2026-05-01, 11:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast riktigt sådär var det ju inte. Han spelade bara 2 hela matcher för ett lag som kom 10:a i Serie A och tog därefter en ganska ordinarie plats i ett PL-lag. Dvs ett litet steg uppåt i karriären. Denna säsongen hyfsat ordinarie i höstas i ett topplag i CS vilket nog kan anses likvärdigt med att nöta bänk i ett mittenlag i Serie A.

Det är bara nu under våren han tappat sin plats och är lite på dekis. För kort tid för att döma ut honom. Fast visst. Han trendar ju nedåt.

Inget du skriver motsäger det jag skrev. Han spelade för Napoli som var regerande mästare, jag såg själv honom spela från start i en ligamatch (ja, han blev utbytt, men han startade i alla fall).

Om du inte tycker att bänken i Ipswich är ett steg ned från startelvan i Napoli så är du nog ändå hyfsat ensam om det. Cajuste själv håller nog inte med dig
Citera
2026-05-01, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inget du skriver motsäger det jag skrev. Han spelade för Napoli som var regerande mästare, jag såg själv honom spela från start i en ligamatch (ja, han blev utbytt, men han startade i alla fall).

Om du inte tycker att bänken i Ipswich är ett steg ned från startelvan i Napoli så är du nog ändå hyfsat ensam om det. Cajuste själv håller nog inte med dig

Klart det statusmässigt inte går att jämföra Napoli och Ipswich. Men rent sportsligt är mer speltid i ett bottenlag i PL bättre än lite speltid i ett mittenlag i Serie A.

Jag kollade alltså fakta och det var därför jag postade. Cajuste spelade 1010 min i Serie A säs 23/24 och 1978 min i PL säs 24/25.
Citera
2026-05-01, 12:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast riktigt sådär var det ju inte. Han spelade bara 2 hela matcher för ett lag som kom 10:a i Serie A och tog därefter en ganska ordinarie plats i ett PL-lag. Dvs ett litet steg uppåt i karriären. Denna säsongen hyfsat ordinarie i höstas i ett topplag i CS vilket nog kan anses likvärdigt med att nöta bänk i ett mittenlag i Serie A.

Det är bara nu under våren han tappat sin plats och är lite på dekis. För kort tid för att döma ut honom. Fast visst. Han trendar ju nedåt.
Som sagt så försvann han ju kvickt från landslaget under den perioden och har inte varit aktuell sedan dess heller ens nu under Potter. Så något har ju ansetts ha hänt där då det ändå är ovanligt att man bara fasas ut sådär från att ha varit given om inte i startelvan så åtminstone i en trupp.
Citera
2026-05-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Som sagt så försvann han ju kvickt från landslaget under den perioden och har inte varit aktuell sedan dess heller ens nu under Potter. Så något har ju ansetts ha hänt där då det ändå är ovanligt att man bara fasas ut sådär från att ha varit given om inte i startelvan så åtminstone i en trupp.

Har ingen aning men kan ju gissa på att han slutade utvecklas. En spelare på 22-23 år som verkar vara på väg uppåt får nog lättare chansen än en som är 25-26 år och redan har peakat. Egentligen ovanligt för positionen men en del tyder ju på det.

Tillägg: Borde göra en grundlig analys men jäklar vilken dålig statistik han verkar ha. Klart minus när det gäller hur laget levererat med honom i startelvan säs 21-24. Han kanske helt enkelt är kass men det tog några år innan han blev avslöjad..
Senast redigerad av Burkgurka 2026-05-01 kl. 12:25.
Citera
2026-05-02, 15:06
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Grejen är den att han inte spelar regelbundet i Ipswich, har för det mesta fått vara kvar på bänken. Att gå från att ses som Sveriges givna framtid på mittfältet till att inte ens vara med i snacket längre, då har man försvunnit på ett sätt

Visst, han har fortfarande tid på sig att vända karriären på rätt bana igen. Men som du säger kommer mycket att hänga på klubben han hamnar härnäst om han nu studsar tillbaka till toppfotbollen eller drar till en pengaliga

Jag köper det men jag vill också påpeka att den hypen som var runt honom där ett tag var otroligt överdriven och oförtjänt. Så jag tror det mer handlar om att han landat på sin naturliga plats och nivå.

Jämfört med den sjuka hypen så känns det ”för lite” men sett till hans kapacitet så är det exakt för han ska vara. Om du förstår hur jag menar
Citera
2026-05-02, 15:26
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Jag köper det men jag vill också påpeka att den hypen som var runt honom där ett tag var otroligt överdriven och oförtjänt. Så jag tror det mer handlar om att han landat på sin naturliga plats och nivå.

Jämfört med den sjuka hypen så känns det ”för lite” men sett till hans kapacitet så är det exakt för han ska vara. Om du förstår hur jag menar

Jag har aldrig förstått hajpen och vad han gjorde i landslaget så är inte förvånad att han tynat bort. Ipswich gick upp till PL vilket medför att hans köpklausul blir tvingande. Kommer skeppas eller lånas ut i sommar då Ipswich inte vill ha honom kvar.

7.5 miljoner euro ligger den på.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-05-02 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in