2026-04-21, 06:24
Bannlyst
Är Jägersro redan under avveckling?

Bara två tävlingsdagar i juni.
Citera
2026-04-24, 06:31
Bannlyst
Hade var intressant att höra vad Fredrik Reuterskiöld hade att säga, men tekniken var inte med den här gången heller. Provlyssnar Anders Nilsson inte på avsnitten innan de läggs ut?

Men FR har säkert rätt, det finns inga förutsättningar för en ny galoppbana i Skåne.
Citera
2026-04-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielOttarson
Hade var intressant att höra vad Fredrik Reuterskiöld hade att säga, men tekniken var inte med den här gången heller. Provlyssnar Anders Nilsson inte på avsnitten innan de läggs ut?

Men FR har säkert rätt, det finns inga förutsättningar för en ny galoppbana i Skåne.

Har hört poddavsnittet nu med Fredrik Reuterskiöld! Enligt min mening är detta en man som äntligen vågar säga det vi är många som redan också vet. Det blir ingen bana i Bara. Det har varit lite grann som sagan om Kejsarens nya kläder. Alla säger att han är naken men ingen vågar säga det. Samma med banan i Bara, många har vetat länge att detta kommer ju aldrig att hända, men ingen har vågat säga det rätt ut. Heder då Fredrik som vågar ta bladet från munnen. Det finns ingen detaljplan färdig. Det finns inte pengar. Det finns inte tillräckligt med finansiärermed mera med mera. Tycker även han har rätt när han säger att det syns på träningslistanorna att folk vet vad det handlar om. Man hinner inte bygga en bana även om pengarna på något mirakulöst sätt skulle komma fram. Håller med Fredrik och även andra tränare att sopa helt undan travspåret var helt galet. Nu står vi där och troligtvis blir det ingen bana i Skåne. Det är lätt att säga vad jag sa men jag har sagt det hela tiden att detta kommer ju aldrig att kunna ske tyvärr, ingen hade önskat mer än jag att galoppen fanns kvar.
Citera
2026-04-28, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Har hört poddavsnittet nu med Fredrik Reuterskiöld! Enligt min mening är detta en man som äntligen vågar säga det vi är många som redan också vet. Det blir ingen bana i Bara. Det har varit lite grann som sagan om Kejsarens nya kläder. Alla säger att han är naken men ingen vågar säga det. Samma med banan i Bara, många har vetat länge att detta kommer ju aldrig att hända, men ingen har vågat säga det rätt ut. Heder då Fredrik som vågar ta bladet från munnen. Det finns ingen detaljplan färdig. Det finns inte pengar. Det finns inte tillräckligt med finansiärermed mera med mera. Tycker även han har rätt när han säger att det syns på träningslistanorna att folk vet vad det handlar om. Man hinner inte bygga en bana även om pengarna på något mirakulöst sätt skulle komma fram. Håller med Fredrik och även andra tränare att sopa helt undan travspåret var helt galet. Nu står vi där och troligtvis blir det ingen bana i Skåne. Det är lätt att säga vad jag sa men jag har sagt det hela tiden att detta kommer ju aldrig att kunna ske tyvärr, ingen hade önskat mer än jag att galoppen fanns kvar.

Håkan Birger skulle intervjuas i teve i söndags. Har inte sett programmet, vet du vad han sade?

En annan aspekt, som jag vet att en dansk företrädare har lyft fram, är att antalet gräshästar inte skulle kunna fylla lopp på ännu en gräsbana (som ju varit planen i Bara).

Undrar om ett framtida Svenskt Derby på Bro Park kommer att ridas på gräs eller dirt.
Citera
2026-04-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielOttarson
Håkan Birger skulle intervjuas i teve i söndags. Har inte sett programmet, vet du vad han sade?

En annan aspekt, som jag vet att en dansk företrädare har lyft fram, är att antalet gräshästar inte skulle kunna fylla lopp på ännu en gräsbana (som ju varit planen i Bara).

Undrar om ett framtida Svenskt Derby på Bro Park kommer att ridas på gräs eller dirt.
Birger tror att det galopperas i Bara 2029.
Citera
2026-04-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrickPonies

Tror han på tomten också.
Sorry men F.R har ju rätt, tyvärr.
Citera
2026-04-29, 12:44
Bannlyst
Man hör att David Crona kommer från galoppen och att Åke Olsson har sin bakgrund inom travet. David pratar om komb och Åke surrar om tvilling. Jag har aldrig lockats av tvilling, inte ens i Hong Kong.
Citera
2026-04-30, 08:55
Bannlyst
ATG har spel till Churchill Downs imorgon fredag - men stänger långt innan huvudnumret Kentucky Oaks rids. Idioti!
Citera
2026-04-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrickPonies
Allt går därmed enligt Lilius plan.
Endast Stockholm och Göteborg kvar.
Nu kunde han ju utgå i lugn och ro eftersom uppdraget är utfört.
Citera
2026-05-06, 11:33
Bannlyst
Hur länge ska parodin med travreferenten få fortsätta? Missade att det var målgång i Swartling Memorial. Uppenbart för alla tittare att ryttarna red finish.

Det måste finnas annat som SG kan spara på.
Citera
2026-05-06, 14:00
Bannlyst
Det är tre minuter till start till lunchens huvudbana, Bro Park, men i ATG Live visas värmningar till franskt trav.

Avgå alla!

Sedan undrar de varför det spelas så lite på galopp. Dags att ha galoppfokus och visa ledvolten och nedstartsgaloppen så att folk vet vad de ska spela på.
Citera
2026-05-06, 14:05
Bannlyst
Jaha, planen vara att visa det franska travet direkt och Bro Park eftersänt.

Avgå alla igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in