2026-04-24, 22:23
Medlem
Varför i helvete plockar in ägaren till Upplysning.se bort ens uppgifter när man till och med använder IMY mallen?
Är han bara lat eller helt jävla bränd i huvudet?
Är det någon här som LYCKATS få bort sig från den här piss sidan?
Har säkert slängt iväg 4-6 mail till den här parasiten.
Citera
2026-04-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Varför i helvete plockar in ägaren till Upplysning.se bort ens uppgifter när man till och med använder IMY mallen?
Är han bara lat eller helt jävla bränd i huvudet?
Är det någon här som LYCKATS få bort sig från den här piss sidan?
Har säkert slängt iväg 4-6 mail till den här parasiten.

Jag lyckades få en vän borttagen men det krävdes endel tjat och mejlväxlande med honom.

Testa detta: (FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)
Citera
2026-04-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Jag lyckades få en vän borttagen men det krävdes endel tjat och mejlväxlande med honom.

Testa detta: (FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)
Tackar.
Ska testa detta, för han verkar ju helt hjärndöd Lars.
Citera
2026-04-25, 21:19
Medlem
Citat:

Om man ringer ,vad kommer man fram till för typer?
Och är det lättare att ringa och be de ta bort mina uppgifter?
Citera
2026-04-25, 21:44
Medlem
Citat:
Om man ringer ,vad kommer man fram till för typer?
Och är det lättare att ringa och be de ta bort mina uppgifter?

Ingen aning, har bara messat. Tror det där är Lars nummer.
Citera
2026-04-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ingen aning, har bara messat. Tror det där är Lars nummer.
Dra på trissor de tog bort mig.
Tack som fan vännen!
Trodde fan loppet var kört men nu är man borttagen!
Du får 5 guldstjärnor av 5 från mig gubben!
Citera
2026-04-29, 19:07
Medlem
Citat:
Dra på trissor de tog bort mig.
Tack som fan vännen!
Trodde fan loppet var kört men nu är man borttagen!
Du får 5 guldstjärnor av 5 från mig gubben!

Härligt!
Har du någon aning om vilken av kontaktuppgifterna som gjorde det eller gjorde du som jag och skrev till flera samtidigt?
Citera
2026-04-29, 20:40
Medlem
Citat:
Härligt!
Har du någon aning om vilken av kontaktuppgifterna som gjorde det eller gjorde du som jag och skrev till flera samtidigt?
Jag skrev till alla 3 mail adresser, kände att det var lika bra, så fick man med alla i ett svep.
Citera
2026-04-30, 12:10
Medlem
Hej, jag växte upp i ett annat europeiskt land där man tar privatliv och integritet på allvar. Det ska vara varje individs rätt att själv välja om man vill synas på nätet eller inte.
Grundtanken som man en gång hade i Sverige var bra, men idag missbrukas den helt av affärsdrivna sajter och tjänster och kanske även av kriminella. Det är vidrigt.
Att regeringen inte har gått vidare med att hantera problemet känns som en fars. Det jag ofta hör är att frågan inte anses vara ett problem för “vanliga” svenskar, man bryr sig helt enkelt inte tillräckligt om att privat och känslig information kan spridas på nätet.
Så att man ska bry sig om folk som vill identifiera sig som en katt eller fågel är okej, men att en person lider av att sina privata information sprids över nätet anses inte lika viktigt.

Ibland känner jag mig helt ensam i min frustration.
Citera
2026-04-30, 13:44
Medlem
Citat:

Den här Lena Sundsvik. Vad har hon för koppling till Upplysning.se?
Citera
2026-04-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Den här Lena Sundsvik. Vad har hon för koppling till Upplysning.se?

Det vet jag inte, men han hade vidarebefordrat mejl till henne när jag bad om att de skulle ta bort min vän.
Citera
2026-04-30, 16:49
Medlem
finkelvoltens avatar
För egen del hade jag helt missat att regeringen dragit tillbaka sitt förslag om grundlagsändring för att stoppa parasiterna.

https://tu.se/juridiskradgivning/regeringen-backar-om-soktjansterna/

Dock väntas EU-domen i Lexbasemålet publiceras under 2026 och såvitt jag förstår pekar det mesta på att den kommer gå "vår" väg. Därmed är hoppet kanske inte ute trots Sveriges alla ryggradslösa politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in