2026-04-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Som sagt, jag har aldrig någonsin hört att en man svarat på en sådan enkät, låter inte seriöst.

Sedan är det också så att kvinnor förstorar upp och ältar saker i åratal. Män däremot glömmer och går vidare. En man skulle aldrig ens minnas våld från en kvinna för flera år sedan, än mindre ta upp det.
Så insamlad data från BRÅ är alltså ” inte seriöst”

Tror ingen glömmer om man varit utsatt för våld.
Citera
2026-04-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så insamlad data från BRÅ är alltså ” inte seriöst”

Du hänvisar till en enkät som jag inte har hört någon man besvara någonsin, låter som dina fantasier eller en helt oseriös enkät.

Ingen man skulle heller inte uppge att de utsatts för våld av en kvinna pga slag för flera år sedan. En man glömmer och går vidare.
Citera
2026-04-28, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Edit: för er som inte orkar vara källkritiska harvade jag mig in. Det är två personer som pratar om bland annat mordhot mot folk och ställer sig i polemik mot hur yttrandefrihet används som justifiering i en antologi om genus.
Den politiska organisationen Academics Right Watch är dom som fulciterat och som fria tider sen fulciterar.

Så det är mer en kränkt viskningslek än en faktatext

Så det är något fuffens med länken i T.S. ?

Men jag fattar absolut ingenting av det du skriver
Citera
2026-04-28, 14:54
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Den ev. ökningen, skulle vara en droppe i det hav som skulle utgöra det ökade antalet brottslighet hos män.
Berätta om ditt påstående "det ökade antalet brottslighet hos män". Någon faktalänk?

Annars har anmälda brott blivit färre. Detta trots att befolkningen ökat rejält, massor med invandrare kommit in, och antalet bedrägerier på internet mångdubblats och drar upp siffran. men antalet mord per år är t.ex samma sedan årtionden.
https://www.news55.se/samhalle/antalet-brott-i-landet-har-blivit-farre-men-varre/

Antalet döda kvinnor i relationsvåld har halverats senaste åren.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/minskning-av-dodligt-relationsvald-i-sverige/

Analet mördade var 84 under 2025, 25 kvinnor och 59 män. Sjunker oavbrutet sedan toppen 2020.
https://bra.se/statistik/statistik-om-rattsvasendet/konstaterade-fall-av-dodligt-vald
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 15:14.
Citera
2026-04-28, 14:56
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Eftersom 80% av allt våld drabbar män och du aldrig någonsin nämner det så skulle jag nog inte hålla med dig. Män går vidare, kvinnor ältar?
Citera
2026-04-28, 15:21
Avslutad
Citat:
Den ev. ökningen, skulle vara en droppe i det hav som skulle utgöra det ökade antalet brottslighet hos män.

En man kan freda sig mot en kvinna men en kvinna är som regel chanslös mot en man. Vad leder detta till? Att kvinnor drar på sig fysiska skador medans män inte gör det på samma sätt. Så det finns betydligt rimliga skäl för kvinnor att söka sig till sjukhus. Men för män gör det inte det för ett fysiskt angrepp ifrån en kvinna tar slut på nolltid. Detta i kombination med att män viftar bort sådant där och den normativa syn som finns på män om att män inte ska kunna bli utsatta för våld gör att män som offer inte fångas upp i statistiken lika lätt. Det psykiska våldet kan orsaka förändringar i hjärnan enligt forskning. Detta är osynlig krigsföring som inte fångas upp i statistiken lika lätt. I övrigt så är du så partisk att du inte ens kräver konsekvent resonerande ifrån dig själv.
Citera
2026-04-28, 18:17
Avslutad
Citat:
Det är bara du som tycker det, inte partierna själva och inte kvinnorna som röstar på vänsterblocket för att de tycker att Tidös invandringspolitik är omänsklig.

Du behöver en ännu större foliehatt!

Socialdemokraternas invandringspolitik är ungefär densamma som Moderaternas

Citat:
Ja men ni kan inte lasta svenska män för våldet som era importerade män ställer till med, det är ert ansvar!

Ungefär lika stort ansvar som svenska män har för invandringspolitiken
Citera
2026-04-28, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är diskutabelt om kvinnnor står för det mesta våldet i hemmet. Lägger en till psykiskt våld så kan mycket väl kvinnnor stå för mest våld.
Troligen därför diverse feministiska organisationer motarbetade det lagförslaget

Kvinnor står inte för mer våld i hemmet än män.

Inte ens om man lägger till psykiskt våld. Gällande psykiskt våld verkar forskningen visa att kvinnor och män ligger på ungefär samma nivå.
Citera
2026-04-28, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Haha senast igår var jag med om en manlig massvåldtäkt av barn i Mariaparken mitt i Stockholm. Det är sånt vi gör på måndagar, svenska män.

Prova att lämna din källare någon gång. Du tror att alla är kryp i din lilla värld av fantasier.

Däremot är alla feminister sexister. Det är självklart om man läser lite på FB,

Det var du som började skriva om krig bimbon
Citera
2026-04-28, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Prova att inte använda härskarteknik så når du längre.

Berätta istället din poäng med att kalla svenska män "icke skötsamma". Svenska män är fantastiskt skötsamma.

Jag kallade inte svenska män "icke skötsamma" jag skrev att svenska kvinnor är skötsammare.

Lär dig svenska
Citera
2026-04-28, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag kallade inte svenska män "icke skötsamma" jag skrev att svenska kvinnor är skötsammare.

Lär dig svenska

Men du orkar ju inte jobba 8 timmar per dag. Precis som andra kvinnor, verkar du ha lätt till utbrändhet.
Citera
2026-04-28, 18:32
Medlem
Citat:
Japp men nu är det inte generellt utsatthet för våld vi debatterade utan den specifika andel som kallas partnervåld. Och även där vinner alltså manliga förövare.

Skillnaden mellan 11% och 15% är rejäl.
Och betydligt troligare än era hittepå om ljugande män i en anonym enkät, är att siffrorna faktiskt speglar verkligheten.
Men, så långt tänker ni aldrig.

Det är en mindre skillnad än kvinnnor som tror att allt de upplever plötsligt är ett sexualbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in