2026-05-01, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du tipsa om ett annat forum där man kan diskutera feminism och framförallt framföra kritik utan att bli utkastad?

Vad för slags "kritik"? Kan du ge exempel? Vilka forum har du blivit utkastad från och vad utryckte du i de fallen?
Citera
2026-05-01, 19:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som vanligt med dig så blir det bara gissningslek av alltihopa.

Menar du att kvinnor hade varit lika ängsliga som nu om de känt sig helt trygga i samhället?

Vad är jag inte brukar protestera mot?

Nej jag menar att oavsett hur samhället sett ut så hade kvinnor varit ängsligare än män. Antagligen ungefär lika ängsliga som nu.
Citera
2026-05-01, 19:45
Avslutad
Citat:
Nej jag menar att oavsett hur samhället sett ut så hade kvinnor varit ängsligare än män. Antagligen ungefär lika ängsliga som nu.

Kan du utveckla?
Citera
2026-05-01, 20:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Kan du utveckla?

Ja
Citera
2026-05-01, 21:04
Avslutad
Citat:
Jag har inte blivit utkastad. Jag känner inte till några andra forum där feminism diskuteras, men mitt intryck av feminister är att de inte hanterar kritik särskilt bra.

Men hela grejen med Flashback är ju yttrandefrihet och högt i tak, därför tror jag att många av oss som är aktiva här hade blivit utkastade på andra ställen.

Citat:
Ja

Som vanligt med dig mynnar det ut i trams och tomma ord
Citera
2026-05-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Feministiska feminister går till attack mot yttrandefriheten, och vill att kritik mot kvinnor och feminism kriminaliseras. De vill även att kön inkluderas i den godtyckliga lagen hets mot folkgrupp, men vill givetvis att män undantas från detta.
Topic: Är ni förvånade över att feministernas nästa steg då de kritiseras allt mer är att försöka inskränka den grundlagsskyddade yttrandefriheten - själva grunden för vår demokrati?
Ingen kan vara förvånad, sedan har det ju de facto varit olagligt ett tag nu om vi ska vara ärliga.. så om det blir de jure olagligt skulle ju dubbelspelet o hyckleriet kunna släppas
Citera
2026-05-01, 21:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Som vanligt med dig mynnar det ut i trams och tomma ord

Ok, förlåt.

Vi kan väl vara överens om att olika individer är olika ängsliga?

Sätter du två personer i en situation där det inte finns någonting att vara ängslig över så är den ena personen ändå mer ängslig som den andra.

Om man ser på hela befolkningen så är genomsnittskvinnan mer ängslig än genomsnittsmannen. Kvinnor idag är ängsligare än de någonsin varit i tidigare mätningar trots att de aldrig varit så trygga. Vad ska man dra för slutsatser av det?
Citera
2026-05-01, 21:23
Avslutad
Citat:
Ok, förlåt.

Vi kan väl vara överens om att olika individer är olika ängsliga?

Sätter du två personer i en situation där det inte finns någonting att vara ängslig över så är den ena personen ändå mer ängslig som den andra.

Om man ser på hela befolkningen så är genomsnittskvinnan mer ängslig än genomsnittsmannen. Kvinnor idag är ängsligare än de någonsin varit i tidigare mätningar trots att de aldrig varit så trygga. Vad ska man dra för slutsatser av det?

Så om kvinnor inte har nåt att vara ängsliga över så kommer de ändå vara ängsliga?

Vad betyder "ängslig" enligt din tolkning?
Citera
2026-05-01, 21:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Så om kvinnor inte har nåt att vara ängsliga över så kommer de ändå vara ängsliga?

Vad betyder "ängslig" enligt din tolkning?

Ja, men inte bara kvinnor. Ängsliga personer kommer alltid vara ängsliga, precis som att griniga personer alltid är griniga.

Jag tolkar ängslighet som att man oroar sig för saker i onödan.

Antagligen är det internet som gjort kvinnor mer ängsliga än vad de var förr. De tror att allt är skit fast det egentligen är helt fantastiskt.
Citera
2026-05-01, 23:00
Avslutad
Citat:
Ja, men inte bara kvinnor. Ängsliga personer kommer alltid vara ängsliga, precis som att griniga personer alltid är griniga.

Jag tolkar ängslighet som att man oroar sig för saker i onödan.

Antagligen är det internet som gjort kvinnor mer ängsliga än vad de var förr. De tror att allt är skit fast det egentligen är helt fantastiskt.

Ja ok, jätteintressant att få ta del av vad du tror och antar.
Citera
2026-05-01, 23:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja ok, jätteintressant att få ta del av vad du tror och antar.

Att kvinnor är ängsligare än män är dock inte ett antagande.
Citera
2026-05-02, 02:34
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vilken frihet till att yttra sig tycker du att de minoriteter skulle få som idag hets mot folkgrupplagen idag gäller, om vi tog bort den lagen?

Titta dig runt på flashback, och gör en uppskattning, hur många kvinnor skriver i feministforumet ex kontra män? Varför tror du att det är så?

Yttrandefrihet gäller mer än enkom nån rätt för människor häva ur sig vad som helt...det handlar även om space att känna sig trygg på div. "öppna torg", dvs där folk kommunicerar, för alla.
Samma frihet som innan. Jag fattar att du vill låtsas om som att det blir någon begränsning fast det inte är någon, problemet är att det du snackar om redan sker i andra sammanhang. Socialt tryck och dylikt sker oavsett och att sätta lagar baserat på att du som individ inte har kurage eller är rädd för lite ord är inget bra belägg för att begränsa yttrandefrihet, och jag tvivlar starkt på att du är principiell nog att faktiskt tycka det borde förbjudas med socialt tryck rent generellt.

Eller för att göra det enkelt, har du ryggraden att säga att man inte får kalla folk för nazister och rasister online? Dessa ord används ofta för att försöka förolämpa och tysta ner folk, men tvivlar starkt på att du har någon form av princip för att kunna ens erkänna detta.

För i grund och botten är det alltid samma sak, "Ja men det är ju okej så länge det inte drabbar mig och funkar i min favör".

Så kom inte och påstå att du är för "Space där alla känner sig trygga för yttrandefrihetens skull", det handlar aldrig om det, ovanpå att det är urbota idiotiskt att sätta lagar baserat på dagis nivå. "Åh neeej någon kallade mig något fult, nu vågar jag inte prata "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in