2026-04-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej kvinnor står inte för det mesta av våldet i hemmet.

Nej kvinnor är inte mer ansvariga för massinvandringen än män.

För fucks sake, läser du nånsin nåt mer än rubrikerna på Fria Tider?

Det är diskutabelt om kvinnnor står för det mesta våldet i hemmet. Lägger en till psykiskt våld så kan mycket väl kvinnnor stå för mest våld.
Troligen därför diverse feministiska organisationer motarbetade det lagförslaget
Citera
2026-04-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är diskutabelt om kvinnnor står för det mesta våldet i hemmet. Lägger en till psykiskt våld så kan mycket väl kvinnnor stå för mest våld.
Troligen därför diverse feministiska organisationer motarbetade det lagförslaget

Kvinnor är mycket mer känslostyrda, inte minst när de har PMS. Dessutom kan de i regel slå utan konsekvenser då svenska män är uppfostrade att aldrig slå en kvinna. Därför är det rätt självklart att kvinnor står för det mesta våldet i hemmet, både mot mannen och barnen.
Citera
2026-04-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Kvinnor är mycket mer känslostyrda, inte minst när de har PMS. Dessutom kan de i regel slå utan konsekvenser då svenska män är uppfostrade att aldrig slå en kvinna. Därför är det rätt självklart att kvinnor står för det mesta våldet i hemmet, både mot mannen och barnen.

Och var syns allt det våldet?

Det syns inte i NTU, inte på sjukhusen, inte på antal mord, inte på jourhemmen.

Det som däremot syns där är kvinnor.

Och nej kvinnor är INTE mer känslostyrda än män.
Citera
2026-04-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och var syns allt det våldet?

Det syns inte i NTU, inte på sjukhusen, inte på antal mord, inte på jourhemmen.

Det som däremot syns där är kvinnor.

Och nej kvinnor är INTE mer känslostyrda än män.

Tror du att män och barn som blir slagna måste in på sjukhus?
Citera
2026-04-28, 09:15
Medlem
Citat:
Tror du att män och barn som blir slagna måste in på sjukhus?

I lika hög eller låg grad som kvinnor och barn måste det.
Citera
2026-04-28, 09:21
Medlem
Citat:
I lika hög eller låg grad som kvinnor och barn måste det.

Du har fel på alla punkter. Vi har haft barnaga mycket längre tid än det varit förbjudet och barnen uppsökte extremt sällan sjukhus pga det. Män som blir slagna av kvinnor har heller inga jourhem att vända sig till och en man skulle ytterst sällan ens överväga det. Tvärtom förlöjligas män som söker hjälp.
Citera
2026-04-28, 09:30
Medlem
Citat:
Du har fel på alla punkter. Vi har haft barnaga mycket längre tid än det varit förbjudet och barnen uppsökte extremt sällan sjukhus pga det. Män som blir slagna av kvinnor har heller inga jourhem att vända sig till och en man skulle ytterst sällan ens överväga det. Tvärtom förlöjligas män som söker hjälp.

Och vem i hushållet ansågs ansvarig för att aga resten av medlemmarna + husfolket, då dessa fanns genom vår kända historia?

Och när ska du fatta?

Att ingenstans kan du hitta nån som helst data/ bevis som visar det du nyss påstod?

Utan den data du har, visar motsatsen.
Senast redigerad av Merapi 2026-04-28 kl. 09:35.
Citera
2026-04-28, 09:40
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Vad gäller invandrare har jag intrycket att det snarare är tvärtom, att invandrare får högre betyg för samma prestation. Källa på det så att man kan bedöma trovärdigheten?
Kanske ska du själv länka din källa till ditt intryck?

En enkelt googling ger 100-tals artiklar och länkar till mycket forskning.
https://duckduckgo.com/?q=invandrare+d%C3%B6ms+h%C3%A5rdare&ia=web
För den som är svensk, som jag, är det självklart. Jag behandlar också kvinnor mildare och invandrare hårdare. Jag anställer inte invandrare och jag dejtar inte invandrare. Det är så vi fungerar, svenskar.
Citera
2026-04-28, 09:42
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Bättre det än att massvåldta barn och kvinnor och bomba familjer, tortera, mörda, förtrycka, förfölja och jaga oskyldiga som män gör så fort någon råkat glo snett på dem
Haha senast igår var jag med om en manlig massvåldtäkt av barn i Mariaparken mitt i Stockholm. Det är sånt vi gör på måndagar, svenska män.

Prova att lämna din källare någon gång. Du tror att alla är kryp i din lilla värld av fantasier.

Däremot är alla feminister sexister. Det är självklart om man läser lite på FB,
Citera
2026-04-28, 09:44
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ojoj så kommer Mr Bimbo in i bilden och flyttar målstolparna 2 meter åt vardera hållet för att få fram nån slags poäng(?)
Prova att inte använda härskarteknik så når du längre.

Berätta istället din poäng med att kalla svenska män "icke skötsamma". Svenska män är fantastiskt skötsamma.
Citera
2026-04-28, 09:47
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Och vem i hushållet ansågs ansvarig för att aga resten av medlemmarna + husfolket, då dessa fanns genom vår kända historia?

Och när ska du fatta?

Att ingenstans kan du hitta nån som helst data/ bevis som visar det du nyss påstod?

Utan den data du har, visar motsatsen.
I vår kända historia ingår vikingar som drog fram ett svärd och stack i folk om de var arga. Är det något som har relevans för svenska män i nutid tycker du, och i så fall varför? Eller kan män ändra på sig tror du och få nya moraliska regler?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 09:50.
Citera
2026-04-28, 09:49
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Den dagen polisen börjar utreda psykiskt våld, t.ex härskartekniker som jenny och merapi ständigt använder på FB och som är passiv aggressivt våld, ska jag rita kryss i taket.

Men syftet med feminism är inte att få det bra. Syftet är att få kvinnor att bestämma över män. Eftersom kvinnor styrs av känslor och saknar konsekvenstänk så är ett kvinnligt samhälle sämre än ett manligt. Allt som svensk polis och domstol gör mot manliga förövare är t.ex manligt tänk och kvinnor släpper gärna ut våldsmän från fängelse.

T.ex skulle ett kvinnligt FB styrt av jenny och merapi vara sämre, de använder förtryck och härskarteknik i sina inlägg men aldrig några fakta. Som vi män gör. Jag älskar de manliga trådarna på FB t.ex brottstrådar, kvinnliga trådar suger.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in