Citat:
Ursprungligen postat av
swedenistani
Hej!
Skapar denna tråd för att veta vad orsakerna kan vara till att gammlingar (60+ oavsett svensk eller nysvensk) är i överlag fruktansvärt otrevliga, älskar att glo, en del även mentalsjuka och bittra till max.
Det är inte enbart i detta land jag stött på detta problem, när jag är i södra Spanien är det samma skit.
Man undrar som ung man vad problemet och orsakerna kan vara?
I här i detta landet tror jag på skatterna, klimatet och kvinnorna när det gäller sura och elaka gubbar, men jag kan ha fel!
Självklart har man stött på dessa avskum på gymmet, universitet men det verkar vara överallt i samhället.
Vad tror ni?
Du behöver möta dem på rätt sätt bara. De är bittra för att folk har blivit idioter. De orkar och vill inte sätta sig in i social media och moderna grejer. Men de har ett helt liv av erfarenhet som kan vara bra visdomar att ta del av.
Möt dem på samma våglängd som dem så blir det bra.
Jag var ute och rökte lite brass en kväll och träffade en gubbe 80+ som också rökte medan han väntade på frugan som var i affären. Vi snackade lite och det visade sig att han snöat in på att vara ett snille på en Schack-app. Han spelade mot folk i hela världen.
Numera lirar vi schack på mobilen.
Brukar också träffa en annan gubbe (närmare 90, rik som ett troll, över 15 barn efter åratal i Afrika) ibland som berättar härliga historier om Franco, Tyska ubåtar på väg mot Sydamerika, att Hitler levde när han var ung enligt ubåtskaptener han träffat och om eldbollar/Foo fighters/UFOn.
Fruktansvärt fascinerande herre att lyssna på. Intelligent som ett as.
Lär känna dem och du kan få rätt mycket i utbyte. En lunch tillsammans då och då skadar ingen.