2026-04-28, 22:24
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorsmith
Du som är man, skulle du säga nej till en dejt/engångsligg/förhållande om tjejen har påse?

Jag har inte varit i situationen, men om personen i övrigt är en bra, trevlig, fin och söt tjej - som gillar sex - så tror jag det inte skulle vara någon deal-breaker.

Sedan en möjligen explicit fråga, men eftersom du postar den i erotikforumet, hur fungerar kombinationen stomi och analsex?
Citera
2026-04-28, 23:50
Medlem
Citat:
Nä. Det är inte bekräftelse jag är ute efter. Jag vill veta vad jag kan vänta mig när jag börjar dejta. Om mina chanser ser ut som förr eller inte. Och det har varit intressant tex att höra åsikter om det är avgörande att vara öppen med påsen från start eller om det är så obetydligt att det inte behöver nämnas.

Det lär du få reda på när du går utanför din dörr och möter människor i verkligheten.
Innan dess är det bara anekdotisk bevisföring gissningar och spekulationer.
Det tillhör inte vanligheterna att berätta om sin stomi,inkontinens, avföringsläckage,analflikar,fistelgångar eller hemorrojder på en första dejt.
Något du givetvis själv redan vet och uppenbarligen förväntar du dig inte heller att få berättat din dejts sjukdomshistorik på en gång.
Vuxna människor som inte lever i sociala media med Familjen Wahlgren som måttstock vet att sjukdom ibland är en del av vardagen.

Min spekulation är att du är en man som förmodligen inte fyllt 25år.
Då funderar man kanske på sådant här.
Senast redigerad av peller 2026-04-28 kl. 23:58.
Citera
2026-04-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag har inte varit i situationen, men om personen i övrigt är en bra, trevlig, fin och söt tjej - som gillar sex - så tror jag det inte skulle vara någon deal-breaker.

Sedan en möjligen explicit fråga, men eftersom du postar den i erotikforumet, hur fungerar kombinationen stomi och analsex?

Jag har inget emot att svara. Det är olika beroende på vilken typ av operation man har gjort. Det är vanligt att ändtarmen lämnas kvar och då kan förstås analsex funka. I andra fall behöver man ta bort rubbet och sy igen hålet.
Citera
2026-04-29, 11:03
Medlem
Citat:
Jag har nyligen fått en påse på magen pga sjukdom. Nu börjar jag repa mig och tänkte börja dejta igen, men är nyfiken på hur andra ser på saken. Jag är 35 år, ser ganska bra ut i övrigt (en 7-poängare kanske?) och söker liknande män.

....

Jag är en 60årig man som nyligen p.g.a anledningar fick tarmen undersökt. Nu visade sig att det inte var någon större fara i mitt fall, men jag hann med att bli ordentligt orolig och hann med att tänka på hur en stomipåse skulle kunna förändra livet, självförtroendet och sexlivet.
Jag insåg att det skulle bli ytterligare en faktor att hantera ifall man skulle dejta.
Har en manlig kollega med stomi som i en ganska hög ålder träffade en något yngre kvinna och fick barn tillsammans. Vid de fåtal tillfällen jag sett honom utan full klädsel har han haft någon slags gördel som täcker buken och påsen. Bilderna du länkar till ser inte speciellt avtändande ut. Inga egna erfarenheter, men tänker mig att det nog är bra att fixa lite med en sådan påse innan sex, så att den är tom och sitter fast som den skall.
Du är ju lite yngre och det kanske är ännu tuffare då på sitt sätt. Jag har alltid värderat personliga egenskaper ganska högt och det har blivit ännu mer så med åren.
Citera
2026-04-29, 11:32
Medlem
Och Ja, som 7-poängare i klassen för 60-åriga män skulle jag definitivt kunna ha sex med en 35årig 7-poängare med eller utan stomipåse. Dessutom är det med samma ögon jag tittar på kvinnor nu som för 30 år sedan.
Citera
2026-04-29, 15:01
Medlem
Dejtade ett slan när jag var yngre. typ ,10 år sen nu.

hon gjorde en gastric bypass, och fattade inte att man var tvungen att sluta dricka en period, så hon fick stomi. Hon dolde doften med parfym, vilket sitter kvar idag.

hade hon varit vettigare än en skål med chips, så hade jag skitit i vilket, men här är vi.
Citera
2026-04-29, 22:59
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Jag har inget emot att svara. Det är olika beroende på vilken typ av operation man har gjort. Det är vanligt att ändtarmen lämnas kvar och då kan förstås analsex funka. I andra fall behöver man ta bort rubbet och sy igen hålet.

