2026-04-30, 16:50
Medlem
som många av er sagt åt mig att göra och det var totalt meningslöst. Fick ett par stesolid för att lugna ner mig. Prata lite med läkare och annan personal. Ta lite prover. Sen åka hem igen. Blev inte inlagd trots stora problem med benzomissbruk och självmordstankar dagligen. Blev hänvisad till tiden på öppenvården om en månad. Kommer aldrig mer ta mig till psykakuten för det hjälper inte mig ett skit.
Citera
2026-04-30, 16:57
Avstängd
One2Manys avatar
Psykakuten? Sök till en beroendemottagning istället din jävla knarkare.

Du fick ju ett par stesolid, vad gnäller du om? Typiskt äckliga, degenererade knarkare att försöka stjäla resurser från psykvården när de börjar få lite abstinensbesvär och vill bli inlagda.

Sluta fucking knarka så ska du se att det blir bättre.
Citera
2026-04-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Psykakuten? Sök till en beroendemottagning istället din jävla knarkare.

Du fick ju ett par stesolid, vad gnäller du om? Typiskt äckliga, degenererade knarkare att försöka stjäla resurser från psykvården när de börjar få lite abstinensbesvär och vill bli inlagda.

Sluta fucking knarka så ska du se att det blir bättre.
Jag har tid till beroendemottagning men inte än på ett tag. Det går inte söka akut dit. Jag ska sluta men behöver hjälp. Du behöver inte vara rädd att jag ska stjäla mer resurser för kommer aldrig mer åka dit.
Citera
2026-04-30, 17:14
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Jag har tid till beroendemottagning men inte än på ett tag. Det går inte söka akut dit. Jag ska sluta men behöver hjälp. Du behöver inte vara rädd att jag ska stjäla mer resurser för kommer aldrig mer åka dit.

Vad har du gjort själv för att ta dig ur din sits? Har du börjat trappa ner? Har du försökt maximera tiden innan du tar nästa dos? Eller åkte du till psykakuten absad och ville bli inlagd för att det var jobbigt?

Du har frivilligt försatt dig i din situation, sluta vara svag och gör det du kan göra innan du får en plats på torken.

Ta en grogg för att lugna nerverna när det blir för jobbigt för att härda ut.
Citera
2026-04-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vad har du gjort själv för att ta dig ur din sits? Har du börjat trappa ner? Har du försökt maximera tiden innan du tar nästa dos? Eller åkte du till psykakuten absad och ville bli inlagd för att det var jobbigt?

Du har frivilligt försatt dig i din situation, sluta vara svag och gör det du kan göra innan du får en plats på torken.

Ta en grogg för att lugna nerverna när det blir för jobbigt för att härda ut.
Jag har börjat trappa ner gabapentin och jag har inte överdoserat benzo och inte flöddrat. Så jag försöker faktiskt. Var nära att bli alkis för ett tag sen så alkohol blir det bara då och då.
Citera
2026-04-30, 17:28
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Jag har börjat trappa ner gabapentin och jag har inte överdoserat benzo och inte flöddrat. Så jag försöker faktiskt. Var nära att bli alkis för ett tag sen så alkohol blir det bara då och då.

Alkohol är ett verktyg, och det är fan så mycket bättre att vara en alkis än en torsk.

Du är på rätt väg, härda ut. Ta bara lite för att ta udden av det värsta, en dag i taget. Sysselsätt hjärnan. Långpromenader.
Citera
2026-04-30, 17:29
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Så jag försöker faktiskt.

Nä, det är dags att börja inse det, och det vet du själv. Sök dig till en beroendemottagning och ta aldrig en substans igen i hela ditt liv, i alla fall inte sådana som kan skapa beroende direkt. Vill du må bra eller leva i en cykel av helvete?

Mvh från en som varit i det djupa träsket.
Citera
2026-04-30, 17:30
Medlem
franges avatar
Så vad tycker du att de skulle gjort istället?
Citera
2026-04-30, 18:30
Medlem
Citat:
som många av er sagt åt mig att göra och det var totalt meningslöst. Fick ett par stesolid för att lugna ner mig. Prata lite med läkare och annan personal. Ta lite prover. Sen åka hem igen. Blev inte inlagd trots stora problem med benzomissbruk och självmordstankar dagligen. Blev hänvisad till tiden på öppenvården om en månad. Kommer aldrig mer ta mig till psykakuten för det hjälper inte mig ett skit.
Tyvärr är det ett lotteri. Är det fullt eller man träffar "fel" personal, så får man åka hem.

Men du, nu är det nog också beroendet som snackar. Naturligtvis vill den delen av dig att du skulle bli hemskickad och nu lägger den ved i elden och hetsar. "Vad var det jag sa? Det är ingen idé, jag får ingen hjälp" och så går vi och berusar oss igen.

Sök hjälp igen (och igen) till du får den hjälp du har rätt till. Kämpa på och ta hand om dig!
Citera
2026-04-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Nä, det är dags att börja inse det, och det vet du själv. Sök dig till en beroendemottagning och ta aldrig en substans igen i hela ditt liv, i alla fall inte sådana som kan skapa beroende direkt. Vill du må bra eller leva i en cykel av helvete?

Mvh från en som varit i det djupa träsket.
Jag ska sluta men ett preparat i taget. Börjar med gabapentin. Har tid till beroendemottagning. Ska inte sluta med allt dock. Inte cannabis t.ex. Röker max 2 gånger i veckan och är inte beroende.
Citera
2026-04-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så vad tycker du att de skulle gjort istället?
Låtit mig stanna åtminstone några dagar?
Citera
2026-04-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Tyvärr är det ett lotteri. Är det fullt eller man träffar "fel" personal, så får man åka hem.

Men du, nu är det nog också beroendet som snackar. Naturligtvis vill den delen av dig att du skulle bli hemskickad och nu lägger den ved i elden och hetsar. "Vad var det jag sa? Det är ingen idé, jag får ingen hjälp" och så går vi och berusar oss igen.

Sök hjälp igen (och igen) till du får den hjälp du har rätt till. Kämpa på och ta hand om dig!
Nä kommer inte gå dit igen. Har en stolthet som ibland ligger mig i fatet. Ville dom inte hjälpa mig denna gången så kan dom dra dit pepparn växer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in