2026-05-10, 20:55
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej, jag har alltid sett att poliser hjälper varandra om de ska gripa en misstänkt som gör motstånd. Ju mer motstånd desto fler poliser tillkallas. Som sagt.

Här i Sverige och troligtvis i många andra länder jobbar de två och två. I USA jobbar de en och en i många stater. Där har jag sett både manliga och kvinnliga poliser ha problem med att gripa misstänkta som gör motstånd. I många fall har jag sett civila som griper in och hjälper till, hjälper både manliga och kvinnliga poliser.

I ett fall får en manlig polis hjälp av en civil kvinna som bara kastar sig in i fajten så att den manliga polisen får på handbojorna.

I många fall (i USA) har jag sett manliga poliser agera överdrivet aggressivt och eskalerat situationer och gjort det 10 ggr värre. Jag har sett manliga poliser som varit så hariga och nervösa att de skjutit helt oskyldiga i ryggen i deras egna hem.

I ett fall agerar ett manligt polisbefäl så jävla olämpligt, men den enda som vågar säga till honom är en kvinnlig polis som han börjar skrika på och ta strypgrepp på. Många män är totalt olämpliga som poliser och ur samhällssynpunkt är det totalt livsfarligt att beväpna dem.

Dina exempel är irrelevanta för det handlar om individer. Jag har sett en kvinnlig polis skjuta en person för att hon av misstag använde tjänstevapnet istället för elpistolen. Det är lika irrelevant för det är ett misstag som inte är knutet till hennes kön.

Det jag försökt få dig att acceptera i den här diskussionen är hur fysiskt svaga kvinnor är relativt män. Jag tror inte du förstår hur stor skillnaden är.

En elittränad kvinna kan knappt mäta sig i greppstyrka med en genomsnittlig soffpotatis till man. Hur i hela världen ska då en genomsnittlig poliskvinna kunna sätta handfängsel på en irriterad man som gör motstånd?

Jag hoppas att du aldrig varit i en situation där du behövt försvara dig fysiskt mot en man men du kanske har skojbrottats med en pojkvän? Trillade inte poletten ner då att han kan göra vad han vill med dig?
Citera
2026-05-10, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Dina exempel är irrelevanta för det handlar om individer. Jag har sett en kvinnlig polis skjuta en person för att hon av misstag använde tjänstevapnet istället för elpistolen. Det är lika irrelevant för det är ett misstag som inte är knutet till hennes kön.

Det jag försökt få dig att acceptera i den här diskussionen är hur fysiskt svaga kvinnor är relativt män. Jag tror inte du förstår hur stor skillnaden är.

En elittränad kvinna kan knappt mäta sig i greppstyrka med en genomsnittlig soffpotatis till man. Hur i hela världen ska då en genomsnittlig poliskvinna kunna sätta handfängsel på en irriterad man som gör motstånd?

Jag hoppas att du aldrig varit i en situation där du behövt försvara dig fysiskt mot en man men du kanske har skojbrottats med en pojkvän? Trillade inte poletten ner då att han kan göra vad han vill med dig?

Spelar du trög eller är du såhär trög på riktigt? Genuin fråga.

Hur ofta jobbar svenska poliser ensamma?

En elittränad kvinna i vadå? Löpning, höjdhopp, skidskytte, cykling?
Citera
2026-05-10, 22:27
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Spelar du trög eller är du såhär trög på riktigt? Genuin fråga.

Hur ofta jobbar svenska poliser ensamma?

En elittränad kvinna i vadå? Löpning, höjdhopp, skidskytte, cykling?

De jobbar nästan aldrig ensamma. Vad spelar det för roll? Om du och jag är poliser och ska arrestera ett argt fyllo är jag i en mycket farligare situation än om min kollega hetat Jimmy istället för Jenny.

Jag syftar på en elittränad kvinna i greppstyrka. Kolla studierna, skillnaden är häpnadsväckande. 90% av kvinnorna har svagare grepp än 95% av männen.

Kvinnor har barnhänder.

https://briefedbydata.substack.com/p/female-vs-male-grip-strength
Citera
2026-05-10, 22:40
Avslutad
Citat:
De jobbar nästan aldrig ensamma. Vad spelar det för roll? Om du och jag är poliser och ska arrestera ett argt fyllo är jag i en mycket farligare situation än om min kollega hetat Jimmy istället för Jenny.

Jag syftar på en elittränad kvinna i greppstyrka. Kolla studierna, skillnaden är häpnadsväckande. 90% av kvinnorna har svagare grepp än 95% av männen.

