2026-04-28, 12:26
Medlem
I dagens värld är det ett nej om det inte handlar om en privat strand. Alla kameror överallt och så hamnar de på nån porrsida. Klart och tydligt nej.
Citera
2026-04-28, 12:27
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag har extremt svårt att se problemet med det.. Vad spelar det för roll om någon annan ser hennes bröst? Eller andra delar av kroppen.

Vad är detta för korkad kommentar?

Män är sexuellt attraherade till kvinnors bröst, det är en del av vår natur. Som man blir du sexuellt upphetsad om du ser en ung fertil kvinnas bröst. Du kan inte förneka detta och säga att vi män är som robotar och maskiner.

Även i Sverige på stranden blir det svårt för mig personligen att koncentrera mig om jag ser en kvinna i stringbikini där man ser 95 % av hennes röv. Jag vill ju inte behöva titta och kolla men blir svårt att undvika om jag ser en kvinnas röv framför mig. Jag blir då irriterad och önskar att hon hade täckt för röven istället.

Jag kan inte tänka mig hur det hade varit om hon hade varit topless! Om man ser en 21 år gammal kvinna på stranden med helt bar överkropp, där hon är topless och man kan se hennes bröst. Det hade varit otroligt svårt för mig att inte titta hela tiden på hennes bröst. Och det hade gjort mig väldigt irriterad.

Tänk dig då om du är i förhållande med en kvinna som är topless på stranden och gör så att alla män kan titta på hennes bröst. Man bör ju som man då göra klart för sin flickvänn eller fru att hon måste täcka för sina bröst på stranden.
Citera
2026-04-28, 12:34
Medlem
Miffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014

Män är sexuellt attraherade till kvinnors bröst, det är en del av vår natur. Som man blir du sexuellt upphetsad om du ser en ung fertil kvinnas bröst. Du kan inte förneka detta och säga att vi män är som robotar och maskiner.

Även i Sverige på stranden blir det svårt för mig personligen att koncentrera mig om jag ser en kvinna i stringbikini där man ser 95 % av hennes röv. Jag vill ju inte behöva titta och kolla men blir svårt att undvika om jag ser en kvinnas röv framför mig. Jag blir då irriterad och önskar att hon hade täckt för röven istället.

Jag kan inte tänka mig hur det hade varit om hon hade varit topless! Om man ser en 21 år gammal kvinna på stranden med helt bar överkropp, där hon är topless och man kan se hennes bröst. Det hade varit otroligt svårt för mig att inte titta hela tiden på hennes bröst. Och det hade gjort mig väldigt irriterad.

Tänk dig då om du är i förhållande med en kvinna som är topless på stranden och gör så att alla män kan titta på hennes bröst. Man bör ju som man då göra klart för sin flickvänn eller fru att hon måste täcka för sina bröst på stranden.

Hur kan du vara helt oförmögen att kontrollera var du själv lägger blicken? Märkligt.
Det händer ofta att jag ser saker i samhället som jag hajar till inför. När jag väl uppmärksammat det kan jag välja att 1: titta bort (om det är något jag inte vill se) eller 2: titta diskret (så jag inte gör någon obekväm).
Citera
2026-04-28, 12:48
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffed
Hur kan du vara helt oförmögen att kontrollera var du själv lägger blicken? Märkligt.
Det händer ofta att jag ser saker i samhället som jag hajar till inför. När jag väl uppmärksammat det kan jag välja att 1: titta bort (om det är något jag inte vill se) eller 2: titta diskret (så jag inte gör någon obekväm).

Visst kan jag göra ett AKTIVT val att titta bort. Ungefär som när du nyss träffade en tjej i gymnasiet och hon träffar dina föräldrar och väljer att byta om framför dig. Då ni nyss träffats och hon inte vill att du ska se hennes nakna kropp när hon byter om väljer du att titta bort. Visst kan man göra det på stranden varje gång man ser en ung kvinnas bröst rakt framför sig. Men det är sjukt irriterande att man ska behöva göra det.

