2026-04-28, 01:53
Medlem
Jag är osäker ifall jag vill ha barn, och jag tänker om jag endå inte ska ha barn så kan jag lika gärna dricka några öl ibland och röka nån eller ett par jointar. Är osäker hur jag ska göra. Vad tycker flashback, 100 % nykterist eller inte? Kan tilläggas att jag har rökt cannabis både dagligen i perioder, ibland med måtta och ibland inget alls (alkohol har mest varit socialt). Kan också tilläggas att jag har varit nästan helt nykter senaste 8 åren och har trivts bra med det.

Edit: mod får gärna flytta tråden ifall jag lagt den fel.
Citera
2026-04-28, 02:50
Medlem
Voloteas avatar
Om du trivts med att vara nykter ska du köra på det.
Citera
2026-04-28, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Om du trivts med att vara nykter ska du köra på det.
Ja det kanske är lika bra, har trivts som nykter senaste 8 åren och visst jag kanske skaffar barn också men det känns lite sjukt att skaffa barn, trivs bra som singel gillar inte att känna mig bunden. Får se hur jag gör.
Citera
2026-04-28, 06:33
Medlem
halaltarzans avatar
Du kan väl dricka i alla fall även om du skaffar barn, se till att skaffa en bra kärring bara. Rökat kan du väl däremot lägga ner då det faktiskt är olagligt, jävligt looseraktigt att bli gripen av polisen om du har familj. Ingen av mina svenssonpolare slutade dricka för att de skaffade barn i alla fall. Nej, de jobbade i veckorna och tog någon bira på helgen i princip som vanligt.
Citera
2026-04-28, 07:08
Medlem
Märklig fråga du ställer dig själv.

De allra flesta i SVerige som har barn, har även en sund inställning till alkohol.

Men du har väl lite annat i bagaget också:

(FB) Bättre att sluta med droger?
Citera
2026-04-28, 08:24
Medlem
Merwinnas avatar
Det är viktigast att du slutar med drogerna, för så fort som soc får reda på DET så är dina barn i fara... Att dricka måttligt vid sociala tillfällen, inte för ofta, får man även som förälder. Det gör majoriteten. Man ska bara se till att barnen aldrig får se en full, för då kan de bli rädda p.g.a. personlighetsförändringen. Och självklart ska en full person aldrig ensam ha ansvaret för barn.
Citera
2026-04-28, 08:46
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Man kan både ha familj och dricka nån öl ibland, det funkade iallafall för mig.
Citera
2026-04-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du kan väl dricka i alla fall även om du skaffar barn, se till att skaffa en bra kärring bara. Rökat kan du väl däremot lägga ner då det faktiskt är olagligt, jävligt looseraktigt att bli gripen av polisen om du har familj. Ingen av mina svenssonpolare slutade dricka för att de skaffade barn i alla fall. Nej, de jobbade i veckorna och tog någon bira på helgen i princip som vanligt.
Allt är ju lagligt, jag vet inte hur länge det varit lagligt men jag har ju blivit lurad, har även blivit lurad till rättpsyk, sitter på rättpsyk just nu men alla här är ju skådespelare. Men om jag skaffar barn kommer jag inte röka och dricka så länge barnen är små iallafall, isåfall när dom blivit äldre för allt är ju lagligt.
Citera
2026-04-28, 09:55
Medlem
Airwave92s avatar
Kul att du frågar ett forum om detta när du själv kan svaret bättre än alla andra
Citera
2026-04-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Kul att du frågar ett forum om detta när du själv kan svaret bättre än alla andra
Haha ja ibland kan det vara gött att höra någon annans åsikt också 😊
Citera
2026-04-28, 10:22
Medlem
-charliesheens avatar
Finns ofta en sorg över folk som tvingas leva 100% nyktra även om de talar öppet om hur bra de mår. Syns i ögonen.
Citera
2026-04-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Finns ofta en sorg över folk som tvingas leva 100% nyktra även om de talar öppet om hur bra de mår. Syns i ögonen.
Ja 100 % nykterist känns lite overkill om jag inte har småbarn. Men jag mår bra även nykter och det är inget bullshit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in