2026-05-01, 08:48
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne41
Jag tror det har med låga testosteronnivåer att göra. Dagens unga killar borde äta bättre, vara ute mer, träna mer och kolla mer porr.

Mer porr?? I övrigt håller jag helt med dig, men gällande porr tror jag det skall vara det omvända: de behöver kolla mycket mindre.
Citera
2026-05-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Vi som aldrig gråter lyckas lika bra. Just saying.

... eller inte. Just saying.
Citera
2026-05-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
... eller inte. Just saying.
Det var för många vändor för min stackars hjärna. Men du har säkert rätt. Tror jag.

Funderade åtminstone ett varv. Jag har aldrig varit den som brister i gråt, knappt ens som liten. Hade ett rätt explosivt humör i unga år dock. Sen försvann det med med ålder och erfarenhet. Så jag har nog mest blivit tyst och gått iväg. Tycks fungera likt gråt när det gäller utslag.
Senast redigerad av XY3000 2026-05-01 kl. 09:36.
Citera
2026-05-01, 09:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne41
Jag tror det har med låga testosteronnivåer att göra. Dagens unga killar borde äta bättre, vara ute mer, träna mer och kolla mer porr.
Du tror att felet ligger i killars passivitet? Att det är därför kvinnor fortsätter leta efter prinsen i nätets oändliga utbud, i vissa fall tills de är 40..?
Senast redigerad av lakritc 2026-05-01 kl. 10:15.
Citera
2026-05-01, 09:54
Medlem
60% som har sex är ju ganska mycket trots allt, 10-20/80-90 verkar inte stämma då.
Citera
2026-05-01, 10:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
60% som har sex är ju ganska mycket trots allt, 10-20/80-90 verkar inte stämma då.
Ha i åtanke att killar säkert ljuger i en viss utsträckning - att som man vara närapå oskuld är inte direkt statushöjande. Sedan finns det troligtvis också några som betalar för sex utomlands. Så det är ju siffror som möjligen kräver rensning för att datan ska bli meningsfull.
Citera
2026-05-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du tror att felet ligger i killars passivitet? Att det är därför kvinnor fortsätter leta efter prinsen i nätets oändliga utbud, i vissa fall tills de är 40..?
Bias much?

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ha i åtanke att killar säkert ljuger i en viss utsträckning - att som man vara närapå oskuld är inte direkt statushöjande. Sedan finns det troligtvis också några som betalar för sex utomlands. Så det är ju siffror som möjligen kräver rensning för att datan ska bli meningsfull.
Jag är helt med dig när det kommer till din brist på tilltro till den typen av statistik. Men tror nog att fler än den gruppen ljuger. Finns ju alltid fällan att man svarar som man skulle göra om inte....

Det viktigaste är väl att fatta att det här är ett känsligt ämne och alla (som inte skrävlar och vitt och brett berättar om sina erövringar/hur populära de är) känner sig ganska förvirrade/underlägsna och funderar på vad som är "normalt" vilket är extra viktigt i unga åldrar. Och dit räknar jag folk runt trettio. Jag låg själv inte runt eller hade en partner från högstadiet men tycker inte direkt det är en förlust nu i efterhand.
Citera
2026-05-01, 10:42
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Bias much?
Ser inte varför nätet inte skulle vara en faktor till att fler män går utan sex. Att kvinnor idag är självförsörjande är såklart ett av de tyngre skälen, men även det påtagligt ökade utbudet gör att man inte nöjer sig.

Citat:
Jag är helt med dig när det kommer till din brist på tilltro till den typen av statistik. Men tror nog att fler än den gruppen ljuger. Finns ju alltid fällan att man svarar som man skulle göra om inte....

Det viktigaste är väl att fatta att det här är ett känsligt ämne och alla (som inte skrävlar och vitt och brett berättar om sina erövringar/hur populära de är) känner sig ganska förvirrade/underlägsna och funderar på vad som är "normalt" vilket är extra viktigt i unga åldrar. Och dit räknar jag folk runt trettio. Jag låg själv inte runt eller hade en partner från högstadiet men tycker inte direkt det är en förlust nu i efterhand.
Pekar inte ut åldersgruppen 18-29 specifikt. I dagens dekadenta debattmiljö är ju inget så viktigt som sex. Vi pumpas dagligen med hjärndöda nyheter om detta via social media och influencers. Den som är ung och svag för trender och grupptryck har inte en chans.
Senast redigerad av lakritc 2026-05-01 kl. 10:45.
Citera
2026-05-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag

Jodå. Betänk att 40% ALDRIG har sex. Det finns säkert också en stor grupp som har väldigt lite sex, och när de väl har det så är det främst med botten 20% av kvinnor.

80/20-regeln säger ju inte att 80% blir helt utan sex, utan att de får slåss om de 20% kvinnorna som blir över.
Citera
2026-05-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Unga kvinnor ligger alltså (runt) mest - medans nästan hälften av de unga männen inte ligger alls, med någon. Så, kvinnorna ligger alltså, med någon. Men, med vem?

Det låter ju nästan som att det finns lite verklighet i det där påståendet som såna dära incels hävdar - att en majoritet av kvinnorna ligger med en minoritet av männen, dvs topp-10-männen som får ligga runt i massor?

Topp 60% får ligga. Enligt de uppgifter TS hänvisar till. Majoriteten alltså, får ligga.
Citera
2026-05-01, 11:01
Medlem
Fler kvinnor har samkönad sex.

Fler kvinnor delar på en man ,en attraktiv man kan ha minst 2 kvinnor. Sällan en kvinna har fler män.

Många kvinnor mår dåligt och kan inte ha sex med män , de kan ha varit utsatta för våld av något slag.

Kvinnor gillar inte ha sex med män

Allt detta sammantaget leder till att allt lägre andel av männen får relationer och även barn.

Därav har en allt lägre andel av män sex.

"35% of women under 25 have a positive view of men.
Only 11% of young women hold a “very positive” view."

från en tidigare post i denna tråd.

Politikerna måste jobba för att förbättra situationen. Problemet är att politikerna speciellt på vänsterkanten heller inte gillar män så deras mål är att försämra situationen ,de vill att så få män som möjligt har sex med kvinnor.
Citera
2026-05-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jodå. Betänk att 40% ALDRIG har sex. Det finns säkert också en stor grupp som har väldigt lite sex, och när de väl har det så är det främst med botten 20% av kvinnor.

80/20-regeln säger ju inte att 80% blir helt utan sex, utan att de får slåss om de 20% kvinnorna som blir över.

Nästa 40% står det. Har aldrig sex.

Och det är väl ändå inte synd om de män som får ha sex, om än sporadiskt. Och du är helt skev som verkar tycka synd om män som "får ta de 20% bottenkvinnor som blir över".

Män ligger för fan inte med vem som helst! Någon attraktion behöver det ju finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in