Kvinnor har barnhänder.

https://briefedbydata.substack.com/p/female-vs-male-grip-strength

Källa?

Och källa på att vara bra på tex farmers walk korrelerar med hur bra man är som polis
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-10 kl. 22:49.
Citera
2026-05-11, 08:12
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tips.....
Fråga Chat gpt.

be om studier som påvisat könsdiskriminering till rekrytering av styrelser.

Citat:
Nej om man saknar ett kön i en maktbärande enhet, så har man ju redan ojämlikhet, hur kan det då vara diskriminerande om man söker balansera detta?
Och lär dig för helvete att sluta använda n- ordet. Det heter svart människa eller afrikan eller afroamerikan etc.
Kvotering handlar om att uppväga tidigare aktiv didkriminering, och de grupper som i vårt samhälle varit utsatta för detta är: kvinnor, etniska eller sexuella minoriteter samt människor med olika varianter av funktionsnedsättningar.
Den där fantasin över att vita eller män skulle bli diskriminerade bara för att styrelser numera består av 30% kvinnor eller 1 invandrare är trams. De som tycker detta får vackert bevisa den ståndpunkten vetenskapligt.

Tog med ett annat inlägg för att påvisa vad du menar med feminism och jämlikhet, vilket alltid är det samma för alla som är på din sida stängslet.
Förr eller senare handlar alltid jämlikhet om kvinnor i ledande positioner inte någon generell jämlikhet, en av faktorerna som som gör att ni som är feminister fr ruta ett diskvalificerar er som trovärdiga och logiska.
Det här med inkvotering, som du kallar balans, är inget som arbetsplatser eller samhället i stort någonsin efterfrågat, det är en politisk agenda som sossarna satte i rullning i samma veva som man ansåg att ordet städare var ett nedvärderande ord precis som neger.
Så man bytte till lokalvårdare, ekonomibiträde mm. Denna tanke om att orättvisor på så sätt kunde rättas till var född vilket idag har lett till att vi till och med kan välja vårt eget kön allt hänger ihop.

Så visst många yrken kanske är helt ok att ha kvinnor på även om det varit/är mansdominerat men att jämna ut denna balans för saken skull är helt idiotiskt.
Jag slår till med ett exempel som jag just nu har i mina inlägg med allas vår tröga Jenny.

Snälla berätta för mig vad kvinnor tillfört inom brandmannakåren som fört yrket och arbetsplatsen framåt.
Så du vet, kraven sänktes i testerna för att ge kvinnor en möjlighet bli brandmän vilket resulterat i att man nu måste ta hänsyn till vem som gör vad då kvinnor inte mäktar med vissa uppgifter.
Visst det finns en ordning inom brandmannakåren att äldre, de med skador etc inte tilldelas vissa uppgifter men det är inte samma sak, alla som förut sökte till brandmän kunde placeras där dom behövdes utan att ta hänsyn till deras speciella fysiska förutsättningar.
Detta gör organisationen sårbarare och dessutom utgör det en risk i situationer där de som arbetar i utsatta positioner alltid måste ha i åtanke att den som går bakom dig eventuellt inte har kapacitet att dra ut dig om saker går snett.

Man kan kalla en en eskimå för inuti men det är fortfarande en eskimå, man kan kalla en zigenare rom men det är fortfarande en zigenare man kan kalla en neger en väldigt massa tydligen men det är fortfarande en neger och att använda ord som svart, färgad är fullständigt idiotiskt eftersom det finns många andra raser som är svarta och sen färgad.. vit är alla färger ihop och svart är frånvaro av färg, så det är inte bara dumt det är helt felaktigt.
Neger är ett beskrivande ord som inte kan missförstås av andra än woke, vänster, feminister och politiker.

Kvotering handlar om att komma till rätta med tidigare diskriminering säger du, hur funkar det menar du? Att lagstifta om att kvotera bort sökande pga av kön är alltså inte diskriminering?

Bevisa vetenskapligt att vita män diskrimineras, men vi har ju en lag som sanktionerar detta, vad är det som skall bevisas? Det är väl bara läsa innantill.

Igen, om en grupp fråntas möjligheten att få en anställning pga hudfärg, religion eller handikapp så är det diskriminering men inte om det gäller vita män.
Vad än lagen säger, vad än syftet är så är det i sak ingen skillnad.

