2026-04-28, 15:28
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligtegelsten
Det känns som att det väldigt många passionerade personer här, särskilt i sina intressen.
Men är det bara för mig det känns som att folk kan ta det för långt?

Jag är hyffsat ny till Flashback, men såklart visste jag vilka som brukar hänga här.
Till er som har varit här länge, är det normalt med så här många incels?
Alltså, det känns som det kan bli en väldigt dålig stämning här, vilket är synd när man försöker debattera.
Är "majoriteten" här bara rasister osv eller finns det chill personer här?

Sen finns det såklart väldigt många roliga personer här, vilket alltid är skitkul

Finns mycket riktigt många incels på Flashback. Här tillåts de bilda pöbel och hata tillsammans vilket medför att man t ex inte kan diskutera sexualitet på Flashback. Men det finns många alternativ, man får helt enkelt diskutera en del saker här och andra saker på andra platser.
2026-04-28, 15:58
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker nog att kvinnoföraktet är ovanligt stort just nu även för Flashback. Men forumet är ju till för att ta pulsen på svenska folket, att förstå att dessa människor finns på riktigt. Sedan ska man kanske inte dra så snabba slutsatser hur många de är.

Men som det är vanligtvis, fejkhöger (fattiga som leker rika), rasistiskt, där ligger nog tonen.

Men det betyder ju inte att bara de finns.

Det betyder ju också att man själv har samma yttrandefrihet. Så finns andra än vanliga högljudda klientelet, sådana av annan åsikt men som man av andra anledningar inte kan ha i möblerade rum.

Är du som ickerasist, ickekvinnohatare, ickehöger aktiv här så kommer det märkas. Det är så det funkar.
2026-04-28, 16:07
Medlem
Citat:
Det känns som att det väldigt många passionerade personer här, särskilt i sina intressen.

Jag är hyffsat ny till Flashback, men såklart visste jag vilka som brukar hänga här.
Alltså, det känns som det kan bli en väldigt dålig stämning här, vilket är synd när man försöker debattera.

Sen finns det såklart väldigt många roliga personer här, vilket alltid är skitkul

Eftersom du är ny här så har du inte lärt dig filtrera bort allt tramsande/trollande ännu, men hjärnan anpassar sig till slut.
2026-04-28, 17:06
Medlem
99% av alla på Flashback är unga, arga vita män som är incels, arbetslösa och bor på landet.
2026-04-28, 18:04
Medlem
Inte för inte gjorde ett par kvinnor en långlivad podd där flashback refererades och beskrevs. För dem var flashkback en fascinerande vandring ner i männen själsliv. Ja det är ju nästan bara män som skriver på flashback.
2026-04-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Det finns både kloka och roliga användare här. Grejen med (bl.a) alla incels och rasister är väl att de har lagt ned åratal på att finslipa en retorik som de spammar på autopilot i alla trådar de kommer i kontakt med. I de politiska trådarna är många användare locked in eternal battle över invandring, legalisering av narkotika, kvinnors plats vid spisen eller vad det nu kan vara. För en trevlig vistelse på forumet är ett tips att inte nappa för ofta på deras krokar och att vaska runt lite, för det finns guldkorn som är mer selektiva och eftertänksamma i deras postande också.
Väl beskrivet. De bullrar mycket och i många trådar så intrycket blir att de är fler än de är. Samma argument och känsloyttringar i tråd efter tråd efter tråd. Oavsett ämne.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker nog att kvinnoföraktet är ovanligt stort just nu även för Flashback. Men forumet är ju till för att ta pulsen på svenska folket, att förstå att dessa människor finns på riktigt. Sedan ska man kanske inte dra så snabba slutsatser hur många de är.

Men som det är vanligtvis, fejkhöger (fattiga som leker rika), rasistiskt, där ligger nog tonen.

Men det betyder ju inte att bara de finns.

Det betyder ju också att man själv har samma yttrandefrihet. Så finns andra än vanliga högljudda klientelet, sådana av annan åsikt men som man av andra anledningar inte kan ha i möblerade rum.

