2026-04-30, 18:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
FUP var nedladdad redan, men på oväntad plats och ville tydligen inte laddas ner igen.
Det jag skrivit indikerar att problemet är på din sida av internet. Din dator, mobil etc.
Inte ute efter en diskussion om det, bara info till dig
Citera
2026-05-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det jag skrivit indikerar att problemet är på din sida av internet. Din dator, mobil etc.
Inte ute efter en diskussion om det, bara info till dig
Har ej missuppfattat.
Ville mest höra om fler misslyckades med nedladdning.
Så nu önskar jag god kväll!
Citera
2026-05-01, 18:35
Medlem
Therese har faktiskt visat tendenser till depression under tiden september - okt/nov 2014, medan hon levde "två liv".
Hon tog vid flera tillfällen upp "valet självmord kvarstår" eller liknande uttryck, med väninnan J.
Hon grät ofta, hon var arg på U omväxlande med medlidande på grund av hans lögn om cancer.
Hon skrev till och med att hon "kanske ångrade sig" om hon tog fullt steg bort från hemmer med U, efter alla fina och roliga år de haft tillsammans.
Innan relationen med nya mannen M hade stabiliserats, tog hon initiativet till diskussion med U om han var med på att flytta till Rimbo. Hon var själv solklar över att hon ville det, medan U inte sa nej, men tvekade.
Hon var även inne på att avsluta ett arbete på Arlanda.
Hon skrev till U att han är "en bra människa", samtidigt som hon beklagade att han var så låg, apatisk och litet elak i vissa kommentarer och ibland hade ociviliserat språk.

Jag tror vad jag tror, men i rättvisans namn så kan man påminna om att U nog hade seriösa avsikter och ville inte vara otrogen, som jag uppfattat, utan mer att han plötsligt stod utan sin hustru i sängen och därför försökte dejta på sexsajter.
Medan T smög med M under några månaders tid. Hon hade innan dess också haft en "affär" med en annan man, "Nixxxxs", under senare tid.
Det är ju rätt logiskt att U blev låg och apatisk.

Själva händelsen är så obehaglig att man får lust att radera orden ovan, om U visar sig skyldig.
Tycker ändå det ska nämnas att T inte var så genomtänkt (t ex verkar hon ha missat en del av hur barnen mådde.), att det handlade om en attraktion med M, liksom med N, att hon var trött på äktenskapet med U.
Citera
2026-05-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Therese har faktiskt visat tendenser till depression under tiden september - okt/nov 2014, medan hon levde "två liv".
Hon tog vid flera tillfällen upp "valet självmord kvarstår" eller liknande uttryck, med väninnan J.
Hon grät ofta, hon var arg på U omväxlande med medlidande på grund av hans lögn om cancer.
Hon skrev till och med att hon "kanske ångrade sig" om hon tog fullt steg bort från hemmer med U, efter alla fina och roliga år de haft tillsammans.
Innan relationen med nya mannen M hade stabiliserats, tog hon initiativet till diskussion med U om han var med på att flytta till Rimbo. Hon var själv solklar över att hon ville det, medan U inte sa nej, men tvekade.
Hon var även inne på att avsluta ett arbete på Arlanda.
Hon skrev till U att han är "en bra människa", samtidigt som hon beklagade att han var så låg, apatisk och litet elak i vissa kommentarer och ibland hade ociviliserat språk.

Jag tror vad jag tror, men i rättvisans namn så kan man påminna om att U nog hade seriösa avsikter och ville inte vara otrogen, som jag uppfattat, utan mer att han plötsligt stod utan sin hustru i sängen och därför försökte dejta på sexsajter.
Medan T smög med M under några månaders tid. Hon hade innan dess också haft en "affär" med en annan man, "Nixxxxs", under senare tid.
Det är ju rätt logiskt att U blev låg och apatisk.

Själva händelsen är så obehaglig att man får lust att radera orden ovan, om U visar sig skyldig.
Tycker ändå det ska nämnas att T inte var så genomtänkt (t ex verkar hon ha missat en del av hur barnen mådde.), att det handlade om en attraktion med M, liksom med N, att hon var trött på äktenskapet med U.

Jag tror inte pratet om självmord var allvarligt menat, kan också dra till med sådana grejer när jag pratar med vänner och jag är inte suicidal.

I FUPen nämns det tiden då hon slutade skriva "puss" i sina meddelanden, bör väl vara där nånstans som hon träffade den nye. U fortsatte skriva puss ett tag men tröttnade väl när han inte fick någon respons. Ja, det är logiskt att U blev låg när han kände att det gick utför (därmed ABSOLUT INTE sagt att han gjorde rätt på något sätt, bäst att vara supertydlig)
Citera
2026-05-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Jag tror inte pratet om självmord var allvarligt menat, kan också dra till med sådana grejer när jag pratar med vänner och jag är inte suicidal.

I FUPen nämns det tiden då hon slutade skriva "puss" i sina meddelanden, bör väl vara där nånstans som hon träffade den nye. U fortsatte skriva puss ett tag men tröttnade väl när han inte fick någon respons. Ja, det är logiskt att U blev låg när han kände att det gick utför (därmed ABSOLUT INTE sagt att han gjorde rätt på något sätt, bäst att vara supertydlig)

Ja vi är överens. Man kan förstå delar av hur någon mår, men vissa handlingar går inte att försvara helt enkelt.
Jag tror inte heller att T var direkt suicidbenägen, men det var mycket som stod på spel och skulle beslutas om, så det var nog tufft på alla sätt.
Denne nya man, M, fick följa förloppet med T och U och deras skilsmässa på håll, ibland se T lycklig, ibland depressiv.
Han omskrevs som fåordig och litet mystisk, i sms mellan T och hennes väninna J.
Han hade väl inte så mycket att välja på, mer än hålla ut eller lämna fältet.
Senast redigerad av Marielo 2026-05-02 kl. 17:27.
Citera
2026-05-04, 16:06
Medlem
Idag inleds rättegången!
Citera
2026-05-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Idag inleds rättegången!

Hör efter imorgon vad som sagts.
Citera
2026-05-04, 21:56
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/4StAEtxfrwU0YBuLPep8uB/moette-barnet-i-raetten-elva-ar-efter-mordet-pa-mamman
Tv4-nyheterna idag.
Citera
2026-05-05, 15:54
Medlem
Har idag hört med tingsrätten men det finns inget nytt som kan lämnas ut nu.
Ett av tre fupar är sekretessbelagt och de andra handlar om samma innehåll som tidigare. Förhör med rättsläkare bl.a.
Rättegången är utökad till och med 13 maj.
Det framkommer att Inget speciellt är orsak till att fallet tagits upp på nytt, man går i gamla spår.
Senast redigerad av Marielo 2026-05-05 kl. 15:58.
Citera
2026-05-05, 18:06
Medlem
Får magkänslan av att han inte kommer bli dömd. Men vi får se.
Citera
2026-05-06, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Får magkänslan av att han inte kommer bli dömd. Men vi får se.

Får samma känsla.
Det lät som att den sekretessbelagda fupen inte innehöll något avgörande nytt , att sekretessen har andra orsaker. Kanske ett ärende som inte är färdigt ännu eller något.
Har läst att en orolig släkting ville ha besked om US är skyldig och det kan ju vara därför det drogs igång igen. Trodde det krävdes mer ...
Det här är intryck jag fick.
Citera
2026-05-06, 09:09
Medlem
Det är indicier och jag tror absolut han är skyldig. Men jag har svårt att tro att han fälls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in