Hur kan det vara att du anser detta vara ett ogiltigt argument?
Citera
2026-05-11, 09:01
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
På min arbetsplats, som mycket riktigt var mansdominerad förr, söker alla de lediga tjänsterna på samma sätt och går igenom samma anställningsprocess. Varken män eller kvinnor blir inkvoterade till min typ av arbete.

Vilka moment deltog kvinnorna inte i förutom att kasta upp en kollega på axeln och gå nerför stegen med denne, iklädd full mundering + sin egen mundering? Har för mig att bara utrustningen väger en hel del och hur säkert är det att slänga upp någon på axeln och gå nerför en stege på det viset? Hur många kvinnor pratar vi om som inte kunde utföra x antal moment? Och hur många brandmän har råkat illa ut de senaste årtiondena för att där var en kvinnlig anställd som inte kunde bära ner sin kollega på axeln nerför stegen?

Det låter som ett "you" problem och inte ett "me" problem.

Jag kommer inte ge mig in i långa diskussioner med dig om Bilderberggruppen, invandringen osv osv i trådar som inte alls handlar om detta.

För att diskutera med många här räcker det med att man kan 1+1

Jag jobbar som sagt inte på lager. Däremot är jag utbildad inom logistik och där ingick väldigt mycket lager i utbildningen.

Argumentationsteknik köper jag men undervisa i "logiska tankebanor"? Är det det du tror tror du sysslar med, "logiska tankebanor"?
Du har aldrig varit med om kvotering och ändå skriver du att ditt yrke förut var mansdominerat, dvs din anställning är en direkt konsekvens av kvotering även om det ligger i det förgångna.

Hur många kvinnliga brandmän.... Man kan ha organisation, folk som är bättre o sämre men det måste finnas en minimi nivå för att det skall fungera denna miniminivå är idag för låg för att det skall fungera utan individuell anpassning.
Om en brandman inne i ett brinnande hus för något över sig, slås medvetslös eller skadar sig så kan man ha hur många kurser och tekniker som helst men ibland hjälper bara råstyrka.
Man måste lyfta, flytta, släpa, bära med allt man har för det handlar om att rädda kollegans och sitt eget liv.
Skulle man få ett diskbråck av tyngden så får man ta det sen, nu gäłler det livet och när det blir så tungt finns inte en kvinna i världen som skulle kunna mäta sig i styrka i desa situationer med en brandman som klarade av kraven före de sänktes på 00-talet.

Tanken med kvotering är att det skall tillföra något, med kvinnliga brandmän har saker istället försämrats så vad var poängen mer än att kvotera in för kvoteringens skull

Har du sett när en hel panel av kärringar gav sig på McEnroe för att han sa att den där Willams inte skulle kunna slå ens män som var rankade 700.
Sen i en intervju så hon själv att så är det, det är inte ens samma sport.
Sen gick hon en match mot en man som låg någonstans runt 500 på rankinglistan och fick storstryk och ändå fortsatte feministerna att hävda att kvinnor visst kunde slå män... men det kanske bara för att hon är neger som dom vägrade acceptera verkligheten för det kan väl ändå inte vara faktaresistens, detta påhittade dumma begrepp som endast gällde Miljöpartister en gång i tiden.
Men du kan säkert förklara för mig och alla andra på ett logiskt sett varför feminister vägrar verkligheten före det dom anser vara det riktiga.
Balans och logik inom feminismen, jo tack du.
Kommer du ihåg Bara bröst? Kvinnor som organiserade sig och slogs för att kvinnor skulle få rätt att simma i bara underdel som männen.
Det är samma feminister som tycker vi ska välkomna alla som vill komma till Sverige och leva på bidrag.
Kan du förklara logiken bakom tanken att slåss för kvinnans rätt att slippa överdel på simhallen är samma som vurmar för att fylla på Sverige med muslimer.
Jag menar kan man räkna ut vad 1+1 blir så borde man kunna hittaclogiken i detta också.

Till och med inom curling har män ett övertag pga an sin större muskelkraft, där av finns dam o herrlag även här även om mix blivit ett inslag.