Är du som ickerasist, ickekvinnohatare, ickehöger aktiv här så kommer det märkas. Det är så det funkar.
Det är mitt intryck med. Visserligen har jag hängt här mer vissa tider och rätt lite andra men har nog aldrig upplevt frustrationen från just dem så stor som nu å det senaste. Frustration har övergått till desperation. Men isoleringen från andra människor verkar öka överlag så är väl förklarligt.
Uttrycket "mannen på gatan" har liksom bytt innebörd senaste årtiondet.
2026-04-28, 19:15
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:

Varför kallar du alla för incels?
2026-04-28, 19:44
Medlem
Glödskals avatar
De som kallar andra för incels är alltid korkade. Alltid.
2026-04-28, 19:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Flashback har alltid varit ett forum där ytterkantåsikter får ta plats. Detta främst eftersom det är anonymt. Vissa bär på rätt extrema åsikter som inte bör dryftas i det offentliga, eftersom det kan leda till rätt obehagliga konsekvenser. Rasister, nazister, kvinnohatare m.fl. har här möjlighet att debattera och (mer ofta) ösa ur sig sitt allmänna hat utan att behöva censurera.

Här kan man säga "vad man verkligen tycker" utan risk för repressalier, bortsett ev. varningar om man tramsar alltför mycket eller försöker outa någon.

Det finns inga andra ställen där du kan debattera med väl pålästa nazister kring nazityskland, där de ger dig källhänvisningar till handskrivna brev mellan högt uppsatta nazister som "bevis" för att det inte fanns en plan att systematiskt utrota judar, till exempel. Vissa anser att sådana diskussioner ö.h.t. inte borde få existera, men här tillåts det.

Många har lärt sig att filtrera bort det värsta skitsnacket och fokusera på sakfrågan, och då kan det också leda till verkligt intressanta diskussioner. Men om du har tänkt att du ska debattera/diskutera politiska sakfrågor kring invandring, feminism, jämställdhet och liknande får du räkna med att det är många som bara hoppar in och slänger ur sig hatiska meddelanden eftersom de kan.

Många tycker om att hoppa in och diskutera politik på en rätt ytlig nivå också ("jag hatar negrer, så jag tycker att alla borde utvisas imorgon", "kvinnor som klär sig som horor förtjänar att bli våldtagna"), d.v.s. det är inte speciellt djupa diskussioner. Många har en väldigt svartvit (no pun intended) världsbild och är egentligen inte ute efter att diskutera eller ta till sig information som kan leda till att denna världsbild riskerar att naggas i kanterna.

Andra är bara ute efter att ge utlopp för en frustration eller ett hat (ofta mot invandrare eller kvinnor), d.v.s. de är inte ute efter att diskutera över huvud taget. De vill bara skriva fula saker och håna dig som tycker annorlunda, eftersom de kan. Det här är "deras ställe" och du hör inte hemma här.

Slutligen är Flashback ett ställe där många med dessa avvikande åsikter samlas, just eftersom det inte finns så många andra ställen där man ha friheten att uttrycka sig som här. Så du kommer att se en större koncentration av dessa typer här. Det handlar inte om att det är dålig stämning, det är bara så här Flashback alltid har varit, och det är precis så många vill att det ska tillåtas fortsätta vara.
Så är det och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt.

Edit: jag tar rygg på typ allt du sagt i den här tråden.
Senast redigerad av Fanten 2026-04-28 kl. 20:13.
2026-04-28, 20:30
Medlem
Citat:

Det är ett anonymt forum.
2026-04-28, 21:11
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Vad är det som efterfrågas?
Hur många av debattörerna som är uttalade incels?
Hur många som inte får ligga regelbundet?
Används incel bara som ett skällsord för folk som är tråkiga/dumma i största allmänhet?
2026-04-28, 21:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det är mitt intryck med. Visserligen har jag hängt här mer vissa tider och rätt lite andra men har nog aldrig upplevt frustrationen från just dem så stor som nu å det senaste. Frustration har övergått till desperation. Men isoleringen från andra människor verkar öka överlag så är väl förklarligt.
Uttrycket "mannen på gatan" har liksom bytt innebörd senaste årtiondet.

Ska man anta att det är vanligare i samhället och därför vanligare här? Man blir ju fan mörkrädd.

Om man inte kan skapa sig en identitet själv, så går man och gastar på kvinnor att det är deras fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in