2026-04-29, 12:17
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligtegelsten
Vet du vad en incel är?
Incel = involuntary celibate.
2026-04-29, 23:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det känns som att det väldigt många passionerade personer här, särskilt i sina intressen.
Men är det bara för mig det känns som att folk kan ta det för långt?

Jag är hyffsat ny till Flashback, men såklart visste jag vilka som brukar hänga här.
Till er som har varit här länge, är det normalt med så här många incels?
Alltså, det känns som det kan bli en väldigt dålig stämning här, vilket är synd när man försöker debattera.
Är "majoriteten" här bara rasister osv eller finns det chill personer här?

Sen finns det såklart väldigt många roliga personer här, vilket alltid är skitkul

Talking to me? Är gift och har tre vuxna barn. Ute ur mammas källare sedan länge...

Incel är bara ytterligare ett epitet från vänstern som syftar till att stigmatisera och tysta oliktänkade: nazist, rasist, islamofob, anti-vaxxare, kvinnohatare, misogyn...

Märkligt att verkligheten givit oss rätt gång på gång. Flashback handlar om yttrandefrihet, vill du ha god stämning stick till kvinnodominerade censurforumet Familjeliv...
2026-04-29, 23:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Är det verkligen så? Man kan ju för fan bli näst intill lynchad om man inte råkar tycka som "gemene flashbackonit".

Testa, skapa en tråd om att du vill få in fler invandrare för att kunna personalförsörja inom äldreomsorgen, och att du gärna då vill ha in unga starka män från Afrika. Glöm att du får en seriös diskussion där dina "ytterkantåsikter får ta plats".

Dessa frågor är ju mainstream överallt annars i ljugmedia.
2026-04-30, 00:39
Medlem
Är också ny här och blir minst sagt lite skräckslagen av vissa oroväckande individer (främst incels, oftast 30+) som har exakt 0 verklighetsuppfattning och verkar tävla om vem som kan vara mest edgy och politiskt inkorrekt i sina kommentarer och inlägg...

Men det är ju iaf lite till tröst att de mest troligt är personer som aldrig någonsin kommer att inneha någon som helst maktposition i det verkliga livet, det är väl just därför de hänger här på flashback där de känner sig som riktiga alfahannar bland alla autistiska vuxenbarn. Till skillnad från deras verkliga liv som präglas av maktlöshet och utanförskap, alltså. Så ingen idé att ta dem på allvar ens
2026-04-30, 00:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutger.rotmos
Är också ny här och blir minst sagt lite skräckslagen av vissa oroväckande individer (främst incels, oftast 30+) som har exakt 0 verklighetsuppfattning och verkar tävla om vem som kan vara mest edgy och politiskt inkorrekt i sina kommentarer och inlägg...

Men det är ju iaf lite till tröst att de mest troligt är personer som aldrig någonsin kommer att inneha någon som helst maktposition i det verkliga livet, det är väl just därför de hänger här på flashback där de känner sig som riktiga alfahannar bland alla autistiska vuxenbarn. Till skillnad från deras verkliga liv som präglas av maktlöshet och utanförskap, alltså. Så ingen idé att ta dem på allvar ens

Det där var jävligt svepande och allmängiltigt, men så lätt kommer du inte undan. Vilka skribenter är det som avses? Vilka argument är det som avses? Var är dina källor angående att dessa påståenden inte stämmer? Du verkar vara indoktrinerad angående att det bara finns en enda sanning: den politiskt korrekta woke-linje som makteliten vill driva. Inte ett uns av kritik mot det vansinne som skapat så många problem i landet. När ekonomin rasar för gemene man, vilket verkar vara målet, så kan en omsvängning komma snabbare än du kan ana... Folk gillar inte att se sina barn hungriga.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-30 kl. 00:56.
2026-04-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där var jävligt svepande och allmängiltigt, men så lätt kommer du inte undan. Vilka skribenter är det som avses? Vilka argument är det som avses? Var är dina källor angående att dessa påståenden inte stämmer? Du verkar vara indoktrinerad angående att det bara finns en enda sanning: den politiskt korrekta woke-linje som makteliten vill driva. Inte ett uns av kritik mot det vansinne som skapat så många problem i landet. När ekonomin rasar för gemene man, vilket verkar vara målet, så kan en omsvängning komma snabbare än du kan ana... Folk gillar inte att se sina barn hungriga.

