2026-04-28, 06:47
Medlem
Jo staten måste hjälpa männen. Problemet är att de inte gillar det.

1. Invandra fler kvinnor. Vad vi verkligen inte behöver är fler män ,det gäller alla åldrar . undvik att ha in i Sverige så många unga män ,ju fler män ju mer problem för samhället och ju mindre sex för männen.

2. Föd fler flickor , de i inseminations-industrin måste bli medvetna om problemet och se till att de använder metoder som ger några procent fler flickor. Nu ökar de på obalansen.

3. Indoktrinera inte flickor och kvinnor vara negativa mot män ,de som sköter media är mycket negativa mot män så flickor och kvinnor får negativa känslor för män.

4. Bara för att kvinnor inte ska ha anledningar hata män ,ha hårdare straff för brott mot kvinnor ,dessutom de unga män som mobbar flickor i skolan sätt dem i OBS-klass och separera dem från flickor.
Citera
2026-04-28, 07:10
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Det stora sveket är att man tog ifrån unga människor verkliga mötesplatser och gav dem skärmar istället.

Smartphonen tog över privatlivet.
Dejtingapparna tog över urvalet.
Sociala medier tog över statusjakten.

Och samtidigt importerade man stora mansöverskott utan att ens låtsas förstå vad det gör med trygghet, konkurrens och relationer.

Sen står samma generation och undrar varför unga män blir ensamma, passiva och bittra.
Absolut, äldre generationer monterade ner välfärd och ett fungerande samhälle för att kunna bli "miljonärer" på fastighetsspekulationer och man har låtit rovgiriga nihilister ta över kritiska funktioner i samhället. Jag bävar inför vad kommande generationer kommer få uppleva.
Citera
2026-04-28, 08:55
Medlem
Gapet i högskoleutbildning blir allt större mellan män och kvinnor.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/utbildning-samt-forskning-inom-hogskolan/befolkningens-utbildning-och-studiedeltagande/befolkningens-utbildning/pong/statistiknyhet/befolkningens-utbildning-2025/

Det är nu 13.9% år 2000 2,1%. Det gör att kvinnor inte så gärna vill ha relationer med män. Istället väljer många samkönade relationer eftersom de passar dem bättre.

Kvar blir en massa män utan partner. Dessutom tröttnar kvinnorna snabbt om de skulle ha en relation med en man. Det är därför vi måste koncentrera oss på att hjälpa män. Nu ska vi inte främst hjälpa männen med mentalvård som många politiker anser det är att komma in för sent.

Hjälp blir att öka andelen män som får relationer eftersom det är det effektivaste sättet att hjälpa män.

Öka andelen kvinnor ger hjälp ,och har många fördelar:

- Bättre mental hälsa ,hos båda könen. Kostnaderna sjunker.

- Fler män får fler relationer och mer sex , befolkningen blir lyckligare.

- Mindre brott ,även där kommer kostnaderna minska
Citera
2026-04-28, 09:07
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo staten måste hjälpa männen. Problemet är att de inte gillar det.

1. Invandra fler kvinnor. Vad vi verkligen inte behöver är fler män ,det gäller alla åldrar . undvik att ha in i Sverige så många unga män ,ju fler män ju mer problem för samhället och ju mindre sex för männen.

2. Föd fler flickor , de i inseminations-industrin måste bli medvetna om problemet och se till att de använder metoder som ger några procent fler flickor. Nu ökar de på obalansen.

3. Indoktrinera inte flickor och kvinnor vara negativa mot män ,de som sköter media är mycket negativa mot män så flickor och kvinnor får negativa känslor för män.

4. Bara för att kvinnor inte ska ha anledningar hata män ,ha hårdare straff för brott mot kvinnor ,dessutom de unga män som mobbar flickor i skolan sätt dem i OBS-klass och separera dem från flickor.

