2026-04-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag skriver att JDL inte är en sionistisk organisation. Är du trög?
Ja okej? Men vad vill du säga med det? Jag har ju inte påstått det. Han är ju bara finansierad av dem.

Jag försöker verkligen förstå vad du pratar om. Det låter ganska rörigt. Men du behöver ju inte vara otrevlig bara för att du har svårt att göra dig förstådd.
Citera
2026-04-30, 15:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Ja okej? Men vad vill du säga med det? Jag har ju inte påstått det. Han är ju bara finansierad av dem.

Förstår du inte svenska eller? "Sionisterna" är bestämd form plural. Du hade kunnat skriva "han är finansierad av judar". Men istället insinuerar du att "sionisterna" bestämd form plural har samma innebörd. Vi som hängt med i den här diskussionen hela livet förstår precis att det där inte är en felskrivning av en idiot som inte förstår svenska språket.
Citera
2026-04-30, 15:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Islam kräver att alla judar dödas, det framgår av Haditherna om du läser dem. Deras messias kommer inte förrän muslimerna dödar alla judar och träden och stenarna säger "Oh Muslim there is a Jew behind me come and kill it". Alla muslimer känner till den hadithen, de som säger att de inte känner till den ljuger.
Så tekniskt sett så kan Mahdi inte komma och låta muslimerna ta över världen förrän evolutionen lett till att stenar och träd kan prata?
Citera
2026-04-30, 15:49
Medlem
Citat:
Förstår du inte svenska eller? "Sionisterna" är bestämd form plural. Du hade kunnat skriva "han är finansierad av judar". Men istället insinuerar du att "sionisterna" bestämd form plural har samma innebörd. Vi som hängt med i den här diskussionen hela livet förstår precis att det där inte är en felskrivning av en idiot som inte förstår svenska språket.
Jag förstår det svenska språket väl. Jag skrev "sionisterna" för jag menade det, inte "judarna". Det låter som en risk att detta kanske kommer som en överraskning för dig, men alla sionister är inte judar. Långt ifrån.

Vad handlar din fixering om judar om egentligen?

Jag gillar inte din ton, och börjar tröttna på att diskutera med dig då det är väldigt oklart vad du pratar om, och jag har tappat intresset.

Jag önskar dig lycka till med vad det nu är du håller på med. No hard feelings.
Citera
2026-04-30, 15:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Tommy förklarar verkligen hur Islam tänker ta över världen, och visar även med en hel del klipp i presentationen om det hela, alltså det är så jävla skrämmande så ja jag vet inte vad jag ska säga..
Det enda som är intressant är huruvida grabben är för eller emot att väst bombar i mellanöstern och därmed skapar förutsättningarna för flyktingvågor?
Citera
2026-04-30, 15:51
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Därför att det är den starka vita rasen som är dödlig för juden inte muslimska.

Fel. Igen:
I Sahih Muslim, i avsnittet om prövningar/ändetiden (Kitab al-Fitan, exempelvis hadith nr 2922):

“The Hour will not be established until the Muslims fight the Jews, and the Jews will hide behind stones and trees. The stones and trees will say: ‘O Muslim, O servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him’ — except the gharqad tree, for it is one of the trees of the Jews.”

Ungefärlig översättning:

“Yttersta stunden kommer inte förrän muslimerna strider mot judarna, och judarna gömmer sig bakom stenar och träd. Då ska stenarna och träden säga: ‘O muslim, Guds tjänare, det finns en jude bakom mig – kom och döda honom’ — utom gharqad-trädet, för det är ett av judarnas träd.”

Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Kortsiktiga får. Googla på du.

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ja, vilken religion är det egentligen som expanderat mest:
https://www.vecteezy.com/vector-art/438016-world-religions-map

Utmärkt karta! Du ser de där röda områdena, de existerade inte 600 ekr. Expansionen av islam har skett på bekostnad av de andra religionerna genom våld, död, våldtäkt, hot och fördrivning. Det är nämligen så islam till största del spridits i MENA. Våld tillsammans men att religionen sanktionerar dödsstraff för den som lämnar islam har resulterat i snabb expansion. I våra moderna tider sprids islam nu i helt andra regioner tack vare invandring och barnafödslar.

