
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Testade efter läkaren skrivit ut det. Fick världens kryp i benen och omöjligt att sova. Sa det till läkaren som sa att det kan hända om det inte fungerar. Fick imovane efter det som är hundra gånger bättre.


Propavan går att minska för att lindra myrkryp, sen höja.

Populärt pga ej beroendeframkallande.
Citera
2026-05-02, 20:11
  #16
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Propavan går att minska för att lindra myrkryp, sen höja.

Populärt pga ej beroendeframkallande.

Som knarkare får man skylla sig själv antar jag då man inte känner av ''svagare'' mediciner. Är något beroendeframkallande så är det tyvärr bra grejer.
Citera
2026-05-02, 20:16
  #17
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Som knarkare får man skylla sig själv antar jag då man inte känner av ''svagare'' mediciner. Är något beroendeframkallande så är det tyvärr bra grejer.

Aah ok. Ville bara bidra.
Citera
2026-05-02, 20:17
  #18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Aah ok. Ville bara bidra.

Ingen fara, jag som ska be om ursäkt. Jag borde skrivit att JAG uppfattar det som gift. Kan ju fungera för andra så klart.
my bad
Citera
2026-05-02, 20:23
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du löser depressionen genom att ta tag i dig själv.

Sluta ät massa piller å sån skit. Ge fan i allt som påverkar kroppen som alkohol och knark. Börja träna och aktivera dig. Bästa är att träna på gym 2 dagar i veckan och löpa 2 dagar i veckan. De dagarna du inte tränar på så promenerar du en kortare sträcka.

Gå alltid och lägg dig vid kl 22.00 varje kväll som senast. Börja läs böcker. Läs då 15-20 minuter innan du somnar.

Såvida du inte har någon slags diagnos. Då kan det finnas anledning. Har du det?
Ja jag har undvikit dessa piller så mycket jag kan. Jag tränar redan och är aktiv som jag skrivit tidigare i tråden. Jag kan inte gå och lägga mig samma tid varje dag eftersom jag har ett jobb där man börjar och slutar alla tider på dygnet.

Nej jag har ingen diagnos som jag vet om.


Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Har du försökt med rutiner?
Jag kan inte gå och lägga mig samma tid varje dag eftersom jag har ett jobb där man börjar och slutar alla tider på dygnet.
Citera
2026-05-02, 20:30
  #20
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Ja jag har undvikit dessa piller så mycket jag kan. Jag tränar redan och är aktiv som jag skrivit tidigare i tråden. Jag kan inte gå och lägga mig samma tid varje dag eftersom jag har ett jobb där man börjar och slutar alla tider på dygnet.

Nej jag har ingen diagnos som jag vet om.



Jag kan inte gå och lägga mig samma tid varje dag eftersom jag har ett jobb där man börjar och slutar alla tider på dygnet.


Ok. Har du försökt att ”lugna ner livet”?

Det kommer alltid finnas yttre faktorer som stökar.
Citera
2026-05-02, 20:33
  #21
Avstängd
vichy6s avatar
Jag vill vara tydlig med att vissa är mer känsliga för att t ex inte ha rutiner.

Självklart inget fånigt. Många studier görs på t ex skiftarbetare.

Att inducera konstgjord sömn är bara hållbart kortvarigt.

❤️
Citera
2026-05-02, 20:38
  #22
Medlem
Det är åldern baby.
Har alltid haft god nattsömn, sen blev den lite mer sporadisk.
Citera
2026-05-02, 20:58
  #23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur somnar man kl 22:15 av sig själv? Utan att man måste gå upp kl 4??

Rutin.

Man tvingar sig in i en rutin. Men vaknar man vid 4 och känner sig utvilad så går man naturligtvis upp. Jag själv brukar gå upp vid 4 på morgonen. Det är gudltiden för att göra frukost och en kopp kaffe.

Sen sitter man med kaffet och frukosten och surfar information om dagens handel så man vet vad man ska göra med sina värdepapper. Det är något som alla vuxna borde göra.
Citera
2026-05-02, 21:00
  #24
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Ja jag har undvikit dessa piller så mycket jag kan. Jag tränar redan och är aktiv som jag skrivit tidigare i tråden. Jag kan inte gå och lägga mig samma tid varje dag eftersom jag har ett jobb där man börjar och slutar alla tider på dygnet.

Nej jag har ingen diagnos som jag vet om.

Det kan vara så enkelt att du inte har regelbundna tider för ditt jobb. Det är något av det sämsta att utsätta kroppen för. Kan mycket väl skapa en depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in