gå och be frugan din att sexuellt tillfredsställa dig eller nåt för inte fan vill jag då behöva ta sota för din sexuella frustration som manifesterar sig i form av tjafs å trams on the world wide web
2026-04-30, 01:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
gå och be frugan din att sexuellt tillfredsställa dig eller nåt för inte fan vill jag då behöva ta sota för din sexuella frustration som manifesterar sig i form av tjafs å trams on the world wide web

Precis som jag anade. Inga sakargument - bara personangrepp och skitsnack. Typiskt de vänsterblivna. Hjon som ni är fattiga och kommer att bli ännu fattigare på grund av er egen dumhet. Ut nu och leta tomburkar med dig, tidpunkten är perfekt.
2026-04-30, 02:41
Medlem
IceEyess avatar
Kika in på Threads så hittar du motsatsen. Radikalfeminister, illröda vänstersympatisörer och dylikt. Där kan man tala om skakig stämning om man ventilerar "fel" åsikter.
2026-04-30, 07:03
Medlem
Finns säkert en del "incels" men jag skulle nog säga att de är i minoritet. Flashback består för det mesta av så kallat trasproletariat och kälkborgare som ständigt ska sparka nedåt fastän de själva inte är del av någon samhällelig elit på långa vägar. Flashbackdasen existerar verkligen. Förr i tiden var flashback en salig blandning av sakkunniga som kunde föra väldigt intressanta diskussioner, eccentriker och original samt rebeller som inte gillade samhället. Dessa har nästan helt och hållet försvunnit under 2020-talet och den typiske flashbackaren är en gråsosse som snackar om "anständighet" och hur "övervakning är bra" osv. Så tröttsamt och förutsägbart..
Senast redigerad av Delex 2026-04-30 kl. 07:20.
2026-04-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Precis som jag anade. Inga sakargument - bara personangrepp och skitsnack. Typiskt de vänsterblivna. Hjon som ni är fattiga och kommer att bli ännu fattigare på grund av er egen dumhet. Ut nu och leta tomburkar med dig, tidpunkten är perfekt.

jag retas bara med dig uppenbarligen. självklart har jag varken lust eller ork att argumentera med en medelålders karl på flashback forum :P
2026-04-30, 11:45
Medlem
Mytenlegendes avatar
Citat:
jag retas bara med dig uppenbarligen. självklart har jag varken lust eller ork att argumentera med en medelålders karl på flashback forum :P

Snacka om "Projection".
2026-04-30, 12:09
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Det känns som att det väldigt många passionerade personer här, särskilt i sina intressen.
Men är det bara för mig det känns som att folk kan ta det för långt?

Jag är hyffsat ny till Flashback, men såklart visste jag vilka som brukar hänga här.
Till er som har varit här länge, är det normalt med så här många incels?
Alltså, det känns som det kan bli en väldigt dålig stämning här, vilket är synd när man försöker debattera.
Är "majoriteten" här bara rasister osv eller finns det chill personer här?

Sen finns det såklart väldigt många roliga personer här, vilket alltid är skitkul

Flashback är en relik av det 'gamla internet', dvs när internet fortfarande var anonymt och en separat sfär från det verkliga livet.
Idag är internet en integrerad del av samhället och människors vardag och till och med starkt anknuten till den egna personen. Man ska alltså 'representera sig själv' även när man är på internet, och då gäller det att hålla god ton.
Det 'gamla' internet var motsatts till detta. Alla hade en alias. Man var ofta en satir av sig själv. Det fanns inget filter för normer och därför var man mer frispråkig. De som anslöt sig till internet förväntades vara hårdhudade eftersom ingen kommer att rätta sig efter vad som är 'rätt' och 'fel'.

Det du kallar "dålig stämning" är endast det naturliga. Om du inte fixar det så är det ditt problem.
Personligen så skulle jag klassificera ställen som Reddit som mycket värre stämning eftersom alla piskas att säga att bete sig på ett visst sätt.
Senast redigerad av ReiseReise 2026-04-30 kl. 12:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in