2026-04-30, 13:55
Medlem
-Hengpung-s avatar
Jag lyssnade på den populära – men numera nerlagda – podden Ingrid & Conrad för ett antal år sedan. Där berättade Ingrid ordagrant iom sin roll som dissident och efter att ha jobbat inom mainstreammedia i många år hur hon numera var sveriges kändaste kvinna.

Jag kom och tänka på detta nu och har hakat upp mig på detta uttalande. Tror ni att det kan stämma? Är Ingrid Carlqvist sveriges kändaste kvinna? Känner ni till Ingrid Carlqvist?
2026-04-30, 14:03
Medlem
Eurodiscos avatar
Nej det är hon defensivt inte. Ingrid blev lite halv känd innom invandringskritiska kretsar sen spårade hon ut och blev totalt irrelevant och okänd för alla. Själv minns jag att jag tyckte hon var totalt ointressant redan från början
2026-04-30, 14:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Låter väldigt självgott och en smula narcissistiskt, såvida hon inte skämtade då. Själv har jag aldrig hört talas om människan, var tvungen att googla och jag blev inte mycket klokare för det. Fast det kanske säger mer om mig och min brist på allmänkunskap än om hennes kändisskap.
2026-04-30, 14:12
Avstängd
TheJesuits avatar
Garanterat inte Sveriges mest kända. Vi är nu på fest och jag frågade faktiskt rätt ut om någon visste vem det var. Ingen visste (alla är ca 50 år här).
2026-04-30, 14:18
Medlem
kalkryggars avatar
Hon är inte speciellt känd över huvud taget. I princip inga vet vem hon är. Vad är det här för trams.

Vart tog den där Conrad vägen förresten? Han blev ju utad tillslut och var öppen ett tag men sen försvann han helt. Eller försvann han bara för de som inte deltar i den högerextrema kretsen?
2026-04-30, 14:24
Medlem
Onanikrems avatar
Aldrig hört talas om människan?

Sveriges kändaste kvinnor nog Silvia och Pernilla Wahlgren.
2026-04-30, 14:25
Medlem
One2Manys avatar
Zara Larsson says hello.

Idiottråd.
2026-04-30, 14:28
Medlem
XtraXs avatar
Nej.
2026-04-30, 14:33
Medlem
Skulle säga 99,9% inte vem hon är.

Bara media folk och invandrarkritiska vet vem hon är och hennes motståndare.

Hon var ju chef för Aftonbladet men EXPO lyckades få bort henne där på 96/97 sen efter det så gick Aftonbladet till att bli ett till håll för kommunister och vänsterextremister.

Läste en sida för typ 10-15 år sen oklart om det finns kvar men den hette gulblåa frågor, där stod exakt hur allt gick till när hon fick sparken från Aftonbladet eller tvingades avgå tack vare EXPO som gick från vänsterextrem organisation till att bli rumsren hos all media i Sverige. Vi vet ju att dom fortfarande aldrig slutat vara rumsrena men efter det så fick dom styra media Sverige och bestämma vem som är rasist och inte rasist.
2026-04-30, 14:51
Medlem
-Hengpung-s avatar
Kan det vara så att vi alla är tappade bakom en vagn då vi inte känner till Ingrid Carlqvists stora kändisskap? Varför säger man, med gravallvarlig ton i rösten, att man är sveriges kändaste kvinna om man inte är sveriges kändaste kvinna?
2026-04-30, 15:01
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Kan det vara så att vi alla är tappade bakom en vagn då vi inte känner till Ingrid Carlqvists stora kändisskap? Varför säger man, med gravallvarlig ton i rösten, att man är sveriges kändaste kvinna om man inte är sveriges kändaste kvinna?

Ego? Tänker ett Ranelidskt ego kan vara bekvämt att ha men det går ofta överstyr?
2026-04-30, 15:18
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Garanterat inte Sveriges mest kända. Vi är nu på fest och jag frågade faktiskt rätt ut om någon visste vem det var. Ingen visste (alla är ca 50 år här).

Ca 50 år är det ungefärliga åldersspannet på Ingrids publik idag. Otroligt att ingen där känner till Ingrid Carlqvist. Ljuger Ingrid om sitt kändisskap?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in