Tack för svar. Hur är din egen inställning till företeelsen?
Citera
2026-04-30, 00:21
Medlem
Grus-Kalles avatar
Om jag attraheras av kvinnan (jag är hetero och man) för övrigt, så hade det inte varit något problem. Jag pratade med en god väns styvmor med stomi på ett kalas och var nära att erbjuda mina tjänster, då det kändes som om hon saknade ett rejält knull och verkade intresserad.

Min vän tyckte det blev en lite för intim diskussion, så jag drev inte frågan vidare och bodde dessutom på en helt annan plats än Sverige då. MEN, kontentan är att kvinnan ifråga kändes både så kåt och frigjord att en påse mer eller mindre inte hade hindrat mig att fortsätta på den vägen. T ex så hade hon säkert tagit den i tvåan, om det bara var möjligt. Nåja, den sista meningen var enbart en eftergift till Flashback.

Jag menar, kondom är också en påse, eller hur?
Citera
2026-04-30, 05:41
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Jag är inte man men jag svarar ändå. Jag har legat med en man med stomi ett par ggr, men det var fråga om betalsex (han var alltså min kund) och rent sexuellt så det var inga problem. Han såg ju till att påsen var nybytt när vi träffades och han hade på sig som ett slags brett "bälte"/gördel typ, så jag såg aldrig själva påsen. Han var kund redan innan stomin så det var inte pga den som han var "tvungen" att köpa sex. Vi hade inte vilt sex innan stomin heller så jag kan verkligen inte uttala mig om nåt sånt, men vanligt basic sex var inga problem. 😊

Hur det sen påverkade hans vardag och så vet ju inte jag eftersom vi inte umgicks på det sättet men tråden ligger ju i sexdelen så det är väl kanske mest fokus på det. Skulle jag ligga med en man privat om han har stomi? Om jag i övrigt vill ligga med honom så skulle inte det vara ett hinder. Nu är det inte aktuellt för mig pga lever i en relation, skulle jag bry mig om han skulle få stomi? Nej, verkligen inte.
Citera
2026-04-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Tack för svar. Hur är din egen inställning till företeelsen?

Inget jag har gjort mycket av men det kan väl vara nice emmellanåt.
Citera
2026-04-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jag är inte man men jag svarar ändå. Jag har legat med en man med stomi ett par ggr, men det var fråga om betalsex (han var alltså min kund) och rent sexuellt så det var inga problem. Han såg ju till att påsen var nybytt när vi träffades och han hade på sig som ett slags brett "bälte"/gördel typ, så jag såg aldrig själva påsen. Han var kund redan innan stomin så det var inte pga den som han var "tvungen" att köpa sex. Vi hade inte vilt sex innan stomin heller så jag kan verkligen inte uttala mig om nåt sånt, men vanligt basic sex var inga problem. 😊

Hur det sen påverkade hans vardag och så vet ju inte jag eftersom vi inte umgicks på det sättet men tråden ligger ju i sexdelen så det är väl kanske mest fokus på det. Skulle jag ligga med en man privat om han har stomi? Om jag i övrigt vill ligga med honom så skulle inte det vara ett hinder. Nu är det inte aktuellt för mig pga lever i en relation, skulle jag bry mig om han skulle få stomi? Nej, verkligen inte.

Tack för svar även om du inte är man 😊
Citera
2026-04-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Om jag attraheras av kvinnan (jag är hetero och man) för övrigt, så hade det inte varit något problem. Jag pratade med en god väns styvmor med stomi på ett kalas och var nära att erbjuda mina tjänster, då det kändes som om hon saknade ett rejält knull och verkade intresserad.

Min vän tyckte det blev en lite för intim diskussion, så jag drev inte frågan vidare och bodde dessutom på en helt annan plats än Sverige då. MEN, kontentan är att kvinnan ifråga kändes både så kåt och frigjord att en påse mer eller mindre inte hade hindrat mig att fortsätta på den vägen. T ex så hade hon säkert tagit den i tvåan, om det bara var möjligt. Nåja, den sista meningen var enbart en eftergift till Flashback.

Jag menar, kondom är också en påse, eller hur?

Haha. Vilken välgörare, synd för henne att hon inte fick erbjudandet 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in