2026-04-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Har en frågeställning(utsäkta om det redan finns någonstans i forumet ).
Hade ni föredragit en kvinna som har fött barn men är smal /lång/ser bra ut eller en kvinna som inte har fött barn som ser ful ut? Liten ,tjock ,fult ansikte osv.

Föredragit till vad? Gissar du menar till en långvarig relation.
Barn är ett långt åtagande. Behöver i dagens samhälle ofta stöd tills de är 30+.
Blir tonåren dessutom stökiga kan också den vackra mamman bli ganska sliten på kuppen.

Frågan går nog inte att besvara kategoriskt. Finns det inga känslor med i valet också?
Eller skall allting mätas som värdepoäng i en bytesaffär?
Citera
2026-04-29, 13:16
Avslutad
Gäller det bara för sexuell eller är det mer som det syftar på?
Citera
2026-04-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ok, trevliga svar😁Hade fått intrycket att många på flashback avskyr mammor så pass mycket att en oattraktiv kvinna hade varit ett bättre alternativ

Det är förstås ett minus om du jämför med någon som är lika snygg och inte har barn med någon annan, men det är inte ett så stort minus att man hellre tar någon som är ful.

Sen beror det lite på färgen på ungen också.
Citera
2026-04-29, 13:46
Medlem
bomhulls avatar
Då denna kategori är erotik/sexualitet så syftade jag på sex.
Hade ni hellre haft sex med en ful/barnfri mamma eller en snygg mamma?
( ful och snygg är i betraktarens öga men tänkte mer generellt )
Citera
2026-04-29, 14:44
Medlem
Citat:

Då väljer jag den snygga,
men minns en gång jag ligga med en ful, blyg, oerfaren men nyfiken kåt tjej.
Det märktes att detta var en stor händelse för henne och det gjorde känslan bättre för mig också.
Citera
2026-04-29, 15:01
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Hade ni föredragit en kvinna som har fött barn men är smal /lång/ser bra ut eller en kvinna som inte har fött barn som ser ful ut? Liten ,tjock ,fult ansikte osv.
"smal /lång/ser bra ut" vettig OCH TREVLIG mamma hade stått högst på min lista.
Alldaglig vettig OCH TREVLIG med eller utan barn går också bra.
Citera
2026-04-29, 15:06
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Ful kvinna utan barn. Du kan alltid piffa till en ful kvinna men du kan inte få andra mäns barn som de fått med den snygga kvinnan att försvinna. Ungen kommer alltid att vara där, som en boja runt foten även på dig. Ska ni åka någonstans, ska ni köpa något eller göra något är det aldrig bara ni två. Det är alltid ni två plus sperman från den andre killen som envist hänger sig kvar. Det är inte värt ett liv av den skiten för att knulla en något snyggare kvinna under några år innan även hon blir ful och tjock.
Citera
2026-04-29, 15:07
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sådana där frågor är så meningslösa, eftersom det aldrig står mellan två alternativ där allt annat är lika utom just de här faktorerna som det frågas efter. Det viktigaste är ju också vad man faktiskt KÄNNER för personen, och om man har kemi och klickar.

Men generellt så förstör styvbarn väldigt mycket. Jag har två vuxna barn - ett av vardera könet - och jag skulle bli väldigt ledsen och besviken om de valde en partner för livet som har barn sedan förr.

Det är ju så mycket som blir fel: resurser av alla slag - tid, engagemang, pengar - går bort från släkten, någon annanstans, till barn som inte bär ens egna gener in i framtiden. Det är så bortkastat.

Plus att det oundvikligen blir lojalitetskonflikter (styvfadern på ena sidan, styvbarnet på andra sidan, vems parti ska mamman ta?, eller bråk mellan styvsyskonen - vems parti ska de gemensamma barnen ta?). Och särskilt en mamma som har barn sedan förr, ofta kräver att den nye mannen ska betala lika mycket för hennes barn som för sina egna. T.ex. att om hans dotter är fodervärd till en häst så måste hennes dotter också få vara det (eller något motsvarande), eller om hans son får träna hockey på hög nivå, så måste hennes son också få det (eller något motsvarande). Fastän hon inte har någon möjlighet att betala detta från sin lön, och kanske inte kan skjutsa för hon har inte råd med bil och har inget körkort o.s.v..

Vidare kommer de andra barnens förälder/föräldrar alltid att vara en faktor i familjen, de kommer aldrig att få vara helt ifred. Han/hon/de kommer att ha synpunkter på allt från brandvarnarnas placering till vilka veckor familjen får ta semester.
För någon som har en lite mer öppen syn på livet och som kan ta dagen och utmaningarna när dom kommer, kan det fungera alldeles utmärkt med någon som redan har barn.

Men vill man redan skapa problemen innan dom inträffat, blir det så klart svårt.
Citera
2026-04-29, 15:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ser då och då att en del snubbar här vill ha så att säga en brud som är "rolig i sängen", och då är nog en ko med kalv inte helt fel. Ställer väl i princip upp på allt, just för att kunna snärja en snubbe. Vi brukade halvt om halvt skämta om att alla ensamstående mammor t.ex. tar den i tvåan.

Och vad skulle vara så speciellt med någon som tar din, och tidigare andras, i tvåan trots att hon egentligen inte är intresserad av det?

Enda anledningen att packa bajs, är väl att bägge gillar det.
Citera
2026-04-29, 15:11
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Är barnen flickor?
Det är ett plus.

Sedan har vi det ekonomiska.
Är någon av dom rik?
Citera
2026-04-29, 15:14
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ska man BARA ha sex, så är väl en snygg det självklara valet?
För du tänkte väl inte att ungarna ska vara med när man har sex.
Citera
2026-04-29, 15:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
För någon som har en lite mer öppen syn på livet och som kan ta dagen och utmaningarna när dom kommer, kan det fungera alldeles utmärkt med någon som redan har barn.

Men vill man redan skapa problemen innan dom inträffat, blir det så klart svårt.

Mnja. Jag har inte känt en enda person (menar: som jag känt så bra att vi har kunnat prata öppet om allting) som levt i en styvfamilj - antingen i rollen som styvförälder eller rollen som styvbarn - som inte har kunnat berätta om rejäla svårigheter. Hela situationen är en krutdurk. Och då nämnde jag inte ens i mitt förra inlägg problemen som kommer, när styvbarnen kräver ut sitt arv (vilket de har laglig rätt att göra, laglotten kan man inte göra något åt) på en gång, och deras styvmor eller styvfar måste gå från huset för att lösa ut dem...
Senast redigerad av Merwinna 2026-04-29 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in