Citat:
Ursprungligen postat av
Efrath
Nej, skitsnack i sig leder inte till ett skit. Vad folk själva tror på och har som övertygelse är snarare mer vad som leder påverkan.
Och så du är för att vi går efter folk och journalister som påstår grupper av människor till att vara nazister och rasister t.ex.? Ifall poängen är att undvika "tystnaden" av människor så kan du knappast säga emot att det inte är tystade av folk att anklaga dom för att vara mordiska extrema grupper
Jag pratar inte om vanligt skitsnack av typen skvaller och dylikt.
"Folk och journalister" får kalla vem de vill för nazister och rasister liksom du får kalla vem du vill för tex "hora". Vad "folk och journalister" och du inte får lov att göra är att hetsa mot och försöka tysta nazister och rasister och horor genom att mordhota dem och hetsa andra mot dem och uppmana till skada på dem och värre. Enligt mig.
Man får lov att hata vem man vill - judar, män, kvinnor, svarta, katter, kommunister, osv osv osv. Sålänge man inte går ut på torget eller nätet och hetsar mot dem och uppviglar andra/varandra att skada dem eller värre.
Är det förbjudet att kalla sig för nazist i Sverige?
Såhär svarade Googles Al:
Det är inte direkt olagligt i Sverige att enbart kalla sig för nazist eller att hysa nazistiska åsikter, eftersom yttrandefriheten skyddar rätten att ha politiska åsikter
Gott så (enligt mig), jag rent av älskar att det är så. Annars hade vi lika gärna kunnat flytta till Turkiet allesammans där man inte ens får säga nåt roligt om Erdogans mustasch utan att hamna i tortyrfängelse.