2026-05-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tolka att du eller någon annan som sympatiserar med Dumpen, inte svarar på en så pass enkel fråga.

Ska man då dra slutsatsen att det faktiskt hade gått att nå samma slutresultat utan att samtidigt oproportionerligt skada barn på vägen?

För i så fall blir ju nästa fråga, varför väljer man då ett arbetssätt som uppenbart oproportionerligt skadar barn, när det finns alternativ som inte gör det.

Är det så att man drivs av själva exponeringen, av den där sadistiska tillfredsställelsen i att hänga ut?
Och om det nu innebära att barn kommer till skada på vägen, är det då ett pris man är beredd att betala?

En seriös organisation som påstår sig arbeta för barns bästa hade rimligen gjort allt för att minimera skador för just barn. Om det inte går att undvika helt, då försöker man åtminstone begränsa konsekvenserna så långt det bara är möjligt.

Med det arbetssätt som Dumpen använder blir det svårt att se att den ambitionen finns där. För bortsett från rent fysiskt våld så är det här ett av de mer ingripande sätten att negativt påverka barns liv.

Hur har man tänkt? Har man förankrat det här hos kunniga experter? Har man vägt konsekvenserna ordentligt? Eller är det något man helt enkelt bortset ifrån?

Hur man med gott samvete kan ställa sig bakom den här organisationen är inte helt lätt att få ihop.
Citera
2026-05-02, 13:01
Medlem
Citat:
Nej lite får du göra själv.
Dey är ju du som pratar om den så det låter som att du har koll?

Ska ge dig vad jag vet. Det är ingen ny lag, det är en ändring som ger polis större möjlighet att få personer dömda som redan pratat med ett barn sexuellt.

Det krävs alltså redan ett offer och ger polis möjlighet att fortsätta chatten.
De kan inte ta över Dumpens chattar alls då dessa fortfarande inte har något brottsoffer. Så det är ingen "ny lag" så som du påstår. Det ändrar inte läget mot hur det var tidigare.

Rök å ridåer som du och andra fortsätter att prata om på ett sätt ni inte förstår.
Gjorde en nerbrytning av vad som står på regeringens sida. Något som en annan här delade med sig. Gå tillbaks och läs detta.

Sluta prata om lagen tills du faktiskt förstår vad den handlar om. Det är många på forumet som nämner "den nya lagen" med mera men ingen kan faktiskt påpeka vad denna handlar om eller hur den fungerar. De går på information av Dumpen och en debattartikel av Åkesson som är vilseledande.

Men bevisa mig gärna fel, vill gärna ha större kunskap om lagen. Din stil att debattera här är dock slänga ur sig påståenden som inte går att backa upp och kräva att andra skall backa upp med forskning men bara forskning som DU godkänner ingen annan.

Du framför alltså åsikter och debatterar inte.
Grundställningen i en debatt är att man kan ta till sig och ändra åsikt samtidigt som man delar sin egna och varför. Något som du misslyckas med på alla punkter.
Citera
2026-05-02, 13:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja Dumpen är en riktig vattendelare i Sverige typ som Trump i USA. Senaste jag läste i media var att 46 % stödjer Dumpen så vi har alltså miljontals pedofilkramare i Sverige. Sara, Putte och underhuggarna får helt enkelt jobba hårdare och lägga fram det snyggare än Baloo som är poppis bland svenska fjortisar.

Den där Facebookgruppen har ett sektliknande beteende, en favorit är när lådvinstanterna lägger upp skärmdumpar på deras 50 kr som dom swishat till kampen och får ryggdunkar. Då smakar nog blaskvinet bättre. BTW så kostar tanternas vinbox fem gånger mer än vad Dumpen får in på kontot och vad fan skall man säga om det.

Om det inte vore för fina Sara så hade hela Dumpen varit ett magplask.
Nere på 36 % nu
Citera
2026-05-02, 13:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
På papper ja. Här är en analys när man samlar ihop vad som sagts i olika intervjuver från människor ang Dumpen, dvs vanliga Svennar.

Metod vs. Syfte: Den stora majoriteten (nästan 9 av 10) håller med om Dumpens syfte – att stoppa pedofiler. Men när frågan gäller metoden (uthängningar och konfrontationer) sjunker stödet drastiskt. Många svarar "ja" för att de vill se krafttag, men uttrycker samtidigt oro för rättssäkerheten i intervjuer.

Det minst dåliga alternativet: En stor grupp landar i ett tveksamt ja eftersom de anser att polisen och rättsväsendet har misslyckats. Det är snarare ett misstroendevotum mot staten än en hyllning till medborgargarden.

Osäkerhetsfaktorn: I undersökningar om kontroversiella ämnen finns ofta en stor grupp "vet ej" (runt 15–20 %). Om man räknar bort dem är det i själva verket en ganska liten klick som är passionerade förespråkare av just uthängningsmodellen.