Vad är det för rent skitsnack. Enligt SCB så ser den demografiska fördelning ut såhär.
Antalet kvinnor var 5 274 950 och män 5 330 576.
Alltså en liten andel fler män än kvinnor, inte ens en halv procent mer män.
Du har alltså en jävla massa kvinnor i Sverige, det är bara att ge sig ut och vara hel och ren, social och trevlig så har du en jävla massa kvinnor att välja mellan, förutsatt att du inte bor i en liten byhåla och vägrar att röra på dig.
Citera
2026-04-28, 09:26
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Och hur män ökar sitt psykiska mående och värde är genom att ta manligt ansvar, detta skapar meningsfullhet och livslust hos männen. Och män som gör detta får i sin tur sedan fitta. Det är liksom just det som kvinnor går igång på.

Jättebra poäng. Detta är det som behövs, och som både män och kvinnor kommer må bra av.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ett problem är ju också den extrema könsobalansen i har i Sverige - med fler unga män än unga kvinnor - det är till och med värre än i Kina.

"Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp."

Fast det där var ju under år 2015 när en enormt stor mängd "barn" kom till Sverige. Dock var ju dessa "16-åringar" egentligen typiskt 26, och inflyttningsmängden lugnande faktiskt ned sig något under åren efter.

Den nutida könsobalansen existerar, men är väldigt liten. Jag tror inte att det har något signifikant att göra med de problem många unga killar verkar ha.
Citera
2026-04-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vad är det för rent skitsnack. Enligt SCB så ser den demografiska fördelning ut såhär.
Antalet kvinnor var 5 274 950 och män 5 330 576.
Alltså en liten andel fler män än kvinnor, inte ens en halv procent mer män.
Du har alltså en jävla massa kvinnor i Sverige, det är bara att ge sig ut och vara hel och ren, social och trevlig så har du en jävla massa kvinnor att välja mellan, förutsatt att du inte bor i en liten byhåla och vägrar att röra på dig.

Jo men problemet är att det finns mer män mellan 18-30. Mellan 25-29 är finns det 28000 fler män det är ungefär 100 män på 90 kvinnor. Beror mycket på invandring. Mellan 70-75 finns det ung.10000 fler kvinnor.

Skulle man få ner skillnaden till 100 män på 95 kvinnor skulle troligtvis 5% fler män få sex och en relation. Fast det bästa vore att vi fick en jämn könsbalans mellan 18-30 år ,då skulle bara 30% av männen vara utan sex och relationer.
Citera
2026-04-28, 09:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Fast det där var ju under år 2015 när en enormt stor mängd "barn" kom till Sverige. Dock var ju dessa "16-åringar" egentligen typiskt 26, och inflyttningsmängden lugnande faktiskt ned sig något under åren efter.

Den nutida könsobalansen existerar, men är väldigt liten. Jag tror inte att det har något signifikant att göra med de problem många unga killar verkar ha.
Det har ju dock aldrig någonsin i historien hänt att kvinnor väljer äldre män? Vräker du in en miljon män (som inte har högre krav än en batikhäxa) så kommer det dränera kvinnor ur många årskullar...
Citera
2026-04-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det är, som ovan nämnt uppfriskade och inte minst, välkommet, att höra kvinnor med din uppfattning. Jag håller med dig i allt du skriver, även det sista att vi män har ett ansvar för dagens situation. Vi skulle aldrig ha låtit det gå så långt som det har gjort. Vi män skulle ha satt stopp för det för länge sedan men, vilket jag tyvärr får erkänna, vi lever i det sista cykeln av "Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. Weak men create hard times". Skulle starka män uppfatta att det finns kvinnligt stöd, tror jag att fler män skulle kliva fram och ta sitt ansvar. Idag är det många som har resignerat. Det finns ingen "vinst", bara risk för "förlust"...

// CC

Jag är själv förvånad över den uppfattning man stöter på hos vänninor och kvinnor i sin bekantskapskrets. Kvinnor är i långa loppet minst lika stora förlorare på den här utvecklingen som männen är.

Det citatet är otroligt träffande för där vi befinner oss.