Citat:
Och hur mycket beror det på att vi klassar muslimskt våld som terrorism medan judiskt och kristet våld kallas krig eller rentav självförsvar?

Definitionen av terrorism är fastställd. Det fastställs utifrån en specifik sorts våld. Känslomänniskor har aldrig och kommer aldrig begripa skillnaderna mellan våld och våld.

Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Problemen du nämner som uppstår har eldats på från "väst"
Ja fråga Israel varför man sponsra Hamas för att undergräva PLO. Sionismen är inte nationalism som många nötter tror, den är internationell.

Du misslyckades totalt med att besvara frågeställningen, utmana dig lite och försök igen:
"Varför skulle judar bidra till att stärka krafter som är uttalat dödligt antijudiska? Hur går det ihop med grundläggande självbevarelsedrift?"
Citera
2026-04-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Nu tar ni och googlar islams expansion sedan 600 ekr.
Därefter kan ni antisemiter och antisionister googla judendomens expansion sedan 2000 fkr.

Lite olyckligt då att dessa är orsaken bakom massinvandringen till västvärlden. För det är dem. Det är inte muslimerna som har bjudit in sig själva om du trodde det.
Citera
2026-04-30, 16:05
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Lite olyckligt då att dessa är orsaken bakom massinvandringen till västvärlden. För det är dem. Det är inte muslimerna som har bjudit in sig själva om du trodde det.

Muslimernas mål är globalt kalifat, de har expanderat oavbrutet sedan 600 ekr och därför kräver de alltid anpassning efter islam i sina nya hemländer.

Det spelar ingen roll hur mycket du skyller på judar, det är lagstiftning och väljare som släpper in dem i Väst och Sverige.

Det spelar ingen roll om det var spriten som gjorde att fyllot körde ihjäl en treåring, det är fyllot - inte spriten - som är problemet.

Det spelar ingen roll om kvinnomisshandlaren slog ihjäl sin fru för att han hade men från sin barndom då han fick stryk av sin mamma - det är kvinnomisshandlaren - inte hans morsa - som är problemet.

Att muslimer söker sig till väst och förpestar miljön de befinner sig i är muslimernas fel, inte det som motiverat dem till att flytta sig - vilket består av flera olika faktorer (som INTE har med judar att göra).

Sist men inte minst:
"Varför skulle judar bidra till att stärka krafter som är uttalat dödligt antijudiska? Hur går det ihop med grundläggande självbevarelsedrift?"
Citera
2026-04-30, 16:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag förstår det svenska språket väl. Jag skrev "sionisterna" för jag menade det, inte "judarna". Det låter som en risk att detta kanske kommer som en överraskning för dig, men alla sionister är inte judar. Långt ifrån.

Precis du "menade" det trots att JDL inte var sionister. Du ljuger alltså medvetet och jag förstår precis varför.
Citera
2026-04-30, 16:14
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Menar du på riktigt att Sverige inte dödat människor i krig? Skolkade du hela skolgången eller?

Nä, det har jag inte skrivit. Hur tänker du nu?
Citera
2026-04-30, 16:16
Medlem
Citat:
Precis du "menade" det trots att JDL inte var sionister. Du ljuger alltså medvetet och jag förstår precis varför.
"Roberta Moore and other EDL members maintained close relationships with the JDL, an organization that advocates for extreme measures, including the ethnic cleansing of Palestine. These connections raise significant concerns about the true nature of the EDL. Figures like Rabbi Nachum Shifren, a close associate of JDL founder Meir Kahane, frequently appeared at EDL events, further cementing these troubling ties."

Sure, de vill etniskt rensa Palestina bara för skojs skull. Har inget med sionism att göra, Im sure.

Är du såhär otrevlig privat IRL också, eller är det bara när du diskuterar på FB? Man kan tycka olika och se saker på olika sätt utan att kasta sand som en liten unge i en sandlåda vet du.
Senast redigerad av CountBuster 2026-04-30 kl. 16:18.
Citera
2026-04-30, 16:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Nä, det har jag inte skrivit. Hur tänker du nu?

Jag försöker belysa att du håller judar och Israel till en helt annan standard än någon annan. Men motbevisa mig gärna. Visa mig en tråd där du kritiserat någon som försvarat en svensk som blivit attackerad av en arab med orden "men Sverige har också dödat människor".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in