Bilderberg gruppen diskuterade vi i ett annat ämne jag ville bara försöka få dig att förstå det här med att veta vem som ligger bakom vad och deras mål är.
Tex statistik fr andra världskriget som satts ihop, presenterats som enda sanningen av judar ska alltid tas med en nypa salt.
Dom är knappast objektiva eller neutrala därmed inte heller pålitliga.
Det är alltid segraren som skriver historien.
Citera
2026-05-11, 09:12
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
dvs det uppstår ingen situation där någon som är mer meriterad blir bortvald.
Jag förstår inte vad det är du inte begriper. Kvotering går ut på att i fall där kandidater är likvärdiga blir män bortvalda, det är hela poängen med kvotering.
Såklart blir mer kvalificerad män bortvalda, titta bara på Sonesson som bankstyresle ordförande helt inkompetent, skulle det inte finnas bättre manliga kandidater??
Våra politiska ledare tillsatta endast för att dom är kvinnor pga av att det ser bättre ut och förhoppningsvis skall locka fler röster.
Varför tror du att sossarna,jmf med andra partier, har så många städerskor, hårfrisörskor mm bland sina ministrar sett bakåt i tiden, tror du det handlar om kompetens eller kön??

Det är politiker som sätter de politiska agendorna klart som fan dom är ett exempel på den urholkning av kompetens som blir utfallet.
Ett parti provade till och med att sätta in en negress för att vinna väljarnas gunst, se hur det gick när hon skulle visa vad hon gick för eller den där Demirock eller vad han heter, in med en blatte så vi visar hur interagerade vi är så folk röstar på oss, gick lite sisådär..
Nu senast, Muhamdesson, tror du det handlar om kompetens??

Skärp dig
Citera
2026-05-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Tog med ett annat inlägg för att påvisa vad du menar med feminism och jämlikhet, vilket alltid är det samma för alla som är på din sida stängslet.
Förr eller senare handlar alltid jämlikhet om kvinnor i ledande positioner inte någon generell jämlikhet, en av faktorerna som som gör att ni som är feminister fr ruta ett diskvalificerar er som trovärdiga och logiska.
Det här med inkvotering, som du kallar balans, är inget som arbetsplatser eller samhället i stort någonsin efterfrågat, det är en politisk agenda som sossarna satte i rullning i samma veva som man ansåg att ordet städare var ett nedvärderande ord precis som neger.
Så man bytte till lokalvårdare, ekonomibiträde mm. Denna tanke om att orättvisor på så sätt kunde rättas till var född vilket idag har lett till att vi till och med kan välja vårt eget kön allt hänger ihop.

Så visst många yrken kanske är helt ok att ha kvinnor på även om det varit/är mansdominerat men att jämna ut denna balans för saken skull är helt idiotiskt.
Jag slår till med ett exempel som jag just nu har i mina inlägg med allas vår tröga Jenny.

Snälla berätta för mig vad kvinnor tillfört inom brandmannakåren som fört yrket och arbetsplatsen framåt.
Så du vet, kraven sänktes i testerna för att ge kvinnor en möjlighet bli brandmän vilket resulterat i att man nu måste ta hänsyn till vem som gör vad då kvinnor inte mäktar med vissa uppgifter.
Visst det finns en ordning inom brandmannakåren att äldre, de med skador etc inte tilldelas vissa uppgifter men det är inte samma sak, alla som förut sökte till brandmän kunde placeras där dom behövdes utan att ta hänsyn till deras speciella fysiska förutsättningar.
Detta gör organisationen sårbarare och dessutom utgör det en risk i situationer där de som arbetar i utsatta positioner alltid måste ha i åtanke att den som går bakom dig eventuellt inte har kapacitet att dra ut dig om saker går snett.

Man kan kalla en en eskimå för inuti men det är fortfarande en eskimå, man kan kalla en zigenare rom men det är fortfarande en zigenare man kan kalla en neger en väldigt massa tydligen men det är fortfarande en neger och att använda ord som svart, färgad är fullständigt idiotiskt eftersom det finns många andra raser som är svarta och sen färgad.. vit är alla färger ihop och svart är frånvaro av färg, så det är inte bara dumt det är helt felaktigt.
Neger är ett beskrivande ord som inte kan missförstås av andra än woke, vänster, feminister och politiker.

Kvotering handlar om att komma till rätta med tidigare diskriminering säger du, hur funkar det menar du? Att lagstifta om att kvotera bort sökande pga av kön är alltså inte diskriminering?

Bevisa vetenskapligt att vita män diskrimineras, men vi har ju en lag som sanktionerar detta, vad är det som skall bevisas? Det är väl bara läsa innantill.

Igen, om en grupp fråntas möjligheten att få en anställning pga hudfärg, religion eller handikapp så är det diskriminering men inte om det gäller vita män.
Vad än lagen säger, vad än syftet är så är det i sak ingen skillnad.

Hur kan det vara att du anser detta vara ett ogiltigt argument?

