Citat:
Ursprungligen postat av
hemligtegelsten
Det känns som att det väldigt många passionerade personer här, särskilt i sina intressen.
Men är det bara för mig det känns som att folk kan ta det för långt?
Jag är hyffsat ny till Flashback, men såklart visste jag vilka som brukar hänga här.
Till er som har varit här länge, är det normalt med så här många incels?
Alltså, det känns som det kan bli en väldigt dålig stämning här, vilket är synd när man försöker debattera.
Är "majoriteten" här bara rasister osv eller finns det chill personer här?
Sen finns det såklart väldigt många roliga personer här, vilket alltid är skitkul

Flashback är en relik av det 'gamla internet', dvs när internet fortfarande var anonymt och en separat sfär från det verkliga livet.
Idag är internet en integrerad del av samhället och människors vardag och till och med starkt anknuten till den egna personen. Man ska alltså 'representera sig själv' även när man är på internet, och då gäller det att hålla god ton.
Det 'gamla' internet var motsatts till detta. Alla hade en alias. Man var ofta en satir av sig själv. Det fanns inget filter för normer och därför var man mer frispråkig. De som anslöt sig till internet förväntades vara hårdhudade eftersom ingen kommer att rätta sig efter vad som är 'rätt' och 'fel'.
Det du kallar "dålig stämning" är endast det naturliga. Om du inte fixar det så är det ditt problem.
Personligen så skulle jag klassificera ställen som Reddit som mycket värre stämning eftersom alla piskas att säga att bete sig på ett visst sätt.