Jag kan förstå att det samhällsklimat vi har haft är otroligt svårnavigerat och att man inte vill offra sig själv för att säga ifrån. Men samtidigt är den långsiktiga förlusten både på individnivå och samhällsnivå enorm. Vad gör det inte med en människa att ständigt låta sig kuvas och hunsas och inte få komma till sin rätt? Även om det skulle innebära en kortare period av socialt obehag så tror jag att män generellt skulle må mycket bättre av att säga ifrån. "A short term decrease in popularity, a long term increase in respect."
Jag tycker män kan börja i det lilla. I de relationer de har med kvinnor i sin vardag. Män mår bra av att ta ansvar och att leda. Det är då de kommer till sin rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Verkligen, det kräver att man agerar proaktivt och inte bara gör en walk-out.

Ja, alltför många män har gett upp. Det är sorgligt att se.
Citera
2026-04-28, 09:52
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det har ju dock aldrig någonsin i historien hänt att kvinnor väljer äldre män? Vräker du in en miljon män (som inte har högre krav än en batikhäxa) så kommer det dränera kvinnor ur många årskullar...

Jag vet inte om jag helt förstår vad du menar, men jag tror att dessa afghaner inte tog särskilt många tjejer.

Min poäng är att det inte är särskild stor könsobalans i Sverige i dag, och i den mån den finns tror jag inte det är orsaken till att killar har svårt att hitta en tjej.
Citera
2026-04-28, 09:55
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men problemet är att det finns mer män mellan 18-30. Mellan 25-29 är finns det 28000 fler män det är ungefär 100 män på 90 kvinnor. Beror mycket på invandring. Mellan 70-75 finns det ung.10000 fler kvinnor.

Skulle man få ner skillnaden till 100 män på 95 kvinnor skulle troligtvis 5% fler män få sex och en relation. Fast det bästa vore att vi fick en jämn könsbalans mellan 18-30 år ,då skulle bara 30% av männen vara utan sex och relationer.

Problemet är att mängder av dessa män mellan 18-30 år är helt socialt inkompetenta efter alla år bakom datorspelande och andra skitaktiviteter där dom isolerat sig under hela uppväxten.
Det finns hundratusentals kvinnor i samma ålder som inte kan hitta en partner för dessa pojkar sitter inne någonstans och vågar inte ge sig ut i riktiga livet, dom pojkarna tror att internet ska hjälpa dom att hitta en flickvän.
Ta bara en sådan sak som dans, hundratusentals av dessa pojkar har aldrig tagit ett danssteg i hela sitt liv, om dom går på en fest sitter dom antingen ensamma i ett hörn och dricker sig drängfulla eller så sitter dom i grupp och glor rakt ner i sina mobiltelefoner. Om en tjej skulle komma fram och be dom att komma upp och dansa säger dom per automatik att dom inte vill dansa. Dans är ett av naturens nedärvda sätt att skapa relationer med en framtida partner.
Dagens tekniska samhälle är en huvudorsak till att så många pojkar inte kan eller vågar närma sig en eventuellt framtida partner, man kvinna eller vad fan dom nu kallar sig.
Skyll inte på statistiken för det finns ett överflöd av kvinnor ute i samhället, eller vad man du dras till.
Citera
2026-04-28, 10:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag vet inte om jag helt förstår vad du menar, men jag tror att dessa afghaner inte tog särskilt många tjejer.

Min poäng är att det inte är särskild stor könsobalans i Sverige i dag, och i den mån den finns tror jag inte det är orsaken till att killar har svårt att hitta en tjej.

Om det är några som har svårt att få tag på kärringar så är väl det många babbar, och efter att verkligheten liksom hunnit i kapp dem, och de är inte så spännande som först utlovats, utan tämligen värdelösa som män. Nej, kvinnor vill nog ha svenska kvalitetsmän om de får välja.
Citera
2026-04-28, 10:17
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Om det är några som har svårt att få tag på kärringar så är väl det många babbar, och efter att verkligheten liksom hunnit i kapp dem, och de är inte så spännande som först utlovats, utan tämligen värdelösa som män. Nej, kvinnor vill nog ha svenska kvalitetsmän om de får välja.

Ja, det är faktiskt min uppfattning också. Där dessa typer förut kunde trigga någon sorts "mystisk främling"-känsla hos en del kvinnor så är det nu, är min känsla, mest lågstatusmarkörer med typiskt förortsbeteende och -utstyrsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in