Citat:
Nej, jag har alltid sett att poliser hjälper varandra om de ska gripa en misstänkt som gör motstånd. Ju mer motstånd desto fler poliser tillkallas. Som sagt.
Här i Sverige och troligtvis i många andra länder jobbar de två och två. I USA jobbar de en och en i många stater. Där har jag sett både manliga och kvinnliga poliser ha problem med att gripa misstänkta som gör motstånd. I många fall har jag sett civila som griper in och hjälper till, hjälper både manliga och kvinnliga poliser.
I ett fall får en manlig polis hjälp av en civil kvinna som bara kastar sig in i fajten så att den manliga polisen får på handbojorna.
I många fall (i USA) har jag sett manliga poliser agera överdrivet aggressivt och eskalerat situationer och gjort det 10 ggr värre. Jag har sett manliga poliser som varit så hariga och nervösa att de skjutit helt oskyldiga i ryggen i deras egna hem.
I ett fall agerar ett manligt polisbefäl så jävla olämpligt, men den enda som vågar säga till honom är en kvinnlig polis som han börjar skrika på och ta strypgrepp på. Många män är totalt olämpliga som poliser och ur samhällssynpunkt är det totalt livsfarligt att beväpna dem.
Här i Sverige och troligtvis i många andra länder jobbar de två och två. I USA jobbar de en och en i många stater. Där har jag sett både manliga och kvinnliga poliser ha problem med att gripa misstänkta som gör motstånd. I många fall har jag sett civila som griper in och hjälper till, hjälper både manliga och kvinnliga poliser.
I ett fall får en manlig polis hjälp av en civil kvinna som bara kastar sig in i fajten så att den manliga polisen får på handbojorna.
I många fall (i USA) har jag sett manliga poliser agera överdrivet aggressivt och eskalerat situationer och gjort det 10 ggr värre. Jag har sett manliga poliser som varit så hariga och nervösa att de skjutit helt oskyldiga i ryggen i deras egna hem.
I ett fall agerar ett manligt polisbefäl så jävla olämpligt, men den enda som vågar säga till honom är en kvinnlig polis som han börjar skrika på och ta strypgrepp på. Många män är totalt olämpliga som poliser och ur samhällssynpunkt är det totalt livsfarligt att beväpna dem.
Dina exempel är irrelevanta för det handlar om individer. Jag har sett en kvinnlig polis skjuta en person för att hon av misstag använde tjänstevapnet istället för elpistolen. Det är lika irrelevant för det är ett misstag som inte är knutet till hennes kön.
Det jag försökt få dig att acceptera i den här diskussionen är hur fysiskt svaga kvinnor är relativt män. Jag tror inte du förstår hur stor skillnaden är.
En elittränad kvinna kan knappt mäta sig i greppstyrka med en genomsnittlig soffpotatis till man. Hur i hela världen ska då en genomsnittlig poliskvinna kunna sätta handfängsel på en irriterad man som gör motstånd?
Jag hoppas att du aldrig varit i en situation där du behövt försvara dig fysiskt mot en man men du kanske har skojbrottats med en pojkvän? Trillade inte poletten ner då att han kan göra vad han vill med dig?