Visst du, man kan välja att kalla dig för kukhuvud, och då ÄR du ett kukhuvud, vad du än vill i saken.
Blir det bra så?
Citera
2026-05-11, 10:26
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad det är du inte begriper. Kvotering går ut på att i fall där kandidater är likvärdiga blir män bortvalda, det är hela poängen med kvotering.
Såklart blir mer kvalificerad män bortvalda, titta bara på Sonesson som bankstyresle ordförande helt inkompetent, skulle det inte finnas bättre manliga kandidater??
Våra politiska ledare tillsatta endast för att dom är kvinnor pga av att det ser bättre ut och förhoppningsvis skall locka fler röster.
Varför tror du att sossarna,jmf med andra partier, har så många städerskor, hårfrisörskor mm bland sina ministrar sett bakåt i tiden, tror du det handlar om kompetens eller kön??

Det är politiker som sätter de politiska agendorna klart som fan dom är ett exempel på den urholkning av kompetens som blir utfallet.
Ett parti provade till och med att sätta in en negress för att vinna väljarnas gunst, se hur det gick när hon skulle visa vad hon gick för eller den där Demirock eller vad han heter, in med en blatte så vi visar hur interagerade vi är så folk röstar på oss, gick lite sisådär..
Nu senast, Muhamdesson, tror du det handlar om kompetens??

Skärp dig

Nej, indirekt kvotering eller positiv särbehandling, kärt barn har många namn, går ut på att i fall där kandidater är likvärdiga blir den grupptillhörighet som är i majoritet bortvald.

Få se nu ex, på manliga politiker som blivit avsatta pga bristande kompetens, alt. kriminellt beteende,
Boris Johnson, Nixon, Castillo.....ingen kvinna där tror du som hade varit bättre?

Företagsledare får jag låta AI leta upp:

Adam Neumann — WeWork
Tvingades bort 2019 efter att företagets börsintroduktion kollapsade. Kritiken handlade om dålig styrning, orealistiska affärsmodeller och kaotiskt ledarskap.

Travis Kalanick — Uber
Avgick 2017 efter interna skandaler kring företagskultur, ledarskap och aggressiva affärsmetoder. Investerare ansåg att han inte längre kunde leda bolaget effektivt.

Steve Easterbrook — McDonald's
Avsattes officiellt för brott mot företagets regler kring relationer med anställda, men hans ledarskap och interna kultur hade också ifrågasatts kraftigt.

Sam Bankman-Fried — FTX
Förlorade kontrollen över företaget efter kollapsen 2022. Konkursförvaltare beskrev styrningen som extremt bristfällig och utan grundläggande kontrollsystem.

Exemplen är många....så? begriper du möjligen nu att ta upp ett exempel och försöka hålla det som nått slags bevis för att ALLA som tillhör samma grupp därmed är garanterat dåliga är usel retorik?

Det finns mängder med fullständigt inkompetenta, kriminella män som aldrig borde fått den makt de nu fått, vi har for närvarande minst två sådana gubbar vid makt.

DET! ändrar inte på faktumet att där även finns mängder med kompetenta och skötsamma män vid makt.

begriper du att detsamma faktiskt även gäller kvinnor?

Varannan damernas var ett seriöst försök att se till att regeringen skulle bestå av 50/50 män och kvinnor som sossarna tog i bruk på 90 talet nångång.

Och jag brukar ta upp den studie som sen gjordes för att se vad det lede till för resultat, som bevis för att kvotering faktiskt fungerar och inte som så många ständigt tjatar om skulle leda till sämre resultat.

https://www.sverigesradio.se/artikel/5343540

Läs den.
Citera
2026-05-11, 10:46
Avslutad
Citat:
Du har aldrig varit med om kvotering och ändå skriver du att ditt yrke förut var mansdominerat, dvs din anställning är en direkt konsekvens av kvotering även om det ligger i det förgångna.

Inte ens på 80-talet när fler kvinnor började komma in i yrket blev kvinnorna inkvoterade. De ansökte och gick igenom samma anställningsprocess som männen.

Citat:
Hur många kvinnliga brandmän.... Man kan ha organisation, folk som är bättre o sämre men det måste finnas en minimi nivå för att det skall fungera denna miniminivå är idag för låg för att det skall fungera utan individuell anpassning.
Om en brandman inne i ett brinnande hus för något över sig, slås medvetslös eller skadar sig så kan man ha hur många kurser och tekniker som helst men ibland hjälper bara råstyrka.
Man måste lyfta, flytta, släpa, bära med allt man har för det handlar om att rädda kollegans och sitt eget liv.
Skulle man få ett diskbråck av tyngden så får man ta det sen, nu gäłler det livet och när det blir så tungt finns inte en kvinna i världen som skulle kunna mäta sig i styrka i desa situationer med en brandman som klarade av kraven före de sänktes på 00-talet.