Att titta diskret är ju mycket svårare, det går ju inte. Om jag ser en topless kvinnas bröst rakt framför mig, hur ska jag titta diskret? Man är ju sexuellt attraherad till dessa kvinnor och speciellt till brösten som man? Det är en del av vår natur. Och det gör en så irriterad att man då av principskäl fortsätter att titta på brösten.

Nu har detta nästan aldrig hänt i Sverige för mig då i princip inga kvinnor är topless på stranden i Sverige (tack och lov), och jag är inte ofta på semester utomlands på stranden då jag hatar att vara på stranden då jag blir kraftigt solbränd om det är över 30 grader ute när jag är på stranden i varmare länder.

Däremot i andra länder jag varit på stranden i, så är det också extremt ovanligt att se topless kvinnor. Jag har inte varit i Spanien sen jag var ett barn på stranden, och det är väl det enda landet i Europa för tillfället där det är en norm för kvinnor att vara topless på stranden.

Så utifrån mina egna personliga erfarenheter kan jag inte säga hur jag direkt hade reagerat om jag sett topless kvinnor på stranden då jag väldigt sällan sett topless kvinnor på stranden, men jag kan prata utifrån min erfarenhet med stringbikinis där det är VÄLDIGT SVÅRT att vända blicken och sluta titta på en kvinnas röv när jag ser röven framför mig. Och det gör mig extremt irriterad, jag undviker att gå på stranden så mycket som möjligt av flera anledningar.

Det är irriterande att läsa hur folk är helt OKEJ med att kvinnor är i princip nakna framför främmande män på stranden, när vi alla vet hur den biologiska verkligheten ser ut.
Citera
2026-04-28, 12:51
Medlem
Kleiners avatar
Absolut inte! Vill man vara topless då är det nudiststranden som gäller. Så mycket respekt och hänsyn borde man visa sina medmänniskor, oberoende av tro eller etnicitet.

Och att visa allt lämnar ingenting till fantasin.
Citera
2026-04-28, 12:56
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:

De kan väl få vara hur intresserade de vill av hennes bröst. Jag ser inte problemet
Citera
2026-04-28, 12:57
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Märkligt resonerande. Vad är problemet med att du tittar ? Gratis, kostar ingeting.

Jag var tonåring slutet 1970 talet och början av - 80 talet.
ALLA solade topless. från 13-14 åringar och uppåt.
Helt normalt, ingen ville ha ful solbränna.
Nakenhet helt eller delvis var inget fult eller omoraliskt.
Man kunde kommentera en klasskompis i åttan att: Fan Eva, du börjar få riktigt fina tuttar !
Ingen blev sur för det, det var en komplimang.
Allt var lättare och avdramatiserat på den tiden.
Fan vet när det vände. Slutet av 1990 talet ?
Citera
2026-04-28, 13:06
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
De kan väl få vara hur intresserade de vill av hennes bröst. Jag ser inte problemet

Problemet är ju att din kvinna är ju din kvinna. Du vill inte att andra män ska bli intresserade av henne, i synnerhet inte sexuellt upphetsade av henne. Det förstår du väl?

Om jag har en 20 år gammal flickvän med stora och fina bröst, och hon ligger på rygg i stranden och bär på en bikini som klart täcker brösten och jag går och köper glass någonstans så lär ingenting speciellt hända under tiden.

Om hon är topless är det en stor chans att män kommer bli sexuellt upphetsade och komma fram till henne och fråga henne och säga till henne att man är intresserad av henne. Detta är bara ett exempel. Du mer eller mindre visar upp din kvinna för alla män på stranden på detta sättet, något du som man INTE borde göra.

