Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och vad exakt är "kulturen/ kulturer" för något för dig?
För faktan är ju att det är ett enormt brett begrepp som kan röra en mängd beteenden, fenomen m.m.
så återigen, betydligt smartare attackera just det man inte gillar istället för att attackera helheter.
För ja kulturer är "allt" med div. av identiteter och grupperingar.
Japp, kultur är i stort sett
allt
Citat:
Bara för att en muslimsk individ ex. hatar homosexuella så behöver de tju inte vara fel på allt annat.
En majoritet av muslimer i världen, utom möjligtvis muslimer i väst som är påverkade av en mer human syn på människan, anser att homosexualitet är en synd. Många anser det till och med vara ett virus eller sjukdom, något som kan botas. Vet du hur de torterar ihjäl homosexuella män i tex Iran? De syr igen anus och tvingar sen i dem laxermedel. Jag har inte sett iranierna gå man ur huse för att protestera mot en sånhär grotesk och brutal sedvänja. Alltså det är 2026 nu, det är nästan helt jävla oförlåtligt.
Jag erkänner villigt att jag har svårt för att se de positiva delarna i kulturer där
det talade och skrivna ordet föder fram såna här beteenden och handlingar. Eller att flickor gifts bort/stympas. Det värsta brottet enligt mig är att man inte får lov att ifrågasätta sånt här utan att riskera att bli förföljd eller värre. Det går liksom emot allt jag står för. Med mera, med mera. Men visst, jag kan bli bättre på att anstränga mig för att se det positiva och vackra.
Citat:
Islam dras med en mängd problem, ex. patriarkala värderingar och homofobi som i många samhällen är ett tvång för människor. Men återigen är patriarkala värderingar m.m. som är problemen och inte religionen i sig, eller människorna som tillhör den.
Det
är människorna/följarna/anhängarna som är det egentliga problemet eftersom det är de som skapade, upprätthåller och efterlever religionen/kulturen/ideologin.