2026-05-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Mycket handlar om fysisk smärta.
Ja det är sant, påverkar definitivt humöret. Men ingen anledning att låta detgå ut över omgivningen.
Citera
2026-05-02, 10:50
Medlem
glockenreins avatar
Ja, de är trötta på livet och allt de upplever som bs från unga i kombination med att deras hjärnor börjar säcka ihop.
Citera
2026-05-02, 10:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
När man blir lite äldre så skiter man i vad folk tycker och tänker, man har haft ett helt liv att öva sitt självförtroende på.

Då känns det kul att trycka till alla er ungdomar som ännu är svaga i sinnet.

Många unga som tror de är hårdingar skiter ner sig när de blir tillsagda eller utskällda, det känns kul.

Sen på vår tid var män, män och såg ut som män också...

Personligen har jag svårt för er feminina henboys, ungdomskillar idag ser ju ut och uppför sig som smygbögar allihop.

Klart att jag som Alfa tycker det är kul att platta till ert självförtroende när ni uppenbarligen spelar gangsta.
Detta ger mig många goda skratt i vardagen, tack för det.

Innerst inne är ni mammasgossar, trots era vildvuxna skägg...

Det är inte speciellt Alfa att platta till folk som inte uppför sig enligt ens egna preferenser.
En Alfa bryr sig inte om sådant. En Alfa är stor nog att låta andra vara som de vill.
Du vill väldigt gärna vara en Alfa men tyvärr kommer du nog aldrig att bli det.
Citera
2026-05-02, 10:58
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Det är synapserna i hjärnan som börjar brytas ner med åldern. Jag märker det mest i mataffärerna när de gamla går omkring i sin helt egna lilla värld, utan att se vad som händer omkring dom. De kan blockera en hel gång med sin kundvagn medan de står med tom blick i flera minuter och granskar någon vara. Eller så står de med tom blick framför kassan medan kassörskan scannar varorna, och först när hon säger att det är klart vaknar den gamle till och börjar fumla efter pengar. Sådana har nog de människorna inte alltid varit.

I trafiken märker man det också, när de gamla kör omkring utan att förstå sin omgivning. Lämnar inte företräde för de förstår inte längre att de skall göra det, eller kör upp i motsatt körriktning på motorvägen.
Kan nog vara så. Många har ju skrivit här om fenomenet att gamla stannar när de passerat grindarna i mataffären för tänka efter vad det var man skulle handla.

Jag skall spana efter dina synapser nästa gång i kassan.
Citera
2026-05-02, 11:07
Medlem
BombaySaphires avatar
Framlobsdemens.
Citera
2026-05-02, 11:08
Medlem
slagskotts avatar
Om man bemöter dessa individer med värme, glädje och lite humor så har jag genom åren märkt att de hakar på, var respektfull.
Citera
2026-05-02, 11:08
Medlem
Du kommer att förstå det. När du själv blir gammal
Du är kanske stökig och högljudd
Då brukar folk glo och se sura ut, inte bara 60+
Citera
2026-05-02, 11:16
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Ja det är sant, påverkar definitivt humöret. Men ingen anledning att låta detgå ut över omgivningen.
Det blir till slut default mode, och bryter ner en människa. En civiliserad människa beter sig förstås, men i många fall tar smärta, rädsla och utmattning över hand.
Citera
2026-05-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Vi tror att du går runt och skränar och uppför dig som en idiot. Det är vad vi tror.
Exakt! Inte konstigt att gamlingarna glor då !
Citera
2026-05-02, 11:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag är 60+!

När man blir äldre inser man massor med saker, t.ex att det inte finns något mer kul att göra eller att livet inte kommer att få en annan vändning. Kanske blir man sur över det?

Men starkaste skälet är att man får bättre självförtroende när man blir äldre, blir mer sig själv, och vågar säga saker som andra inte vågar. Om någon klottrar på gatan så säger jag till att han ska sluta och man gör inte så. Vilken 20-åring vågar göra det. Självklart tycker klottraren jag är en sur gammal gubbe.

Alternativt kan jag formulera detta som att man ta mindre hänsyn till andra med ålder, utan säger som man tycker.
Citera
2026-05-02, 11:53
Medlem
Det gör ont överallt i kroppen och det kommer bara bli värre
Citera
2026-05-02, 12:01
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
De som beter sig på sätt vi andra uppfattar otrevligt... Beror nog på olika saker. Exempelvis ohälsa, oavsett om det är psykiskt eller fysiskt. Eller så är det deras personlighet ända sedan barnsben. Eller så är det såna där personer som tror att de är roliga när de öppnar käften och ska skämta. Ofta på andras bekostnad. Oavsett orsak förstår de oftast inte hur de framställer sig själva och att de är otrevliga. De gör det inte med avsikt. De vet inte hur man ska bete sig. Blir de tillsagda är de helt oförstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in