Förstår inte varför detta ens behöver förklaras.
Senast redigerad av Iman2014 2026-04-28 kl. 13:12.
Citera
2026-04-28, 13:07
Avslutad
Det är helt ok för damer och herrar att sola topless så länge ingen tar illa upp. Eftersom det är en del av den allmänna badkulturen (utgår från att det saknas uppsåt och att övriga rekvisit är uppfyllda till att sexuellt ofreda någon/väcka förargelse) kommer en sådan anmälan inte leda till åtal och viftas bort, i Sverige.

Det är de senaste 10 åren det har blivit "omodernt" att sola topless, samtidigt målar man sedan en tid tillbaka upp bilden för barn att kropp/könsdelar är något äckligt och hemskt, ja numera är det något fel på en om man inte blir livrädd och traumatiserad om man råkar öppna en bajamaja och ser ett hårigt arsle.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-04-28 kl. 13:11.
Citera
2026-04-28, 13:10
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Märkligt resonerande. Vad är problemet med att du tittar ? Gratis, kostar ingeting.

Jag var tonåring slutet 1970 talet och början av - 80 talet.
ALLA solade topless. från 13-14 åringar och uppåt.
Helt normalt, ingen ville ha ful solbränna.
Nakenhet helt eller delvis var inget fult eller omoraliskt.
Man kunde kommentera en klasskompis i åttan att: Fan Eva, du börjar få riktigt fina tuttar !
Ingen blev sur för det, det var en komplimang.
Allt var lättare och avdramatiserat på den tiden.
Fan vet när det vände. Slutet av 1990 talet ?

Du lever i en fantasivärld.

Att det var mode under en kort tid under 1980 talet och fortfarande i vissa ställen såsom i Spanien idag, förändrar ingenting. Män är sexuellt attraherade till kvinnors bröst. ALLA vet om detta!

Det är därför om du som kvinna visar dina bröst för en man så ökar det dramatiskt chansen att du kommer kunna ha sex med honom, alltså att han kommer vilja ha sex med dig. Kvinnors bröst är sexuellt upphetsande för män.

Att du säger att ingenting hände kvinnor när dem var topless på stranden är som att säga att ingenting händer nakna kvinnor på nudiststränder, därför ska vi alla vara nakna! Det är ett sjukt konstigt resonemang.

Som man borde du helt enkelt INTE acceptera att din kvinna är topless på stranden. Om du accepterar det är det något allvarligt fel på dig. Om du vill ha en livsstil som hippies under 1960 talet så måste du väl acceptera i sådana fall att detta inte är hållbart för samhället.
Citera
2026-04-28, 13:12
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
En normalt fungerande man utan nån form av komplex mm bryr sig övht inte.

Det är också en ganska banal tanke med dessa ständiga "Män som inte håller med mig om åsikt X är osäkra!!!".
Citera
2026-04-28, 13:17
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Du lever i en fantasivärld.

Att det var mode under en kort tid under 1980 talet och fortfarande i vissa ställen såsom i Spanien idag, förändrar ingenting. Män är sexuellt attraherade till kvinnors bröst. ALLA vet om detta!

Det är därför om du som kvinna visar dina bröst för en man så ökar det dramatiskt chansen att du kommer kunna ha sex med honom, alltså att han kommer vilja ha sex med dig. Kvinnors bröst är sexuellt upphetsande för män.

Att du säger att ingenting hände kvinnor när dem var topless på stranden är som att säga att ingenting händer nakna kvinnor på nudiststränder, därför ska vi alla vara nakna! Det är ett sjukt konstigt resonemang.

Som man borde du helt enkelt INTE acceptera att din kvinna är topless på stranden. Om du accepterar det är det något allvarligt fel på dig. Om du vill ha en livsstil som hippies under 1960 talet så måste du väl acceptera i sådana fall att detta inte är hållbart för samhället.

Du måste vara Pingstvän, Jehovas eller nått.

Vi hade ett mycket bättre samhälle på -70 / - 80 talet än idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in