Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Dokumentären visade ett komplext skeende, att det inte bara vara Toby som betedde sig illa utan att han blev lurad att tro att Annie (?) var intresserad. Det hade man kunnat ta ansvar för istället för att kasta en ung, psykiskt skör kille till vargarna. Men du gillar kanske en förenklad bild av verkligheten, liksom skvallerpressen och pöbeln.
OM han har begått övergrepp så är det väl hans ansvar, oavsett om kvinnan var intresserad av honom eller inte?
Nej, jag gillar ingenting, jag försöker förstå vad som har hänt.
Jag är väldigt kritisk till den typen av program och jag håller med om att unga, trasiga människor utnyttjas och behandlas illa. Men tycker samtidigt inte att det är okej att begå övergrepp (OM det nu är det som har skett).
Visst förstår jag vinkeln att programkonceptet skapar situatuationer och en miljö där risken för övergrepp ökar. Att de som gör den typen av program bidrar till och normaliserar övergrepp håller jag med om. Tycker dock inte att man bara kan skylla på det. Är tveksam till att han skulle ha "blivit lurad" till att begå övergrepp.
Dessutom var det inte produktionsteamet som kastade honom till skvallerpressen. Avsnittet var inte ens färdigklippt i det skedet, som jag förstår det.