2026-04-30, 15:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jag lyssnade på den populära – men numera nerlagda – podden Ingrid & Conrad för ett antal år sedan. Där berättade Ingrid ordagrant iom sin roll som dissident och efter att ha jobbat inom mainstreammedia i många år hur hon numera var sveriges kändaste kvinna.

Jag kom och tänka på detta nu och har hakat upp mig på detta uttalande. Tror ni att det kan stämma? Är Ingrid Carlqvist sveriges kändaste kvinna? Känner ni till Ingrid Carlqvist?

(FB) Skvaller om Ingrid Carlqvist?
2026-04-30, 15:55
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
(FB) Skvaller om Ingrid Carlqvist?

Denna tråden handlar strikt om Ingrid Carlqvists kändisskap och om hur många som känner till henne
2026-04-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Skulle säga 99,9% inte vem hon är.

Bara media folk och invandrarkritiska vet vem hon är och hennes motståndare.

Hon var ju chef för Aftonbladet men EXPO lyckades få bort henne där på 96/97 sen efter det så gick Aftonbladet till att bli ett till håll för kommunister och vänsterextremister.

Läste en sida för typ 10-15 år sen oklart om det finns kvar men den hette gulblåa frågor, där stod exakt hur allt gick till när hon fick sparken från Aftonbladet eller tvingades avgå tack vare EXPO som gick från vänsterextrem organisation till att bli rumsren hos all media i Sverige. Vi vet ju att dom fortfarande aldrig slutat vara rumsrena men efter det så fick dom styra media Sverige och bestämma vem som är rasist och inte rasist.

Chef för Aftonbladet? Nej men textredigerare.
2026-04-30, 16:19
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Kan det vara så att vi alla är tappade bakom en vagn då vi inte känner till Ingrid Carlqvists stora kändisskap? Varför säger man, med gravallvarlig ton i rösten, att man är sveriges kändaste kvinna om man inte är sveriges kändaste kvinna?
Om "vi alla" inte känner till hennes "stora kändisskap", så är det per definition ett "stort kändisskap" som inte existerar.
2026-04-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldAndWise

2010-2011 ja men jag snackar 90 talet.
2026-04-30, 17:41
Medlem
brianmolkos avatar
Har tydligen läst två böcker av henne, som hon "typ" skrivet, kanske som spökskrivare redigerare, iaf Ego girl och Ego Woman, fast de är Böcker av Carolina Gynning..
Kanske skrevs genom Gynning berättar osv .. vad heter de
2026-04-30, 18:32
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag lyssnade på den populära – men numera nerlagda – podden Ingrid & Conrad för ett antal år sedan. Där berättade Ingrid ordagrant iom sin roll som dissident och efter att ha jobbat inom mainstreammedia i många år hur hon numera var sveriges kändaste kvinna.

Jag kom och tänka på detta nu och har hakat upp mig på detta uttalande. Tror ni att det kan stämma? Är Ingrid Carlqvist sveriges kändaste kvinna? Känner ni till Ingrid Carlqvist?
Finns nog 100 aktuella personer framför henne.
Hon har heller aldrig varit detta.
Att vara älskad av 200 som gått LHS är inte stort.
Det var nog det hon aldrig förstod.
2026-04-30, 18:34
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hur kan någon vara mer känd än familjen wahlgren
2026-04-30, 18:39
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldAndWise
Hon var nyhetschef på Kvällsposten och chefredaktör på tidningen villaliv
Senast redigerad av Eurodisco 2026-04-30 kl. 18:52.
2026-04-30, 19:07
Medlem
Definitivt kändare än drottning Silvia, kronprinsessan Victoria och deras gelikar. Därtill mer känd än Robyn, Zara Larsson och Wahlgren-familjen som någon annan påpekade...
... NOT
2026-04-30, 19:14
Medlem
Aldrig hört talas om människan.
2026-04-30, 19:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Denna tråden handlar strikt om Ingrid Carlqvists kändisskap och om hur många som känner till henne

Vilket går alldeles utmärkt att diskutera i den andra tråden.

Jag vet mycket väl vem Ingrid är men det finns nog ett tusental svenska kvinnor som är mer kända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in