2026-04-29, 11:45
Medlem
halaltarzans avatar
Ja, vart tar samhället egentligen vägen nu när man dag ut och dag in ser den ene babbeluringen efter den andre hängas ut i media som kriminell? Gagnar det eller gagnar det inte den så kallade integrationen?
Citera
2026-04-29, 11:56
Medlem
Du blandar ihop två saker här. Att brott rapporteras mer öppet är inte samma sak som att ‘hela grupper hängs ut’
Citera
2026-04-29, 12:04
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du blandar ihop två saker här. Att brott rapporteras mer öppet är inte samma sak som att ‘hela grupper hängs ut’
Jo, det är hets mot folkgrupp...
Citera
2026-04-29, 12:29
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Nej exakt. Men om t.ex. en kurd har en liten butik och media hela tiden mal på om den s.k. kurdiska räven så tror jag liksom inte att han direkt är gagnad av det, för folk är nog inte så öppnar och toleranta som de vill verka. Nej, jag tror att det bästa för integrationen i alla fall är att inte nämna vare sig etnicitet eller något om utvisning om det är aktuellt. Ungefär som det var för typ 10 år sen.
Citera
2026-04-29, 14:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ja, vart tar samhället egentligen vägen nu när man dag ut och dag in ser den ene babbeluringen efter den andre hängas ut i media som kriminell? Gagnar det eller gagnar det inte den så kallade integrationen?
Bra folk får veta vilka som begår de flesta brotten. För 15 år sedan var allt pixlat, tom händerna. Det som hände var att en nätblogg tog sig namnet "Avpixlat"

Numera har media kanske insett att det hjälper inte gömma brottslingarna (lika mycket) Nyheten sprider sig ändå blixtsnabbt och folk blir bara förbannade på medias hyckleri. I de flesta fall kan man ändå läsa sig till vad det är för sorts folk som begår brotten. Helt onödigt att gömma undan kriminella babbar.

Lovar! Skulle vi utvisa 100 000 kriminella babbar rakt av skulle brottsligheten minska med 80% en rätt liten klick står för väldigt stor del av brottsligheten här i landet. En stor del av den lilla delen är utlänningar, första eller andra generation.

Kurderna i landet skulle förmodligen bli väldigt glada och vi utvisade varenda kriminell kurd. Så skulle jag tycka om jag befann mig i ett främmande land och några drog skam över mitt folk.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-04-29 kl. 14:10.
Citera
2026-04-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nej exakt. Men om t.ex. en kurd har en liten butik och media hela tiden mal på om den s.k. kurdiska räven så tror jag liksom inte att han direkt är gagnad av det, för folk är nog inte så öppnar och toleranta som de vill verka. Nej, jag tror att det bästa för integrationen i alla fall är att inte nämna vare sig etnicitet eller något om utvisning om det är aktuellt. Ungefär som det var för typ 10 år sen.

Integration mellan helt olika folkgrupper kommer ta hundratals år, om det ens är möjligt överhuvudtaget. Vi har folkgrupper här som samer som inte har assimilerats under flera tusen år. Personligen så skulle jag säga att människorna som har kommit hit från MENA länderna inte är kompatibla med oss, men tiden kommer avgöra det.

Ska de bo här fungerar det bäst med segregering. Då kan grupperna över en lång period långsamt vänja sig vid varandra och då ser man om assimilation överhuvudtaget kan ske eller ej. Ska det istället tvångsblandas vilket är den mer troliga vägen Sverige kommer att gå så kommer det sluta illa. Då blir det som förut att svenskarna flyr från dessa områden.
Citera
2026-04-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kurderna i landet skulle förmodligen bli väldigt glada och vi utvisade varenda kriminell kurd. Så skulle jag tycka om jag befann mig i ett främmande land och några drog skam över mitt folk.

Det är så alla vettiga resonerar. Självklart vettiga invandrare också.

Man får ofta frågan varför man bara vill utvisa kriminella invandrare och inte kriminella svenskar från Sverige som att det är något "gotcha" från lågt begåvade.

Jag hade gärna utvisat kriminella svenskar från Sverige också. Men vi har ingenstans att skicka dessa. Hade andra länder velat ta emot våra kriminella svenskar så gärna för mig, de kan ta dem.
Citera
2026-04-29, 15:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Bra folk får veta vilka som begår de flesta brotten. För 15 år sedan var allt pixlat, tom händerna. Det som hände var att en nätblogg tog sig namnet "Avpixlat"

Fast förhållandevis ofta glömde de pixla händerna. Och då stack det fram ett par svarta labbar där. Det var otroligt fånigt.
Citera
2026-04-29, 17:58
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:

Minns att jag såg en norsk löpsedel med en efterlyst arab och reflekterade över hur otroligt osvensk den framstod. På den tiden helt omöjligt att visa en efterlyst arab.
Citera
2026-05-04, 14:13
Medlem
Mad monks avatar
96% importerade inavel är de värsta brottslingarna tack för ni valde Sverige. Ts kan börja integreras med dessa jag tror jag avstår.
Senast redigerad av Mad monk 2026-05-04 kl. 14:22.
Citera
2026-05-04, 14:43
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Minns att jag såg en norsk löpsedel med en efterlyst arab och reflekterade över hur otroligt osvensk den framstod. På den tiden helt omöjligt att visa en efterlyst arab.

Och även omöjligt att visa en arab i Efterlyst. Tack, Hasse "Landsförrädaren" Aro!
Citera
2026-05-04, 15:51
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:

Det mer eller mindre blir samma sak. Fler araber i tv-rutan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in