2026-04-14, 20:38
Medlem
Kände henne också. Vill verkligen inget annat än att svinet ska erkänna och få sitta av sitt straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Minelladream
Jag vill också tacka alla er som håller detta levande.
Jag kände henne
Citera
2026-04-15, 21:05
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel/kvinna-hittades-dod-i-isvak-atal-vacks-efter-11-ar?fbclid=IwVERFWARMwDBleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF 9p ZA8xNzM4NDc2NDI2NzAzNzAAAR4XqOYTRk_KwZXbSic3WGdWgj n8BwQFuO3um9aZNnoNjLWKV2iEP03uydxlIA_aem_5P2ZpFCKb vOLraonio9taQ

Citat:
En kvinna i 40-årsåldern hittades död i en isvak i Sigtuna 2015 och nu planerar åklagaren att väcka åtal mot hennes tidigare make. Mannen och kvinnan hade ansökt om skilsmässa dagarna kring försvinnandet.
Citera
2026-04-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.sverigesradio.se/artikel/kvinna-hittades-dod-i-isvak-atal-vacks-efter-11-ar?fbclid=IwVERFWARMwDBleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF 9p ZA8xNzM4NDc2NDI2NzAzNzAAAR4XqOYTRk_KwZXbSic3WGdWgj n8BwQFuO3um9aZNnoNjLWKV2iEP03uydxlIA_aem_5P2ZpFCKb vOLraonio9taQ
Sådärja!
Må det hålla den här gången, dom har antagligen jobbat dubbelt för att säkerställa att utredningen håller - inte bara för ett åtal, utan även en fällande dom.
Citera
2026-04-15, 22:34
Medlem
Ny fup?

Vad missades vid förra åtalet?

Gamla sammanfattningar
(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23

Bo?
https://www.instagram.com/tessftw/

Har familjen kontakt med mgm?
Senast redigerad av hitler-gg 2026-04-15 kl. 22:58.
Citera
2026-04-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Sådärja!
Må det hålla den här gången, dom har antagligen jobbat dubbelt för att säkerställa att utredningen håller - inte bara för ett åtal, utan även en fällande dom.
Tack och lov för kalla fall
Ja det måste hålla
Citera
2026-04-16, 00:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Sådärja!
Enligt Expressen var det detta som ledde till gripandet.

Mannen, som är i 50-årsåldern, greps och häktades i oktober förra året, efter att polisens Kalla fall-grupp fått in nya uppgifter.

Undrar vad det kan vara för nya uppgifter eftersom det nu går till åtal.
Citera
2026-04-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo

.Hej!
Har hört efter igen och fick veta att det idag beslutats om fortsatt häktestid till 16 april. "Då blir det åtal eller fortsatt förlängning".

Det blir åtal idag, torsdag!
Citera
2026-04-16, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Ny fup?

Vad missades vid förra åtalet?

Gamla sammanfattningar

Bo?
https://www.instagram.com/tessftw/

Har familjen kontakt med mgm?

Ja, instagram kontot tillhör T. U blev aldrig åtalad sist. Han var fortsatt misstänkt men släpptes på grund av brist på bevis. Exakt pga vad vet nog bara familjen då förundersökningsprotokoll ju aldrig släpptes.
T var en vän sedan 10 år när hon dog. Under de åren blev jag även bekant med maken. Jag hoppas bara detta får ett avslut nu. Det här har jagat mig i tio år och jag kan bara gissa hur illa det varit för hennes familj. T var en fantastisk person. Smart och rolig, hård och mjuk på samma gång. All in i allt hon gjorde. Hon kunde vara både tufft ärlig och empatiskt omtänksam. Jag önskar så att hon kan få någon form av upprättelse nu.
Citera
2026-04-16, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carin71
Ja, instagram kontot tillhör T. U blev aldrig åtalad sist. Han var fortsatt misstänkt men släpptes på grund av brist på bevis. Exakt pga vad vet nog bara familjen då förundersökningsprotokoll ju aldrig släpptes.
T var en vän sedan 10 år när hon dog. Under de åren blev jag även bekant med maken. Jag hoppas bara detta får ett avslut nu. Det här har jagat mig i tio år och jag kan bara gissa hur illa det varit för hennes familj. T var en fantastisk person. Smart och rolig, hård och mjuk på samma gång. All in i allt hon gjorde. Hon kunde vara både tufft ärlig och empatiskt omtänksam. Jag önskar så att hon kan få någon form av upprättelse nu.
Några varningstecken/ red flags i relationen?
Kan döljas väldigt bra om man inte är väldigt nära vän
Ja verkligen hoppas på avslut
Måste vara blandade känslor för familjen, få alla sår upprivna
Citera
2026-04-16, 11:22
Medlem
Just på grund av barnen tänker jag inte svara varken ja eller nej. Det var absolut inte så att jag hade minsta tanke om att T var i fara men förhållandet hade svajjat länge, de var ju separerade sedan några månader och T i en ny relation. Så givetvis var förhållandet inte topp och de var inte överens om vissa saker så det verkade infekterat... Men ja hur många par mitt i skilsmässa har inte det problemet? Vi bodde långt ifrån varandra och lärde känna varandra pga gemensamt intresse och hade många "barnsnack" under åren eftersom vi hade barn i samma ålder. Men jag var ju inte nära på så vis att jag hade koll mer än om sådant T berättade och det lilla man såg när man hälsade på. Jag vet inte om saker accelererade efter att hon flyttat ut. Uppenbarligen var det mer infekterat än vad vi som levde på avstånd förstod. Samtidigt måste det varit värre än vad ens T själv förstod, för hon var smart och hade aldrig utsatt sig för faran att träffa honom ensam om hon trott att han skulle döda henne. Inte ens hon kan ha förstått att det var så illa. Hon var en engagerad mamma och hon hade sin nya kärlek, ett nyväckt politiskt intresse hon brann för osv. Oavsett så hoppas jag han fälls nu.
Citera
2026-04-16, 11:24
Medlem
Jag har undrat vad som hände i över 10 år och hoppas få svar nu... Och jag hoppas att bevisningen håller.
Senast redigerad av Carin71 2026-04-16 kl. 11:30. Anledning: Du lett sändes så jag raderade detta...
Citera
2026-04-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det blir åtal idag, torsdag!

Nej, det är preliminärt bokat till den 4 maj fram till den 11 maj. Det beslutades idag.
Har pappren på pdf- fil i en mapp, försöker lägga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in