Citat:
Ursprungligen postat av
hemligtegelsten
Jag är hyffsat ny till Flashback, men såklart visste jag vilka som brukar hänga här.
Till er som har varit här länge, är det normalt med så här många incels?
Alltså, det känns som det kan bli en väldigt dålig stämning här, vilket är synd när man försöker debattera.
Är "majoriteten" här bara rasister osv eller finns det chill personer här?
Sen finns det såklart väldigt många roliga personer här, vilket alltid är skitkul

Det finns knappt incels. Så som du använder ordet så är det en meme och feministiskt nedsättande ord mot män som har andra politiska åsikter än dom själva. Jag tror inte heller på att du är "ny" på flashback, jag tror du känner till vad Flashback är - för jag tror du inte är legitim för det är inte många här på Flashback idag som är legitima utan har någon form av politisk agenda bakom sig, för det är här det händer saker och att styra diskussioner här på flashback är att även kontrollera en del av samhällsdebatten.
Men vi kan börja med - Nej, det är inte normalt med "incels" här. Nej det är inte "majoriteten rasister" och dålig stämning? Stämningen blir baserad på dina inlägg och attityd. Väljer du att debattera med god tro där man kan gå in på känsliga ämnen, acceptera verkligheten och se över fakta så får du ut väldigt bra debatter.
En gång i tiden var Flashback ett väldigt respekterat forum, för här kunde man diskutera sånt som man inte fick diskutera på andra platser, exempelvis invandring. Det här med "Rasister" och "Nazister" är en stämpel som gammel-media har gett flashback för att måla ut det till något som inte går att lita på eftersom - här kommer alltid sanningen fram. Där folk får prata och diskutera utan att behöva tänka på att någon i rummet ska kissa på sig av ilska för att man kritiserar eller pratar om känsliga ämnen av alla dess slag.
Tills man insåg att flashback är där det händer saker, utan Flashback hade inte partier som Sverigedemokraterna blivit stora - för det är här diskussionerna om invandringen började. Så som ja "ni vänster människor" och det är något jag kommer säga eftersom "ni" är "vänster människor" som kommer med saker som "incel" "rasister" "Nazister". Ni har fallit för propaganda om Flashback, vad "vänstern" säger om Flashback att det är bara lögner om "rasism, sexism och incels" - så långt borta från sanningen så det inte är sant.
Här på Flashback så hänger vanliga dödliga människor, förr var det dom som hade ett intresse i internet men idag 2026 så har alla tillgång till Flashback och alla dessa "normies" som existerar här är bara normala människor med en egen syn på samhället med sina egna normala tankar och funderingar.
Vilket blir helt fel när man säger "incel" "rasister" "nazister" till allt som är kritik eller debattera mot exempelvis Invandring, feminism, politik av alla dess slag men framför allt mot Vänstern. Här är det Ad hominem innan ens diskussionen har börjat och det gör man för att försöka få Flashback att vara mindre värt gällande sanningen.
Men till och med polisen kollar här för att få fram detaljer om brott, det är här som folk diskuterar problem i samhället och händelser på ett bredare sätt och ja, Flashback må vara redigt modererat idag och till och med infiltrerat av politiska aktörer men så har det inte vart förr - men vi bor i en annan digital värld där politiska partier, organisationer och grupper av människor använder Flashback som ett ställa ett göra psy ops på för att kontrollera diskussioner och flöden av diskussioner. Folk som medvetet förstör trådar för att man inte ska prata om specifika ämnen.
Flashback består av väldigt roliga personer, många roliga inlägg och mycket vettigt. Bilden av Flashback som en "incel håla för rasister som gillar SD" - den stämmer inte, men visst så röstar många här säkert SD för det är ändå ett av Sveriges största partier och ja, den som faktiskt har hängt med i politiken och kan se den från en objektiv bild kan förstå exakt varför folk röstade SD.
Vill du ha en bra diskussion på flashback - droppa alla form av politiska ståndpunkter och diskutera med folk i god tro utan ad hominem på ett objektivt sätt. På så sätt kan du landa lite överallt i diskussioner men du får ut alltid bra diskussioner av det - men är du en instängd jävel som inte kan se från perspektivet från någon annan, kunna bemöta deras argument och framför allt - När deras argument är rätt så att faktiskt ta åt sig, tänka på det hela och ge ett svar med att till ibland faktiskt erkänna att man hade fel och utvecklar sig.