2026-05-01, 14:26
Medlem
obe*s avatar
Bubble Gelato
Nån som vet?
Citera
2026-05-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obe*
Bubble Gelato
Nån som vet?

Fake cali plate.

Sett den men ej provat själv.
Säljs som en static / finare sort men ser ut o vara en vanlig worker dry! Men som sagt ej provat bara sett den
Citera
2026-05-01, 15:38
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Fake cali plate.

Sett den men ej provat själv.
Säljs som en static / finare sort men ser ut o vara en vanlig worker dry! Men som sagt ej provat bara sett den

Yeah tyckte den var lite overpriced. Men ska prova ett sample och se.
Såg mid ut på bild mean yeah, absolut inte static.

Tackar för info 👍
Citera
2026-05-01, 15:40
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obe*
Yeah tyckte den var lite overpriced. Men ska prova ett sample och se.
Såg mid ut på bild mean yeah, absolut inte static.

Tackar för info 👍

Tycker den ser sjukt weird ut. Typ gråbrun?
Citera
2026-05-01, 15:45
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Löste watermelonz 73u och black lava.

Kan säga att det är värt varenda krona om man vill unna sig något utöver det vanliga.

Ouff, tänkte haffa 1g av black lava bara för att testa. Men 300:-/g är verkligen borderline att det funkar, även om man meckar 0.15-0.2. Och så finns det ju den premium concrete alien blueberry static sift 73-120u för 500:-/g, vilket känns helt otänkbart att betala.

Hittade faktiskt en dansk säljare på signal som har alla dessa sorterna gänget här erbjuder, så jag ser att localsen här ändå lägger på 50-100:- vinst per gram, så det är verkligen dyrt från början men dom kör en stadig prisökning i vissa fall. Men visst, det ska ju smugglas från Danmark också, valutor ska växlas, arbetare betalas, osv.
Citera
2026-05-01, 15:53
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Tycker den ser sjukt weird ut. Typ gråbrun?

Den bilden jag såg var det mer gul/beige nyans, kan ju vara ljus o kameran förvisso.😅

Jag har sett nästan silver/grå nyans tidigare men det var i indien.
Citera
2026-05-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Ouff, tänkte haffa 1g av black lava bara för att testa. Men 300:-/g är verkligen borderline att det funkar, även om man meckar 0.15-0.2. Och så finns det ju den premium concrete alien blueberry static sift 73-120u för 500:-/g, vilket känns helt otänkbart att betala.

Hittade faktiskt en dansk säljare på signal som har alla dessa sorterna gänget här erbjuder, så jag ser att localsen här ändå lägger på 50-100:- vinst per gram, så det är verkligen dyrt från början men dom kör en stadig prisökning i vissa fall. Men visst, det ska ju smugglas från Danmark också, valutor ska växlas, arbetare betalas, osv.

Håller med, 300 är verkligen smärtsamt, 500 skulle jag aldrig lägga. Kanske i Amsterdam eller spanien, någon super fresh frozen från någon känd och verifierad farm

Om du köper den black lava så rekommenderar jag att du inte meckar den med fingrarna, använd ist något i metall, typ två pincetter eller knivar. Den är så fin i kvallen att den i princip smälter mellan fingrarna. Handle with care
Citera
2026-05-02, 23:15
Medlem
Drysift gelato någon provat?
Citera
2026-05-03, 13:19
Medlem
Citat:
Jag hoppas på att legaliseringen i tyskland påverkar vår marknad här på ett positivt sätt i framtiden .. om de får en mer utvecklad hashkultur lär vi få hit mer premium

Såg nån Huckelberry i DK (tunna plattor med en riktigt stämpel på baksidan av en häst och så står det Royal nått) som såg fin ut. Och lite tjockare plattor som också hade riktigta stämplar på baksidan av en haj/fisk, är dessa ny säsong av Shark Farms?

Hoppas nån av dessa kommer in till Skåne, såg även nån Worker Dry med en motorcykel på klistermärket som såg fin ut.

Finns nån "SP/Forbidden Fruit" (nått sånt stod det på lappen) i Malmö/DK som bubblar riktigt bra, nästan för bra för priset. Nån som testat?

Vilken skillnad på sortimentet denna vår jämfört med förra är enorm, förra året kostade ju la moouse nästan dubbla priset och så jävla mycket utblandade "Dry" sorter som jordgubben mm. Finns ju självklart mycket utblandat nu med men det finns så många sorter och säljare så det är lätt att undvika med lite koll.
Citera
2026-05-04, 12:31
Medlem
Någon som testat "Kings California u73, 90, 120"? (det är en nallebjörn med kungakrona som röker en joint på klistermärket). Såg en som sålde den för 10g f 1000kr, 25f2000kr. Vet att den finns i DK och plattorna kostar där stx under 4000 danska kronor.

Finns så jäkla mycket hyffsade worker sorter nu men svårt att hålla reda på alla olika, men det är ju som med standard plattorna att flera sorter är samma sort med olika klistermärken.
Senast redigerad av Gelato33 2026-05-04 kl. 12:37.
Citera
2026-05-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Såg nån Huckelberry i DK (tunna plattor med en riktigt stämpel på baksidan av en häst och så står det Royal nått) som såg fin ut. Och lite tjockare plattor som också hade riktigta stämplar på baksidan av en haj/fisk, är dessa ny säsong av Shark Farms?

Hoppas nån av dessa kommer in till Skåne, såg även nån Worker Dry med en motorcykel på klistermärket som såg fin ut.

Finns nån "SP/Forbidden Fruit" (nått sånt stod det på lappen) i Malmö/DK som bubblar riktigt bra, nästan för bra för priset. Nån som testat?

Vilken skillnad på sortimentet denna vår jämfört med förra är enorm, förra året kostade ju la moouse nästan dubbla priset och så jävla mycket utblandade "Dry" sorter som jordgubben mm. Finns ju självklart mycket utblandat nu med men det finns så många sorter och säljare så det är lätt att undvika med lite koll.

Yes, sett den där forbidden sp hos tre olika , verkar ha kommit en hel del av den. Lite varierande priser, 3,7 f 500 / 3,5 f 500.

Såg också video på den under eld och tycker fan också den är lite suspekt ändå. Bubblar extremt bra för det priset. Klistermärket på plattorna ser också lite dåligt ut, det är alltid ett varningstecken för mig. Men har ej hållt i denna, så kan faktiskt inte uttala mig helt.

Såg också en Lemon cherry gelato hos en trusted aktör, 3f 500, tyckte den såg fin ut. Samt en California haze ( 3 filter ) som såg ut att va OK

Vi har verkligen fått in en finare kvalle detta året, det börjar iaf bra!
Senast redigerad av hardkårr 2026-05-04 kl. 15:00.
Citera
2026-05-04, 15:10
Medlem
Citat:
Samt en California haze ( 3 filter ) som såg ut att va OK

I dagens profitdrivna cannabismarknad tvivlar jag på att det säljs äkta haze i haschform på gatan. Nog för att det kan vara bra röka men något säger mig att organisationer som kränger kilovis på svarta marknaden inte har tålamodet att blomma ut växterna i 13-20 veckor, utan mest troligt odlar några pålitliga åttaveckorsplantor som dom stämplar med olika namn med klassisk igenkännighetsfaktor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in