Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jaha ok, så nazisternas hetsande mot judarna på 30-talet gjorde "ingen direkt skada"? Eller muslimska arabers hetsande mot homosexuella och minoriteter gör "ingen direkt skada"?
Varför är du så rädd för att tex mäns hat mot kvinnor ska klassas som "hets mot folkgrupp"? Det har mynnat ut i stor skada för kvinnor överallt över jorden och tystat och tryckt ner kvinnor alltid genom hela historien och i nutid.
Rape Academy hade över 60 miljoner besök på årets kortaste månad, februari. Om inte nåt som Rape Academy är hatbrott/hets mot folkgrupp så vet jag inte vad som är det.
Tänk dig att över 60 miljoner människor på en månad besökte ett forum där man tipsade varandra om hur man på bästa sätt skadar judar - hade det varit hatbrott/hets mot folkgrupp enligt dig?
Jag skulle argumentera för att dom direkta hot och faktiska handlingar nazisterna gjorde skada.
Sidan du snackar om går redan lett till arresteringar under lagar icke relaterade till en lag som hets mot folkgrupp.
Igen, ni båda försöker pusha för skit som redan är emot lagen i andra existerande lagar.
Och ovanpå detta kan ni inte ens vara ärliga och säga ni vill ha begränsningar i yttrandefriheten i favör för att behandla kvinnor som bebisar som inte klarar av starka ord i jämförelse med män.
Ifall det inte är direkta hot eller dylikt så bryr jag mig inte ett skit. Vi vet båda två att ni inte vill ha en principiell, likvärdig behandling då det du försöker argumentera had logiskt fattat inkluderat en stor mängd av språk, då "tystnade av folk" kan lätt argumenteras vara även ett konstant anklagande av rasism och dylikt.
Själv tycker jag folk får kalla varandra vad man vill och folk får bete sig som vuxna genom att inte låta förolämpningar och "kränkningar" tysta ner en. Är ju delvis varför anonymiteten online är så bra då du kan lätt blocka, undvika eller posta under andra alias.