2026-05-02, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeBuddy
Mannen som är skriven på Hammarbacken 45 är gift med en kvinna som har samma efternamn som den mannen som är skriven på Hammarbacken 47. Dock är inte kvinnan folkbokförd på Hammarbacken 45.

Kvinnan och den 37 åriga mannen som delar efternamn har dessutom ett bolag gemensamt.

Familjekonflikt kanske det är ändå. Kvinnan är kanske mamma till 37 åringen och nu har hennes man tagit sonen av daga?
de flesta som äger hus i skärgården har väl de som lantställe så behöver inte va någon skriven där
Citera
2026-05-02, 07:13
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeBuddy
Mannen som är skriven på Hammarbacken 45 är gift med en kvinna som har samma efternamn som den mannen som är skriven på Hammarbacken 47. Dock är inte kvinnan folkbokförd på Hammarbacken 45.

Kvinnan och den 37 åriga mannen som delar efternamn har dessutom ett bolag gemensamt.

Familjekonflikt kanske det är ändå. Kvinnan är kanske mamma till 37 åringen och nu har hennes man tagit sonen av daga?

Hur gammal är kvinnan? Jag tänkte annars att det var frun till mannen som mördades.

Men låter som en rimlig tes du skriver. Efter att ha kollat adresserna på Google Maps ser man att det bara finns ett hus på nr 47, 45:an är obebyggd tomt. Står dessutom flera containrar och byggbråte runtom. Funderar på om det kan vara så att tomten styckats av så sonen kunde bygga sig ett hus. Sen flyttade frun ifrån äldre mannen och det blev tvist över tomtbygget då sonen inte har blodsband med 70-åringen. Och en vacker vårdag i maj när sonen är där för att bygga kulminerar det i ett mord.
(Jag vet, jag är bra )
Citera
2026-05-02, 07:55
Medlem
ursprungliga tanken var att det rör sig om far och son. förhoppningsvis inte så makabert.
Citera
2026-05-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Hur gammal är kvinnan? Jag tänkte annars att det var frun till mannen som mördades.

Men låter som en rimlig tes du skriver. Efter att ha kollat adresserna på Google Maps ser man att det bara finns ett hus på nr 47, 45:an är obebyggd tomt. Står dessutom flera containrar och byggbråte runtom. Funderar på om det kan vara så att tomten styckats av så sonen kunde bygga sig ett hus. Sen flyttade frun ifrån äldre mannen och det blev tvist över tomtbygget då sonen inte har blodsband med 70-åringen. Och en vacker vårdag i maj när sonen är där för att bygga kulminerar det i ett mord.
(Jag vet, jag är bra )

Kvinnan är 66 år.
Citera
2026-05-02, 08:53
Medlem
Med tanke på att det är långhelg, och få fastboende på ön, kan det vara bra att inte dra förhastade slutsatser baserat på att två grannar stämmer in på åldern.

Ön är liten och tids nog kommer det faktabaserad information när skvallret börjar gå mellan öarna (Ornö - Dalarö).
Citera
2026-05-02, 09:02
Medlem
Enligt källor på ön så är det en pappa som skjutit sin son. Tragiskt
Citera
2026-05-02, 09:02
Medlem
Jag kan i alla fall bekräfta att det inte rör sig om personerna det spekuleras om.
Citera
2026-05-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memphis57
Enligt källor på ön så är det en pappa som skjutit sin son. Tragiskt

Citat:
Ursprungligen postat av bengsor
Jag kan i alla fall bekräfta att det inte rör sig om personerna det spekuleras om.
Då kan ni väl avslöja lite mer för det kommer att komma ut ändå inom några dagar. Då slipper vi andra vänta så länge.
Citera
2026-05-02, 09:19
Medlem
maxatdunders avatar
Alkoholrelaterat gissar jag på?
Citera
2026-05-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Då kan ni väl avslöja lite mer för det kommer att komma ut ändå inom några dagar. Då slipper vi andra vänta så länge.

Jag vet inte namnen på personerna, fick bara höra av boende på ön att det var en pappa som skjutit sin son. Det är ju en förhållandevis liten ort/ö så det sprids ju rätt fort sånt där…
Citera
2026-05-02, 10:35
Medlem
Gubben är anhållen nu iaf, tragisk utgång
Citera
2026-05-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Nej, det har han inte. Vad Malmens1 talar om är att det är en man, 71 år, som är bosatt på Hammarbacken #45 och en annan man, 37 år, som är bosatt på Hammarbacken #47 i Örnö. Mannen som är 37 år finns fortfarande på de söktjänsterna som t.ex Ratsit och Mrkoll, och även om han gått av daga så tar det som regel uppemot ett halvår innan personer raderas ur databaserna hos denna typen av sidor.

Ratsit är relativt snabba med att tillägga ”Avliden + datum”. Har dödsfallet inträffat på sjukhus införs informationen senast inom en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in