Håller med dig i detta (utan att veta hur kraven såg ut innan 00-talet)

Citat:
Tanken med kvotering är att det skall tillföra något, med kvinnliga brandmän har saker istället försämrats så vad var poängen mer än att kvotera in för kvoteringens skull

Läser gärna ditt underlag och statistik för detta påståendet.

Citat:
Har du sett när en hel panel av kärringar gav sig på McEnroe för att han sa att den där Willams inte skulle kunna slå ens män som var rankade 700.
Sen i en intervju så hon själv att så är det, det är inte ens samma sport.
Sen gick hon en match mot en man som låg någonstans runt 500 på rankinglistan och fick storstryk och ändå fortsatte feministerna att hävda att kvinnor visst kunde slå män... men det kanske bara för att hon är neger som dom vägrade acceptera verkligheten för det kan väl ändå inte vara faktaresistens, detta påhittade dumma begrepp som endast gällde Miljöpartister en gång i tiden.

Ok läste på lite eftersom jag alltid varit sjukt ointresserad av tennis eftersom det är så jävla tråkigt att titta på. Har ingen aning om varför män och kvinnor möts i tennis mer än att det skulle vara en chans för den kvinnliga spelaren att vässa till sig lite. Tydligen är det stor skillnad på manligt och kvinnligt spel och många föredrar antingen det ena eller det andra. Läste också att det är en av de mest jämställda sporterna gällande prispengar osv och att damtennisen idag drar stora publiksiffror.

Citat:
Men du kan säkert förklara för mig och alla andra på ett logiskt sett varför feminister vägrar verkligheten före det dom anser vara det riktiga.
Balans och logik inom feminismen, jo tack du.

Finns betydligt mer balans och logik i den feministiska ideologin än i stort sett alla andra ideologier förutom den demokratiska, som går hand i hand med den feministiska.

Citat:
Kommer du ihåg Bara bröst? Kvinnor som organiserade sig och slogs för att kvinnor skulle få rätt att simma i bara underdel som männen.
Det är samma feminister som tycker vi ska välkomna alla som vill komma till Sverige och leva på bidrag.

Finns rätt få människor i Sverige idag som välkomnar alla som vill komma till Sverige och leva på bidrag.

Citat:
Bilderberg gruppen diskuterade vi i ett annat ämne jag ville bara försöka få dig att förstå det här med att veta vem som ligger bakom vad och deras mål är.

Tack, men sånt här behöver du inte förklara för mig.

Citat:
Tex statistik fr andra världskriget som satts ihop, presenterats som enda sanningen av judar ska alltid tas med en nypa salt.
Dom är knappast objektiva eller neutrala därmed inte heller pålitliga.
Det är alltid segraren som skriver historien.

Men du, enligt mig får man ha vilka åsikter man vill. Men när människor låter sina åsikter och känslor förblinda dem - det är då jag idiotförklarar dem.

Judarna skrev inte historien efter 2a världskriget. Judarna var inga vinnare efter 2a världskriget. Judarna är en väldigt brokig sammansättning av människor. Vilket inte minst nazisterna utnyttjade när de bland annat ställde fattiga östjudar mot rika västjudar. Osv osv osv osv, problemet med idioter som du är att ni förenklar in absurdum, är inte tillräckligt pålästa och att allmänbildningen i grunden haltar.
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-11 kl. 10:49.
Citera
2026-05-11, 12:27
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Källa?

Och källa på att vara bra på tex farmers walk korrelerar med hur bra man är som polis

Vissa påståenden är så självklara att ingen skulle komma på tanken att studera det vetenskapligt.

Vad tror du själv? Om du ska övermanna en fullvuxen man, vem vill du helst ha som partner?
Citera
2026-05-11, 12:48
Avslutad
Citat:
Vissa påståenden är så självklara att ingen skulle komma på tanken att studera det vetenskapligt.

Vad tror du själv? Om du ska övermanna en fullvuxen man, vem vill du helst ha som partner?

Ok, så du har inget som helst underlag eller någon statistik alls att luta dig mot.

En välutbildad och välutrustad svensk polis. Den sista jag skulle vilja ha med mig i en sån situation är en manlig stridspitt med sjukligt självhävdelsebehov som garanterat kukat till hela situationen ännu mer.
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-11 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in