Varför i helvete plockar in ägaren till Upplysning.se bort ens uppgifter när man till och med använder IMY mallen?
Är han bara lat eller helt jävla bränd i huvudet?
Är det någon här som LYCKATS få bort sig från den här piss sidan?
Har säkert slängt iväg 4-6 mail till den här parasiten.
Varför i helvete plockar in ägaren till Upplysning.se bort ens uppgifter när man till och med använder IMY mallen?
Är han bara lat eller helt jävla bränd i huvudet?
Är det någon här som LYCKATS få bort sig från den här piss sidan?
Har säkert slängt iväg 4-6 mail till den här parasiten.
Jag lyckades få en vän borttagen men det krävdes endel tjat och mejlväxlande med honom.
Hej, jag växte upp i ett annat europeiskt land där man tar privatliv och integritet på allvar. Det ska vara varje individs rätt att själv välja om man vill synas på nätet eller inte.
Grundtanken som man en gång hade i Sverige var bra, men idag missbrukas den helt av affärsdrivna sajter och tjänster och kanske även av kriminella. Det är vidrigt.
Att regeringen inte har gått vidare med att hantera problemet känns som en fars. Det jag ofta hör är att frågan inte anses vara ett problem för “vanliga” svenskar, man bryr sig helt enkelt inte tillräckligt om att privat och känslig information kan spridas på nätet.
Så att man ska bry sig om folk som vill identifiera sig som en katt eller fågel är okej, men att en person lider av att sina privata information sprids över nätet anses inte lika viktigt.
Ibland känner jag mig helt ensam i min frustration.
Dock väntas EU-domen i Lexbasemålet publiceras under 2026 och såvitt jag förstår pekar det mesta på att den kommer gå "vår" väg. Därmed är hoppet kanske inte ute trots Sveriges alla ryggradslösa politiker.