Gränsdragningen: Många i "ja-lägret" drar gränsen vid de rättsliga konsekvenserna. De tycker det är bra att gäddor hittas, men tycker det är fel när det leder till att anhöriga drabbas eller att rättsprocesser förstörs.

Dom där 46% är nog inte det om man driver det till sin spets. Men visst låter det fint när man ska elda på sekten.

Jag tycker not att vi ska lita på Karlssons fakta som bygger på noggranna forskarrapporter. Eftersom han rör sig i den akademiska världen får han daglig input kring homosexuella, henmän och pedofiler.
Citera
2026-05-02, 13:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Källa på det, Grogg-Kalle?

Samma fråga till dig. =)

Sensate s.k. polls från Fox , som ju dessutom är Trumpvänliga.
Var det något mer?
Citera
2026-05-02, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Sensate s.k. polls från Fox , som ju dessutom är Trumpvänliga.
Var det något mer?

Ok, du kanske övertygar Meggie, men hade hoppats på någon ny undersökning likt den från Aftonbladet och Demoskop.
Citera
2026-05-02, 14:03
Avstängd
[quote=Allahelgon|94876463]
Dey är ju du som pratar om den så det låter som att du har koll?

Ska ge dig vad jag vet. Det är ingen ny lag, det är en ändring som ger polis större möjlighet att få personer dömda som redan pratat med ett barn sexuellt.

Det krävs alltså redan ett offer och ger polis möjlighet att fortsätta chatten.
De kan inte ta över Dumpens chattar alls då dessa fortfarande inte har något brottsoffer. Så det är ingen "ny lag" så som du påstår. Det ändrar inte läget mot hur det var tidigare.

Rök å ridåer som du och andra fortsätter att prata om på ett sätt ni inte förstår.
Gjorde en nerbrytning av vad som står på regeringens sida. Något som en annan här delade med sig. Gå tillbaks och läs detta.

Sluta prata om lagen tills du faktiskt förstår vad den handlar om. Det är många på forumet som nämner "den nya lagen" med mera men ingen kan faktiskt påpeka vad denna handlar om eller hur den fungerar. De går på information av Dumpen och en debattartikel av Åkesson som är vilseledande.

Men bevisa mig gärna fel, vill gärna ha större kunskap om lagen. Din stil att debattera här är dock slänga ur sig påståenden som inte går att backa upp och kräva att andra skall backa upp med forskning men bara forskning som DU godkänner ingen annan.

Du framför alltså åsikter och debatterar inte.
Grundställningen i en debatt är att man kan ta till sig och ändra åsikt samtidigt som man delar sin egna och varför. Något som du misslyckas med på alla punkter.
[/QUOTE

Instämmer till 100% . Hen ägnar sig endast åt fulspel och det kallar inte jag för att debattera.
Citera
2026-05-02, 14:06
Avstängd
Citat:
Ok, du kanske övertygar Meggie, men hade hoppats på någon ny undersökning likt den från Aftonbladet och Demoskop.
Det kommer "polls" i stort sett dagligen från olika opinionsinstitut med tanke på "midterms"
Vad är det du inte förstår eller är missnöjd över?
Citera
2026-05-02, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det kommer "polls" i stort sett dagligen från olika opinionsinstitut med tanke på "midterms"
Vad är det du inte förstår eller är missnöjd över?

Vill ha en svensk undersökning som visar på att de 46% sjunkit. Men kanske läste för slarvigt.
Citera
2026-05-02, 14:18
Medlem
Citat:
Källa på det, Grogg-Kalle?

Samma fråga till dig. =)

Det är ju någon enstaka procent som tänder på minderåriga och så finns det några få henmän och lite hbt-personer. Det går att anat att spannet ligger där någonstans om man ni inte är svagbegåvad.
Eller tänker du dig att det finns någon sida där folk fyller i att det är ok med pedofili?
Citera
2026-05-02, 14:35
Avstängd
Citat:
Vill ha en svensk undersökning som visar på att de 46% sjunkit. Men kanske läste för slarvigt.

Demoskop etc. ägnar sig inte åt opinionsundersökningar på amerikansk mark. Däremot kan Aftonbladet förmedla opinionssiffror från amerikanska opinionsinstitut . Det senaste på Fox var just 36% , vilket jag kan tycka är högt, med tanke på the cuckoo nest i Vita Huset.
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-02 kl. 14:38.
Citera
2026-05-02, 15:04
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Det verkar som du är selektiv med vad du bemöter i mitt inlägg.
Är det någonting speciellt som du anser att jag missade att bemöta?

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är absolut ingen vattendelare.
Du har max 10- 15% ( nu är jag generös) av befolkningen som består utav en blandning utav några blåhåriga hbt-personer samt några henmän och givetvis pedofilererna själva som tycker att även pedofiler har ett lika värde som andra människor
Det är skillnad på att vilja förebygga sexövergrepp på barn rent generellt och att stödja Dumpens verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in